SonyEricsson chce być trzecim producentem na światowym rynku telefonów komórkowych. Teraz jest piątym. Ma to być osiągnięte dzięki poszerzeniu portfolio modeli o te tanie, kosztujące około 50 dolarów.
SonyEricsson produkuje większość telefonów w swoich fabrykach, jednak dla tanich modeli szuka zewnętrznego wytwórcy. Firma stawia jednak duże wymagania, przede wszystkim w ciągłości i wielkości dostaw.
Tanie terminale, w opinii SonyEricssona, pozwolą mu prześcignąć Samsunga i LG i zająć ostatnie miejsce na podium – po Nokii i Motoroli, które razem mają ponad połowę rynku. Udział SonyEricssona to 6,3% w 2005 roku, o 0,1% więcej niż rok wcześniej.
SonyEricsson stawia przede wszystkim na niekonwencjonalny wygląd swoich produktów oraz muzykę i markę Walkman. Tym chce wygrać z Samsungiem i LG, które wypuszczają na rynek modne ostatnio cienkie i zaawansowane technologicznie modele.
Źródło tekstu: Reuters, wł