Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Spory dotyczące polskiego rynku VoIP

Spory dotyczące polskiego rynku VoIP

sirmark 25 Maja 2007 23:22

0 0

W czwartek w serwisach internetowych poświęconych telekomunikacji pojawił się komunikat pochodzący od jednego z operatorów VoIP, z którego wynikało, że zdobył on pozycję lidera rynku VoIP w Polsce. easyCall kwestionuje te dane.

Ze zdziwieniem przyjąłem oświadczenie jednej z poznańskich firm, operatora VoIP, która twierdzi, że zdobyła 60 procent rynku w Polsce. Swój udział w rynku operator ten szacuje podając ogólny wolumen ruchu telekomunikacyjnego w swojej sieci, który wynosi około 7 milionów minut miesięcznie. Szacując w ten sposób, bez brania pod uwagę wolumenu ruchu innych firm VoIP dochodzi do istotnych przekłamań. I tak na przykład easyCALL może się pochwalić znacznie wyższym poziomem obsługiwanych minut miesięcznie, co oznaczałoby równocześnie, że udział easyCALL w rynku wynosi także co najmniej 60 procent. Dochodzimy zatem do absurdu - rynek ma co najmniej 120 procent! - mówi Michał Jakubowski, prezes zarządu easyCALL, alternatywnego operatora telekomunikacyjnego.

easyCALL uważa, że przyczyną takich nieścisłości jest między innymi brak rzetelnych, kompleksowych badań i analiz jednego z najdynamiczniej rozwijających się rynków telekomunikacyjnych - usług telefonii internetowej.




Dotychczas nikt w Polsce nie opracował spójnej i pełnej koncepcji badań rynku VoIP. Wszelkie dane na ten temat są szacunkowe i pochodzą głównie z przekazów marketingowych operatorów, ich rzetelność bywa więc podważana. Uważam, że elementarna uczciwość biznesowa - głównie względem klientów - wymaga opracowania niezależnego i obiektywnego systemu oceny rynku. Inicjatywa w tej kwestii powinna zaś wyjść z samej branży, bo to właśnie nam powinno szczególnie zależeć na rzetelnym informowaniu naszych potencjalnych klientów - mówi Michał Jakubowski.

Operator zapowiada wystąpienie do innych firm działających na rynku telefonii internetowej VoIP z inicjatywą opracowania wspólnej metodologii badań wielkości rynku i udziału w nim poszczególnych podmiotów. easyCALL zamierza zaproponować powołanie niezależnego od poszczególnych operatorów podmiotu, który w oparciu o wiarygodne dane dokonywałby obiektywnej oceny i analiz rynku VoIP w Polsce.

Źródło tekstu: easyCALL     

Dodaj do:
w sumie: 24
  • 0

    5.  2007-05-25 23:54:01

    przepraszam, chciałem napisać 35 gr :) brutto

  • 0

    6. ~krajan-fm  2007-05-26 00:40:15  host: krajan.fm.net.autocom.pl

    A ja nie znam VoIPa który miałby dobrą jakość poniżej 55 groszy za minutę (55 gr np Hopin, Freeconet). Betamaxy mają jakość jak się uda, tzn. w zależności od obciążenia. Jakość tych tanich wiąże się z tym że kupują minuty od x - operatorów którzy stawiają bramki gsm i w detalu kupują od operatorów komórkowych minuty.

  • 0

    7.  2007-05-26 01:03:08

    na komorki to sie dzwoni z komorki, a nie ze stacjonarki lub voipa

  • 0

    8.  2007-05-26 01:22:46

    Voipdiscount ma o ile się nie mylę ok 23 gr za minute na polskie komórki i jakość rozmowy nie najgorszą (choć skype ma lepszą). Niestety dawno voipdiscounta nie używałem ponieważ mam tak dużo minut a abonamencie że nic wiecej nie potrzebuję.

  • 0

    9.  2007-05-26 01:25:36

    .. mam dużo minut w abonamencie komórkowym

  • 0

    10. ~  2007-05-26 07:31:57  host: edp139.internetdsl.tpnet.pl

    Ja znam jeszcze innego operatora Voip, który też obsługuje duży ruch - TELE2. Wprawdzie udaje "nie voipa" ale przecież do klasyfikacji głównie liczy się technologia. pzdr

  • 0

    11. ~letgo  2007-05-26 08:27:44  host: 212-87-13-66.sds.uw.edu.pl

    Voipdiscount - rozmowa 5 eurocentów netto za minutę, sms do wszystkich sieci sieci - 1 eurocent netto. Jakość mocno przeciętna, ale juz przy opcji zestawienia połączenia (direct call) jest zdecydowanie lepiej.

  • 0

    12.  2007-05-26 09:21:44

    7: niektórzy płacą mniej ze stacjonarki na komórkę niż z komórki na komórkę :))

  • 0

    13.  2007-05-26 09:33:27

    ad 12. Którzy?

  • 0

    14. ~Kuba  2007-05-26 09:35:34  host: 216.93.classcom.pl

    Rozmowa przez Voipdiscount na komórki to porażka. Na erę w ogóle ostatnio nie mogłem się połączyć, a opłatę kasowało. Natomiast w usłudze direct call ze stacjonarnego na plusa nie mogłem odróżnić głosu od bełkotu (i nikt nie był pijany :D ), nie mówiąc juz o rozmawianiu. Jakość chyba zależy od obciązenia

  • 0

    15.  2007-05-26 09:53:02

    w voipdiscount duzo zalezy od jakosci lacza. na poczatku na komorki tez bylo slabo ale ostatnio zaczelo sie znacznie poprawiac. no ale mam stacjonarke prawie za free i jak chce z kim dlugo pogadac to sie naprawde oplaca. A jesli nie voip to play tez ma sensowne stawki

  • 0

    16.  2007-05-26 10:45:18

    AleKontakt: 35 gr na komorki, jakosc b.dobra

  • 0

    17. ~janko  2007-05-26 11:27:19  host: rtr-22.core.lanet.net.pl

    11: jest dokladnie odwrotnie - w voipdiscount 1 ecent za minute i 5 ec za sms-a, no i zapominasz, ze po kazdym doladowaniu masz 4800 minut za darmo do wykorzystania przez 4 miesiace (czyli 1200 minut na miesiac, a w tpsa "zawsze za darmo" masz 2000minut za 109 pln:))

  • 0

    18. ~janko  2007-05-26 11:32:37  host: rtr-22.core.lanet.net.pl

    11: directcall to nie sa inne ceny, to dodatkowa usluga, zeby nie dzwonic przez kompa a przez telefon (po polaczeniu dwoch numerow mozna kompa wyrzucic przez okno i odciac neta, a rozmowa bedzie trwala:)) ona kosztuje 5ec a koszt rozmowy to 1ec za minute za kazdy wybrany numer, chyba ze jest pula darmowa to to z tego schodzi (1 ec jest przy dzwonieniu stacjonarny na stacjonarny, jak stacjonarny na komore to oplata to 5ec za inicjacje, 1 ec/minute z stacjo i 5ec za komore) ceny netto

  • 0

    19.  2007-05-26 13:09:59

    13 orange GO :)

  • 0

    20.  2007-05-26 14:10:08

    17. chodziło o cenie minuty na polskie komorki - czyli 0,05€ netto

  • 0

    21. ~  2007-05-26 16:30:48  host: riviera.nat.student.pw.edu.pl

    nie ma jak voip discount! Darmowe rozmowy na stacjonarne i po około 30 groszy na wszystkie polskie komórki :) Wypas. Polecam. Wystarczy kupić doładowanko na allegro za okolo 33 zł lub zapłacić przelewem bezpośrednio na konto twórców programu 10 $ i można gadać za darmochę! Świetna sprawa

  • 0

    22. ~ukenamuniu  2007-05-27 22:13:49  host: nat-go2.aster.pl

    Brawo Michał Jakubowski. Trzeba utworzyć niezależny system oceny rynku. UKE jako zależny od Pani Prezes, rzeczywiście nic obiektywnego nie wymyśli. Tylko ciekaw jestem, czy MJ odpowiedział na ankietę UKE w sprawie usług VoIP, i/lub czy zgłosił uwagi.

  • 0

    23. ~Easycall  2007-05-29 18:43:08  host: ip-213-17-194-39.netia.com.pl

    To czego Doświadczyłem w EASYCALL przechodzi ludzkie pojęcie. ROZMÓWCA w 90% nie słyszał mojego głosu choć, ja go słyszalem doskonale. Podobno mam za słabe łącze. Hmmm, myślę sobie... skoro 1024/256M bit nie wystarcza do rozmowy... to sprawdzę jakość rozmów z mojego serwera sieciowego na symetrycznym łączu 6/6 z gwarancja pasma TOP NET Z NETII (administruje siecią osiedlową). Efekt ... ten sam. Opisałem mój przypadek konsultantowi. Ten stwierdził, iż nie mogę dysponować takim łączem i na pewno posiadam link o niedostatecznych parametrach! Po wymianie 6 mailii nadal nie mogę się dowiedzieć na jaki adres mam wysłać oficjalną reklamację! Reasumując ludzie nie dajcie sie robić w konia... EASYCALL = ODRADZAM!!! Szkoda czasu i nerwów na 'tanie' rozmowy, których nie da się zrealizować! easycall.pl - Bron Boże!

  • 0

    24. ~bodzio  2009-05-20 13:20:12  host: apn-95-41-251-71.dynamic.gprs.plus.pl

    odradzam easycall. fatalna jakość

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-82-56-95.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.