DAJ CYNK

Sony Mobile pożyje jeszcze tylko rok?

LuiN

Sprzęt

Kazuo Kirai, szef Sony daje działowi mobilnemu jeszcze tylko rok na sprawdzenie się. Jeśli smartfonowy biznes nadal nie będzie rentowny, Xperie mogą zniknąć z rynku.

Kazuo Kirai, szef Sony daje działowi mobilnemu jeszcze tylko rok na sprawdzenie się. Jeśli smartfonowy biznes nadal nie będzie rentowny, Xperie mogą zniknąć z rynku.

Póki co Sony Mobile podąża zaplanowaną wcześniej ścieżką, która przynieść ma przełom w 2016 roku. Jeśli tego przełomu nie będzie, niewykluczone że Sony zakończy swoją smartfonową przygodę i skupi się na bardziej rentownych dla niego segmentach rynku.

W kwietniu firma prognozowała około 310 mln dolarów straty w segmencie mobilnym, bardziej aktualne prognozy zakładają już 480 mln dolarów. Największą bolączką firmy jest jej niewielka popularność w USA (1% udziału w rynku) i olbrzymia konkurencja w średniej półce cenowej ze strony tanich producentów z Chin.

W Japonii Sony ma 17,5% rynku smartfonów. W USA, bez silnego partnera w postaci dużej sieci komórkowej, Japończykom trudno jest się przebić.

W 2016 roku, przy założeniu kontynuacji półrocznego cyklu wymiany flagowców, Xperia Z7 dogoni numeracją zarówno Samsunga z Galaxy S7, jak i Apple'a z iPhone'em 7. Pozostaje mieć nadzieję, że zacznie doganiać je również popularnością.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Android Authority, wł