Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Spada wskaźnik churn w Europie Zachodniej

Spada wskaźnik churn w Europie Zachodniej

Q! 26 Kwietnia 2011 14:32

0 0

Wskaźnik churn, czyli odejść od dotychczasowego operatora, przybiera w Europie Zachodniej tendencję spadkową. Jest to efekt atrakcyjnych ofert operatorów oraz zwiększającą się penetracją rynku przez smartfony - uważa firma analityczna Wireless Intelligence.

Matt Ablott z Wireless Intelligence twierdzi, że przyczyna spadku wskaźnika churn jest bezpośrednio związana z dostępnością najbardziej zaawansowanych smartfonów. Pozwalają one bowiem na zatrzymanie przez operatora najbardziej wartościowych klientów.

Trend ten obserwuje się od 2007 roku, kiedy na rynek trafił pierwszy iPhone. Sieci, które miały wyłączność na jego sprzedaż w danym kraju, zanotowały znaczny spadek wskaźnika churn. Tak było m.in. w brytyjskim O2, francuskim Orange oraz niemieckim T-Mobile, gdzie churn spadł do poziomu od 1 do 1,2%.




Z kolei w sieciach, które nie posiadały umowy z Apple na sprzedaż pierwszego iPhone’a, churn zwiększył się do poziomu od 2,4 do 3,4%. Tak było m.in. w przypadku brytyjskiego Vodafone oraz Orange.

Wpływ na zmniejszenie churnu mają również usługi dodatkowe, które zatrzymują klientów. Nie bez znaczenia jest również bogata oferta telefonów w portfolio operatorów, które pozwalają na utrzymanie klienta.

Średni poziom wskaźnika churn dla Europy Zachodniej wyniósł w 2010 roku 2,3%. Najwyższy odnotowano w wielkiej Brytanii (2,9%), natomiast najniższy w Szwajcarii (1,1%). W 2009 roku wskaźnik ten dla całego regionu był o 0,1 pkt proc. wyższy i wyniósł 2,4%.

Źródło tekstu: Telecoms Europe     

Dodaj do:
w sumie: 33
  • 0

    14. ~  2011-04-26 16:42:36  host: 193-34-46-36.cn.net.pl

    Oferty neta na kartę też są fajne, kupujesz OFnK, ładujesz za 25 zł, dostajesz bonus 1GB, następnie przelewasz te 25 zł jakiemuś znajomemu, lub opylasz na allegro. Koszt neta to różnica jaka pozostanie Ci po sprzedaży tego przelewu, jak opylisz komuś za 25 to masz za darmo.

  • 0

    15. ~GaduAirowiec  2011-04-26 16:56:00  host: 130.138.227.40

    Ad.7 Nie każdy wydzwoni 100 minut miesięcznie, niektórym wystarczy 30 minut;) W 2 lata wydasz więcej na abo z telefonem niż sam telefon i doładowania na allegro (przy dobrym prepaidzie;)

  • 0

    16. ~  2011-04-26 17:41:25  host: ein106.internetdsl.tpnet.pl

    Ad. 14 ale przecież Przelew SMS w Orange nie przedłuża ważności konta (najwyżej o 5 dni w szczególnych przypadkach). Więc komu tak łatwo opylisz doładowanie z Twojej kasy?

  • 0

    18. ~  2011-04-26 18:06:02  host: z13-03.opera-mini.net

    Wszyscy niedłógo bedą w playu. To najlepszy operator dlatego churn w playu jest najnizszy. Widac to po wynikach za 1Q.

  • 0

    19. ~  2011-04-26 19:31:12  host: 193-34-46-36.cn.net.pl

    ad.16 no i tutaj jest ta kwestia ile zapłacisz za net. Przykładowo puścisz taniej o 5 zł, a koszt 5 zł w prepaid za 1 GB nie jest już taki zły. Opylenie tego nie jest takie trudne, sam tak bez problemu robię.

  • 1

    20.  2011-04-26 19:38:51

    Nasi operatorzy mogliby pójść w ślady kolegów z Zachodu, ale, jak znam życie, są na to zbyt skąpi. Dalej, dla "prestiżu", będą nas doić, przy aplauzie klakierów z W3.

  • -1

    21. ~  2011-04-26 20:17:21  host: z31-03.opera-mini.net

    Dlaczego każdy news sprowadza się do dyskusji na temat oferty i licytowania się na grosiki? Dlaczego nie podejmuje się dyskusji na temat jakości, białych plam czy marnych transferów poza miastem? Ach zapomniałem: jesteśmy na GimPolis.

  • 1

    22. ~  2011-04-26 20:53:48  host: host-89-167-89-151.nplay.net.pl

    Witku,czy ktoś już zebrał w całość wskaźnik churn naszych operatorów na przestrzeni ostatnich kilku lat?

  • 1

    24.  2011-04-26 21:10:07

    21- bo to atrakcyjność ofert i zasady korzystania z poszczególnych zniżek decydują o związku z operatorem na długie lata. Nie każdy może mieć taką jak ofertę jak wlo, czy Naczelny Telepolis. A białe plamy , czy prędkość transmisji danych mają tylko pośredni związek z rzetelnością i traktowaniem z szacunkiem klientów przez operatorów. Chyba nikt, kto czuje się robiony w przysłowiową trąbę w biały dzień i w majestacie prawa, nie pozostanie bierny i będzie szukał alternatywnych propozycji. Chyba, że jest na danego operatora skazany ( zasięg, znajomi ). Wtedy trzeba zacisnąć zęby, bo na wspaniałomyślność opów w PL, nie ma co liczyć. Niestety.

  • 0

    25. ~  2011-04-26 22:00:47  host: t14-15.opera-mini.net

    Wiele lat tu wchodzę. Ceny o jakich marzyłem już są, co prawda nie w każdej sieci ale 3 taryfy spokojnie mi odpowiadają, a wybrałem taką gdzie jakość, prostota, cena ma najlepszy współczynnik. Dziś już nie myślę o obniżkach ale o kosmetyce warunków promocji bo tak naprawdę wszystko jest jedną wielką promocją a tylko w ten sposób operatorzy mogą toczyć ciche wojny cenowe. A ludziom mało i mało i więcej i więcej by chcieli. Dać im palec to utną rękę a im wszystko tańsze tym bardziej pazerni na każdy grosik. Panie Witku moderacja nie pomoże, muszę częściej pisać pod nickiem kretyn albo idiota bo inaczej się tego nie wytepi. Portretowanie ludzi(praktycznie tylko z play) w krzywym zwierciadle to jedyne co można zrobić by w takim wypadku.

  • 1

    26. ~  2011-04-26 22:16:51  host: z36-09.opera-mini.net

    Wiadomo ze najlepiej gdyby wszystko bylo za darmo ale tak nigdy nie bedzie. Jezeli mamy w prepaidzie stawke 19gr bez limitu polaczen a w niektorych mozna przy odrobinie wysilku zejsc do 12-15gr/min to naprawde nie jest zle. Takie stawki tez sa w abo bez telefonu. Wazne jest zeby oferty byly proste, czytelne, bo tylko wowczas duzo osob skorzysta ale na tym opom chyba nie zalezy. Roznice w ofertach systematycznie sie zmniejszaja i juz obecnie sa niewielkie.

  • 0

    27. ~ehh  2011-04-26 22:22:29  host: 89-74-190-223.dynamic.chello.pl

    @12 Dbanie o utrzymanie klientów działa w Polsce długo lecz dotyczy nielicznych, którzy potrafią wywalczyć sobie lepsze warunki. U każdego operatora działa sekcja utrzymania klienta wystarczy poprosić konsultanta przedstawiającego nam ofertę dla ogółu o przełączenie do utrzymaniówki. Tam dopiero zaczyna się rozmowa o lojalności gdzie płacący abo w granicach 20zł raczej nie ma czego szukać i marnuje tylko czas swój i konsultanta. Natomiast pozostali mogą dostać znacznie więcej niż wynikałoby ze zwykłej "oferty lojalnościowej"

  • 0

    28. ~and  2011-04-26 22:46:16  host: user-109-243-129-67.play-internet.pl

    jak może "spaść" od 1 do 1,2%?! Dziwna ta telepolisowa matematyka:-)

  • 1

    29.  2011-04-26 22:47:00

    27 - tylko dlaczego owe warunki trzeba wynegocjować? To nie może być standardem? Naprawdę trzeba walczyć o każdy grosz? To norma jakaś, czy co? 25 - kpisz, czy o drogę pytasz? Jakie proporcje cenowe są w PL, a jakie na Zachodzie? Jeżeli taki Plus, od lat nie zmienia cennika, a wypłaca swoim ludziom słone dywidendy, to znaczy, że mamy siedzieć cicho i może jeszcze bić im brawo?! Dalej, śmiało! Piszcie te swoje dyrdymały pod wymownymi nickami. One was najlepiej określają.

  • 2

    30. ~  2011-04-26 22:49:46  host: z36-09.opera-mini.net

    27, nie zawsze to sie uda. Ostatnio prowadze rozmowy z plusem i pomimo iz zaznaczylem, ze interesuje mnie oferta bez telefonu z kosztem okolo 12gr/min. Trzeci raz dzwonili i proponuja 19gr. Place rachunki 100-120pln/mc + iPlus wiec uwazam, ze moje oczekiwania sa realne

  • 0

    31. ~  2011-04-26 22:58:26  host: z36-09.opera-mini.net

    Toms, to sa prywatne firmy wiec to co robia z zyskiem to ich sprawa. Chcesz protest poprowadzic ?;-) nie pasuje oferta to nie biore i tyle. Sam teraz negocjuje z plusem ale oni nie maja obowiazku dac mi oferte jakiej oczekuje. Chyba tylko w uk jest duzo taniej a tak to mamy zblizone oferty

  • 0

    32. ~ehh  2011-04-26 22:59:17  host: 89-74-190-223.dynamic.chello.pl

    @29,30 Trzeba je negocjować bo mniej opłacają się operatorom, analogicznie jak na straganie czy odpuście. Nie należy też zbyt wiele oczekiwać, standard to 20-30% niższy abo przy zachowaniu pozostałych warunków niezmienionych. Wyjątkiem jest chyba tylko orange mający aż 4 progi negocjacji 10-40% i do tego negocjowana cena telefonu.

  • -1

    33. ~kretyn  2011-04-26 23:36:57  host: us211.boltbrowser.com

    Ceny u operatorów w Polsce są skandalicznie wysokie. Bardzo rozsądnym rozwiązaniem było by gdybyśmy się zebrali któregoś miesiąca i poszli protestować pod siedziby P4, centertela, polkomtela i PTC bo dalej tak być nie może. To co te firmy wyrabiają z nami to jest farsa i rabunek w biały dzień. Ale nie tylko ceny za usługi gsm są wysokie. Chciałbym lecieć na księżyc i żebym nie mógł sobie na to pozwolić za wypłate to już woła o pomste do nieba. 21 wiek to kosmiczny rozwój elektroniki ale i też kosmiczne ceny. Tak dalej być nie może. Skoro rząd nas podsłuchuje od dawna to rozmowy powinny też być za darmo, góra za 1gr/min do wszystkich sieci. Przeniesienie numeru do innego operatora nic nie da, tu jest potrzebny zryw społeczny jak w PRL-u gdy ludzie potrafili się zorganizować i stanowczo zaprotestować przeciw wysokim cenom i ograniczaniu wolności jednostki. Biorąc pod uwagę że jesteśmy członkami wspólnoty europejskiej jako demokratyczne państwo prawa nie będę się biernie przyglądał tego co nasi operatorzy wyrabiają ale zgłaszam to do europejskiego trybunału praw i człowieka w strasburgu. Nie chcą obniżyć cen dobrowolnie to może ugną się pod naciskiem innych instytucji. 10gr za sieć i darmo w sieci to jakaś narodowa paranoja a metody socjotechniczne operatorów niewiele się różnią od hipnozy kaszpirowskiego. Z tego matrixa trzeba się w końcu obudzić i im wcześniej się temu przeciwstawimy tym lepiej. Każdy człowiek ma prawo do szczęścia a szczęście samo do nas nie przyjdzie jeśli będziemy tylko biernymi klientami którzy dają się doić do ostatniego grosza.

  • 0

    34. ~  2011-04-27 17:12:10  host: 31.63.63.170

    W Polsce dba się o stałego klienta i to dosyć mocno. Tylko klient w Polsce, przy przedłużaniu umowy chce mieć iPhone4 za 1pln, w abonamencie 20pln, BO MU SIĘ NALEŻY. A jak nie to tupie nóżką i odchodzi do konkurencji, często otrzymując gorsze warunki :)

  • 0

    35. ~  2011-04-27 17:30:37  host: z14-08.opera-mini.net

    Tylko plaj dba o stalych klijentow.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-223-200.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.