DAJ CYNK

Spory dotyczące polskiego rynku VoIP

sirmark

Wydarzenia

W czwartek w serwisach internetowych poświęconych telekomunikacji pojawił się komunikat pochodzący od jednego z operatorów VoIP, z którego wynikało, że zdobył on pozycję lidera rynku VoIP w Polsce. easyCall kwestionuje te dane.

W czwartek w serwisach internetowych poświęconych telekomunikacji pojawił się komunikat pochodzący od jednego z operatorów VoIP, z którego wynikało, że zdobył on pozycję lidera rynku VoIP w Polsce. easyCall kwestionuje te dane.

Ze zdziwieniem przyjąłem oświadczenie jednej z poznańskich firm, operatora VoIP, która twierdzi, że zdobyła 60 procent rynku w Polsce. Swój udział w rynku operator ten szacuje podając ogólny wolumen ruchu telekomunikacyjnego w swojej sieci, który wynosi około 7 milionów minut miesięcznie. Szacując w ten sposób, bez brania pod uwagę wolumenu ruchu innych firm VoIP dochodzi do istotnych przekłamań. I tak na przykład easyCALL może się pochwalić znacznie wyższym poziomem obsługiwanych minut miesięcznie, co oznaczałoby równocześnie, że udział easyCALL w rynku wynosi także co najmniej 60 procent. Dochodzimy zatem do absurdu - rynek ma co najmniej 120 procent! - mówi Michał Jakubowski, prezes zarządu easyCALL, alternatywnego operatora telekomunikacyjnego.

easyCALL uważa, że przyczyną takich nieścisłości jest między innymi brak rzetelnych, kompleksowych badań i analiz jednego z najdynamiczniej rozwijających się rynków telekomunikacyjnych - usług telefonii internetowej.

Dotychczas nikt w Polsce nie opracował spójnej i pełnej koncepcji badań rynku VoIP. Wszelkie dane na ten temat są szacunkowe i pochodzą głównie z przekazów marketingowych operatorów, ich rzetelność bywa więc podważana. Uważam, że elementarna uczciwość biznesowa - głównie względem klientów - wymaga opracowania niezależnego i obiektywnego systemu oceny rynku. Inicjatywa w tej kwestii powinna zaś wyjść z samej branży, bo to właśnie nam powinno szczególnie zależeć na rzetelnym informowaniu naszych potencjalnych klientów - mówi Michał Jakubowski.

Operator zapowiada wystąpienie do innych firm działających na rynku telefonii internetowej VoIP z inicjatywą opracowania wspólnej metodologii badań wielkości rynku i udziału w nim poszczególnych podmiotów. easyCALL zamierza zaproponować powołanie niezależnego od poszczególnych operatorów podmiotu, który w oparciu o wiarygodne dane dokonywałby obiektywnej oceny i analiz rynku VoIP w Polsce.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: easyCALL