Sony opublikował swoje prognozy sprzedaży dotyczące roku fiskalnego kończącego się 31 marca 2017 roku.
Z analiz japońskiej firmy wynika, że sprzeda ona o prawie 20% mniej smartfonów niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - 20 mln sztuk urządzeń, względem 24,9 mln w roku fiskalnym 2016.
Sony twierdzi, że przewidywany spadek związany będzie z redukcją oferty urządzeń ze średniej półki cenowej na rzecz skupienia się na najwyższych modelach, a także z ograniczeniem sprzedaży w nierentownych dla firmy regionach.
Jednocześnie firma przewiduje wartość sprzedaży na poziomie 940 mld jenów - o 17% mniejszą niż przed rokiem. Chociaż wydawać się może, że to kolejne efekty nieprzemyślanych decyzji Japończyków, jest światełko w tunelu. Sony spodziewa się 5 mld jenów zysku netto, względem 61,4 mld jenów straty w roku fiskalnym 2016 zakończonym 31 marca.
Źródło tekstu: Sony, wł