Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Spowolnienie na rynku łączy szerokopasmowych

Spowolnienie na rynku łączy szerokopasmowych

LuiN 16 Września 2008 08:07

0 0

Jedynie 113 tys. 653 szybkie łącza internetowe przybyły w Polsce w drugim kwartale tego roku. To najwolniejszy wzrost od 24 miesięcy. Szybki Internet dostępny jest w około 28,4% polskich gospodarstw domowych - pisze Gazeta Prawna.

W końcu czerwca w Polsce było 3 mln 740 tys. szerokopasmowych łączy internetowych, czyli takich, które pozwalały ściągać dane z prędkością minimum 256 kb/s - wynika z danych firmy badawczej Point Topic.

Z danych Point Topic wynika, że Polska jest 19. światowym rynkiem pod względem liczby szybkich łączy internetowych i dziewiątym rynkiem w Europie. Największe światowe rynki to USA (76,9 mln łączy) i Chiny (76 mln), a w Europie: Niemcy (21,8 mln) i Wielka Brytania (16,7 mln).




Dane Point Topic nie uwzględniają tzw. sieci osiedlowych, w których działa w Polsce około 1,2-1,4 mln stałych łączy internetowych, oraz internautów korzystających z bezprzewodowego Internetu dostarczanego przez sieci komórkowe (jest ich około 1 mln).

W porównaniu z pierwszym kwartałem 2008 roku liczba szybkich łączy wzrosła o 3,1%, a w porównaniu z 2Q2007 zwiększyła się o 28%. Na świecie wzrost wyniósł odpowiednio 3,9% i 17%. Tak jak w Polsce, tak i na świecie drugi kwartał był najsłabszy od 24 miesięcy.

Z danych zebranych przez Gazetę Prawną wynika, że w drugim kwartale najwięcej klientów szybkiego Internetu zdobyła Netia (35 tys.), która wyprzedziła grupę Telekomunikacji Polskiej (22 tys.) i UPC Polska (17 tys.).

Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 18
  • 0

    1. ~get  2008-09-16 10:02:36  host: host-81-190-124-62.szczecin.mm.pl

    buhahahha nie mogę, czyli w Polsce łącze 256kbps jest uznawane za SZEROKOPASMOWE ?!?!?! :D bo wszędzie na świecie dopiero 1mbps, ale cóż na tak zacofanym, prymitywnym i pozbawionym konkurencji rynku jak nasz, to może i 256kbps to szerokopasmowe łącze ;DDD a co do spowolnienia to chyba nikogo to nie dziwi, w końcu mamy NAJDROŻSZY W €OPIE internet w stosunku do przychodów i jeden z najdroższych NOMINALNIE... jak to jest że w krajach gdzie zarobki są niskie - internet jest tańszy, w krajach gdzie są bardzo wysokie, są takie ceny jak u nas, bądź minimalnie wyższe, a w biednej Polsce, w której zarobki są KATASTROFALNIE niskie ceny internetu są tak wysokie jak w krajach gdzie zarobki są najwyższe w europie ?!?!?

  • 0

    2. ~mirekb  2008-09-16 10:10:49  host: hii126.internetdsl.tpnet.pl

    FT rządzi.emil wonsacz i jan kluczyk dolozyli swoje.tajny załacznik ktory mimo ze przestal obowiazywac daje efekty na dlugie lata

  • 0

    3. ~get  2008-09-16 10:12:56  host: host-81-190-124-62.szczecin.mm.pl

    mirekb - dokładnie ! nic dodać nic ująć !

  • 0

    4.  2008-09-16 10:17:56

    Z bezprzewodowego internetu korzysta ok 1 mln osob, i ta liczba bedzie, miejmy nadzieje dynamicznie wzrastac. Co ciekawe wg Gazety Prawnej Netia w II kw. 2008 przylaczyla znacznie wiecej klientow szerokpasmowego neta niz TPSA

  • 0

    5.  2008-09-16 10:33:12

    Znacznie więcej ludzi korzysta z bezprzewodowego internetu bo do podanej przez Ciebie liczby dodaj 1-2 mln ludzi korzystajacych z radiówek, wi-fi i wimaxa. (radiówka to też wi-fi)

  • 0

    6. ~  2008-09-16 11:07:13  host: public-gprs44800.centertel.pl

    Co sie dziwic. Ja przeszedlem z tepsy na Orange Free i mimo, ze po limicie jest duzo gorzej to nie zamierzam podpisywac tej "korzystnej", ale tylko dla tepsy i bardzo krotkiej, tylko na 3 lata, umowy.

  • 0

    7.  2008-09-16 11:20:53

    łącze w tp i pokrewnych to max 6mb i to ma być łącze szerokopasmowe ? chyba wolnopasmowe :D ja mam łącze 20mb i jest tańsze niż te powolne 6mb od neo

  • 0

    8.  2008-09-16 12:26:22

    7: to masz szczęście ze mieszkasz w zasięgu chello.

  • 0

    9. ~Marcin  2008-09-16 13:02:47  host: aeco180.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @7 czesto ludzie nie mają takich luksusów jak Ty, mieszkają w mniejszych miejscowościach albo wsiach gdzie jedynym operatorem jest TPSA i albo się ma od nich drogiego neta, albo nie ma się nic nie bierze i nie ma Neta wogóle.

  • 0

    10. ~  2008-09-16 14:06:37  host: krt.net.pl

    @7, to trzeba Cie sprawdzic, bo takie szybkie łącze mógłbyś używać tylko do piracenia. ;-)))

  • 0

    11. ~  2008-09-16 14:48:38  host: 193.164.157.81

    #1 Mylisz sie. W Unii Europejskiej za lacze szerokopasmowe uznaje sie lacze szybsze niz 144 kb/s, wedlug OECD jest to lacze minimum 256 kb/s i taka definicje dla CALEGO SWIATA przyjmuje Point Topic. Inna sprawa jest srednia predkosc lacza, ktora w Polsce oscyluje wokol 1 Mb/s, a w Europie jest kilka razy wyzsza...

  • 0

    12. ~  2008-09-16 15:48:15  host: chp119.neoplus.adsl.tpnet.pl

    moze po przejeciu T2 przez Netię, troszke sie ruszy szybciej. W kazdym razie boom jaki mial miejsce 2 lata temu juz na pewno nie wroci. No ale zobaczymy, moze sie jeszcze cos wydarzy.

  • 0

    13. ~darcio  2008-09-16 16:41:27  host: nat-mi3.aster.pl

    ja mam aster i mi wystarcza te 3mb/s w dzien i w nocy 6mb/s jest git aster the best w warszawie

  • 0

    14. ~wn  2008-09-16 20:51:45  host: alfa.systemymrk.net

    A ja ma małe ale. TYLKO niecałe 30% gospodarstw domowych ma dostęp do szerokopasmowego neta? To dopiero jest skandal! Co TPSA i inni operatorzy zrobili dla tych tysięcy miejscowości np. na Pomorzu czy Mazurach, gdzie nie da się podłączyć neta w ogóle, bo albo mamy jakieś 'problemy techniczne', albo mizerny zasięg GSMa o EDGEu nawet nie wspominając.

  • 0

    15. ~ukenamuniu  2008-09-16 21:11:21  host: 86-59-n1.aster.pl

    #11. Masz rację - powyżej 144 kb/s wzięło się z tego, by nie liczyć do dostępu szerokopasmowego dostępu dial-up ISDN 2B+D (2x64k + 16k). Jednak znam pytania KE o wykazanie liczby dostępów od 128k. Nie wiem jakie dane podaje Gazeta Prawna (pozdrawiam Kolegę Redaktora)- czy chodzi o przyrost liczby abonentów u danego operatora, czy też o liczbę pozyskanych NOWYCH klientów. Wg moich szacunków TP pozyskuje prawie tyle samo abonentów do Neo, co ich traci dla BSA.

  • 0

    16.  2008-09-16 23:10:02

    Nie ma co dane dokładne jak cholera - nie biorą pod uwagę sieci osiedlowych czyli ok 2,2-2,4 mln łączy. Licząc tylko te 2 mln z i zakładając że wszystkie to szerokopasmowe daje to już ok 43% zamiast 28%. Wiem, że nadal mało - ale bez brania tych danych pod uwagę to badania są do ....

  • 0

    17. ~nick  2008-09-17 20:15:46  host: car27.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Czekam na solidą informacje czyli taką która uznaje łacze za szerokopasmowe za take które ma minimum 2 megabity w obu kierunkach.

  • 0

    18. ~nick  2008-09-17 20:17:11  host: car27.neoplus.adsl.tpnet.pl

    16. hainasz - i bardzo dobrze że nie uwzgledniaja osiedlówek bo gdy na jednomegowym DSLu wisi 30 kompów to gdzie tu szerokopasmowy dostęp?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-163-117-182.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.