Gdy kupujemy wodoodporny telefon oczekujemy, że przetrwa przypadkowy kontakt z wodą. A co, jeśli nie? W przypadku Xperii sprawa trafiła do sądu.
Do sądu w Nowym Jorku trafił pozew zbiorowy przeciwko firmie Sony, której smartfony nie zawsze były tak wodoodporne, jak obiecywały reklamy. Efektem postępowania sądowego jest ugoda, w której japoński producent zobowiązał się do zwrotu 50% ceny detalicznej Xperii zakupionych przez amerykańskich klientów, jeśli w zakupionych urządzeniach doszło do uszkodzeń w wyniku zalania, pomimo obiecywanej wodoodporności. Dotyczy to 24 modeli smartfonów oraz tabletów Xperia (od Z1 do Z5), zakupionych w Stanach Zjednoczonych i Portoryko.
Jeśli zakupione urządzenie objęte jest jeszcze gwarancją, można dodatkowo uzyskać jej przedłużenie o 12 miesięcy.
Zobacz: Test telefonu Sony Xperia XZ Premium
Źródło tekstu: xperiawaterproofsettlement.com, wł