DAJ CYNK

SOKiK podtrzymał karę 1,9 mln zł dla TelePL

sirmark

Prawo, finanse, statystyki

Na rozprawie 15 marca SOKiK oddalił odwołanie spółki TelePL (wcześniej TelePolska) na decyzję UKE nakładającą karę w wysokości 1,9 mln zł.

Na rozprawie 15 marca Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie spółki TelePL (wcześniej TelePolska) na decyzję UKE nakładającą karę w wysokości 1,9 mln zł.

Powodem nałożenia kary było zawierania z konsumentami umów początkowych na świadczenie usług telekomunikacyjnych na okres dłuższy niż 24 miesiące (tj. na 26 miesięcy)..

Zobacz: UKE: Prawie 2 mln zł kary dla TelePolski za zbyt długie początkowe umowy

W opinii Sądu, większość wskazanych przez spółkę zarzutów dotyczyła naruszeń przepisów administracyjnych, a te nie mogą być podnoszone w odwołaniu od decyzji UKE przed SOKiK. Ponadto Sąd nie zgodził się z twierdzeniami spółki, że wraz z nowelizacją ustawy Prawo telekomunikacyjne, operatorzy uzyskali 5 miesięczny okres przejściowy na dostosowanie umów, regulaminów i cenników do nowego brzmienia ustawy. Sąd podkreślił, że wprowadzony zakaz obowiązywał operatorów od momentu wejścia w życie, czyli od dnia 21 stycznia 2013 roku. Wyrok nie jest prawomocny.

Zobacz: TelePolska nie zgadza się z karą od UKE
Zobacz: TelePolska odwołuje się od decyzji UKE do SOKiK

W informacji o nałożeniu kary 2013 r. UKE informował, że z dokumentów TelePolska wynika, że spółka pomiędzy 21. stycznia a 13. Maja 2013 r. aktywowała umowy dla ponad 6 tysięcy abonentów, którzy w przeważającej ilości byli konsumentami zawierającymi umowę po raz pierwszy na okres 26 miesięcy. W ocenie UKE naruszenie to miało charakter zamierzony i dotyczyło całej tej grupy konsumentów, nie było też wynikiem przypadkowego błędu spółki. Ten czynnik jako element zakresu naruszenia prawa miał również bezpośredni wpływ na wysokość kary.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE, wł