Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Spory rachunek za ściąganie plików

Spory rachunek za ściąganie plików

sirmark 14 Grudnia 2007 17:47

0 0

Pracownik firmy naftowej w Kanadzie otrzymał rachunek za korzystanie z telefonu komórkowego opiewający na 85 tys. dolarów kanadyjskich, czyli blisko 207 tys. złotych. Myślał, że "nieograniczony dostęp do Internetu" oferowany przez Bell Mobility, jest faktycznie nieograniczony.

Piotr Staniaszek, 22-letni mieszkaniec w kanadyjskiej prowincji Alberta, podpisał umowę na korzystanie z telefonu za 10C$ miesięcznie (ok. 24 zł.). Następnie używał komórki jako modemu do pobierania z Internetu m. in. filmów w wysokiej rozdzielczości, za co już w listopadzie otrzymał rachunek opiewający na 65 tys. W grudniu doszło kolejne 20 tys.




Operator zgodził się jednak, jak twierdzi ojciec Piotra, aby obniżyć rachunek do 3400C$, co firma określiła jako "akt dobrej woli". "To wciąż dużo… Kto może sobie pozwolić na taki wydatek?", dodaje rodzic niefortunnego internauty.

Rzecznik firmy Bell Mobility oznajmił, że umowa jasno określa, że pobieranie plików na dysk komputera nie jest darmowe i nieograniczone, plan umożliwia tylko przeglądanie stron internetowych. Piotr Staniaszek junior po ujawnieniu sprawy nie chciał rozmawiać z dziennikarzami.

Źródło tekstu: 4Press, PC Pro     

Dodaj do:
w sumie: 31
  • 0

    12. ~PROZAK  2007-12-14 20:45:27  host: 10.207-core01-gi.3.1-cc.sccoast.net

    to operator powinien zapłacić wysokie odszkodowanie za wprowadzanie ludzi w błąd

  • 0

    13. ~n  2007-12-14 21:09:46  host: enh177.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Może w końcu dojdzie do sytuacji w której reklamy będą rzetelne oraz będą odzwierciedlać reklamowaną ofertę taką jaka ona jest w rzeczywistości. A nie szukanie naiwnych na lanie wody w reklamach, a jak było faktycznie to zawsze najlepiej pokazuje faktura.

  • 0

    14. ~Ant  2007-12-14 23:33:13  host: chello084010154215.chello.pl

    skoro "plan umożliwia tylko przeglądanie stron internetowych" to o czym mowa, należy uznać, że nie pobierał żadnych filmów bo plan tego nie umożliwiał ;)

  • 0

    15. ~emjack  2007-12-14 23:35:04  host: terminal-1-200.retsat1.com.pl

    oj Piotruś Piotruś trzeba było zostac w swojej dziurze a nie pchać sie do Canady U siebie byś pewnie nie miał nawet komórki bo... nie miałbyś nigdzie nadajnika!!!

  • 0

    16. ~dechomenon  2007-12-14 23:57:02  host: host207-4.kaskada.net

    a w polsce też nabijali rachunki za 100tys, 80tys i ludzie żyją dalej hehe

  • 0

    17. ~KingGedorah  2007-12-15 09:54:40  host: hly2.internetdsl.tpnet.pl

    sry panowie ale nietrudno zobaczyć różnice w pobieraniu stronek a filmów wysokiej rozdzielczośći (wiecie stronka to z 20kb film min.800mb na dodatek system może wykryć jak się łączył jest różnica miedzy stronkami a programami p2p ) Ale koleś i tak wygrał :D

  • 0

    18.  2007-12-15 10:22:28

    A myślałem ze takie rzeczy to tylko w tpsie bywały jeszcze końcem lat 90tych, dostęp wydzwaniany przed era neostrady ;-)

  • 0

    19. ~Gal  2007-12-15 11:04:51  host: 83.238.151.40

    KingGedorah - stronka 20KB? Chyba 10 lat temu. Dzis WP czy Onet tylko glowna zajmuje prawie 1MB.

  • 0

    20.  2007-12-15 11:16:30

    @malik: miałem podobną sytuację ładnych kilka lat temu jeszcze w idei (był ryczałt 10 zł na WAP). Niestety łączyłem się przez jakieś złe ustawienia, nevermind. Rachunek naliczono niezły... W sumie moja wina ale reklamację uwzględniono. Pieniążki które zapłaciłem zwrócono poprzez zmniejszenie następnego rachunku o nadpłatę. Takie rzeczy tylko u pomarańczowych. ;)

  • 0

    21. ~  2007-12-15 13:40:48  host: nat-go2-1.aster.pl

    #19 Strony w przeglądarkach internetowych instalowanych w tel. komórkowych kompresują stronki www do rozmiarów 20-50kb (np. opera Mini):)

  • 0

    22.  2007-12-15 14:54:48

    Walka nieda sie zrobic. Prosty przyklad aplikacja gg w erze gdzie sa darmowe dane. System rozrownia oczywisice ze tak od tego maja specjalne porty i uwierzytelnienie. Operatorzy nas nauczyli ze czyta sie regulamin promocji i kazdy kto zobaczy nowa promocje to dzowni do boa albo czyta bo mozna sie przejechac. KTos tu pisal na temat plusa i jego apnu . Sorry ale internet to nie wap to sa pdostawowe informacje . Pozatym regulaminy nie sa platne sa udostepniane toz pod oferta dlaczego ludzie tego nie czytaja a potem marudza ?To tak jakby sie kupilo televizor i wsadzilo do wanny a potem z pretesja ze nikt nam nie powiedzial ze to na stolik sie kladzie i do pradu podlacza . Co za narod

  • 0

    23. ~elhm  2007-12-15 21:15:49  host: eoe18.internetdsl.tpnet.pl

    czytac! czytac! czytac! Na codzień podpisuje umowy z klientami u jednego z naszych operatorów i powiem wam, że klient który przeczyta przy mnie dokładnie regulamin zdarza się raz na pół roku. Bywaja tacy, którzy spokojnie czytają je sobie w domu, ale to tez rzadkość. Ludziom się po prostu nie chce! Są leniwi (żeby nie powiedzieć głupi..) Podpisaliby praktycznie wszystko. A potem jak coś się nie zgadza to z pretensjami do konsultanta - a ten co? nie moze sie pomylic? Pewnie, ze moze, moze nawet zrobic to swiadomie, a regulamin jest regulaminem i trzeba czytac to, co sie podpisuje! Ja się nauczyłem to robić i czesto widze duze zdziwienie na twarzy sprzedawcow innych usług, na które podpisuje umowy (jako klient). Wyglada wiec na to, ze nie tylko w telekomunikacji, ale i w innych dziedzinach, m.in. (o zgrozo!) w bankowości są tacy sami klienci - ślepo wierzą w to co mówi im sprzedający, a przeczytać się nie chce bo to "4 strony maczkiem"... Rodzice, uczcie czytać swoje dzieci, bo niedługo będziemy narodem analfabetów wtórnych!

  • 0

    24. ~alonso  2007-12-15 22:01:36  host: 41-107.unused.derbynet.waw.pl

    No ładnie pojechał... Pewnie go ktoś wprowadził w błąd, bo nie wierzę, że koleś, aż tak oderwany od rzeczywistości jest. Ale swoją drogą to nieźle w tej Kanadzie jest, że można sobie przez telefon filmy o wysokiej rozdzielczości ściągać z netu. Kiedy to u nas będzie. Ostatnio tylko Simplus wypalił z fajną promocją - Gwiazdkowy Hit, a reszta operatorów cisza...

  • 0

    25.  2007-12-16 07:35:47

    24@ a co niby nie mozna ? odpalasz hsdpa i jak kolega z kanady masz w dupie regulamin haha

  • 0

    26. ~-mike  2007-12-16 16:22:52  host: 87-205-164-21.adsl.inetia.pl

    ~elhm masz całkowita rację. Wszyscy zawsze krzyczą że operatorzy to złodzieje. A ja sie pytam czy to są firmy charytatywne? Ktoś napisał że reklamy maja być rzetelne. Hehehe. Już sobie to wyobrażam - reklama która ma 30 min żeby wszystko dużymi literami było wyjaśnione. I tak barany by nie doczekali do końca bo by sie znudzili. Ciekawe czy jak te ludki idą do banku wziąć pożyczkę to też podpisują wszystko? I co później krzyczą że płaca 50% odsetek? Nie, bo w banku jest krótka piłka. A u nas sie wszyscy przyzwyczaili że jak sie nie przeczyta i podpisze sie wszystko co dają to wina wszystkich tylko nie moja. I sprawa dotyczy nowych umów, usług i wszystkiego co jest związane z opłatami. Takim kretynom proponuje powrót do przedszkola albo nich idą do lasu grzyby zbierać...

  • 0

    27. ~stanwin  2007-12-16 16:56:00  host: host-ip34-37.crowley.pl

    Ja pracuje z brazy REKLAMOWEj, i powiem wam ze w tym biznesie nie chodzi o to by klienta POINFORMOWAC tylko by otumanic. Takze jak ktos nie jest zbyt leniwy by czytac REGULANIM, to jego wina! Reklamy sa po to by OMAMIC konsumenta! Jak tego nie rozumiecie to szkoda....

  • 0

    28. ~Ant  2007-12-16 23:19:36  host: chello084010154215.chello.pl

    27, niestety tak jest. Przykład proszę: Reklamy promujące konkretne produkty, a odwołujące się do różnych wartości życiowych i to często fundamentalnych. Pamiętacie był taki okres kiedy reklamy usług telekomunikacyjnych były takie pompatyczne, emanujące wręcz "boską światłością" (chyba plus). Zresztą slogany reklamowe wyrażają to cały czas. Reklamy takie nie promują produktu, a "sprzedają" filozofię, mówią jak mamy żyć. Dla mnie to nic innego jak mamienie czy otumanianie ludzi. To czy takie reklamy się nam podobają to już zupełnie inna bajka.

  • 0

    29. ~nick  2007-12-17 21:23:54  host: cbn225.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ludzie nauczcie sie w końcu że telefony komórkowe są od wykonywania rozmów a nie korzystania z internetu, robienia zdjeć, słuchania muzyki i onanizowania się wibracją.

  • 0

    30. ~do nick  2007-12-18 11:40:42  host: httt.ds.pg.gda.pl

    do nick (29): A tetewizory sluza do ogladania tvp1 a nie podlaczania psx, komputery do obliczania a nie grania w nfsa, a internet do wymiany informacji a nie scaigania torrentow. Wybacz, ale wszystko sie rozwija i nie bedziesz mi zabranial onanizowania sie wibracja:)

  • 0

    31. ~shogun  2008-08-01 14:30:10  host: chello087207160254.chello.pl

    mialem to tylko ze z neostradą

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-197-86.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.