Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Smartfony to przyszłość bankowości

Smartfony to przyszłość bankowości

msnet 27 Kwietnia 2018 08:40

3 3



Bank przyszłości będzie w smartfonie. Z jego pomocą uzyskamy dostęp do wszystkich produktów, a biometria pozwoli na bezpieczne logowanie.

Cyfryzacja jest obecnie priorytetem polskiego sektora bankowego. Polskie banki są pod tym względem w europejskiej czołówce, ale jeszcze sporo pracy przed nimi. Wszystko przez konieczność rywalizacji z fintechami, co sprawia, że aby utrzymać klientów, banki muszą inwestować w nowe technologie. W niedalekiej przyszłości bankiem dla klienta stanie się jego telefon komórkowy, a oferta mobilna będzie poszerzona o bardziej skomplikowane produkty. Digitalizacja następuje także w obszarze bezpieczeństwa, gdzie przyszłością jest biometria.

Najważniejszy trend, który widzimy w sektorze bankowym, to digitalizacja. Klienci chcą załatwiać wszystkie swoje sprawy, nie tylko prywatne, lecz także finansowe, poprzez aplikacje mobilne i kanały cyfrowe, nie tracąc czasu na wizytę w placówkach bankowych - powiedział Wojciech Humiński, wiceprezes zarządu Eurobanku w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

Technologie cyfrowe coraz bardziej dominują w usługach bankowych. Coraz więcej z nich jest przenoszonych do sieci, a do tego taki sposób kontaktu jest preferowany przez klientów. Jak wynika z raportu NetB@nku, w IV kwartale 2017 roku z bankowości internetowej korzystało prawie 16 mln Polaków, o 4% więcej niż rok wcześniej. Narodowy Bank Polski podaje, że zaledwie 8% klientów wybiera wizytę w tradycyjnym oddziale banku. To wymusza zmiany w strukturze oddziałów. W samym 2017 roku zamknięto 526 placówek bankowych (dane PRNews). Badanie "Digital Banking Expert Survey" przeprowadzone przez GFT Technologies pokazało, że 5% banków planuje w najbliższych latach całkowicie zrezygnować z placówek stacjonarnych, a 23% analizuje możliwość stworzenia w pełni samoobsługowych oddziałów bankowych.

W bieżącym roku na znaczeniu w bankowości będzie zyskiwać sztuczna inteligencja (AI) - tak przynajmniej wynika z raportu Asseco Poland. AI będzie odpowiadać za bezpośrednią komunikację z klientem, a także za personalizowanie ofert. Kolejnym krokiem będzie zastosowanie technologii blockchain do bezpiecznego przechowywania i przesyłania informacji o transakcjach zawieranych online.

Banki potrzebują dużych inwestycji w technologie oraz w procesy, które muszą być digitalizowane, które muszą się pozbyć obsługi papierowej - powiedział Wojciech Humiński. Bank przyszłości to bank, który będzie się znajdował w telefonie komórkowym klienta. Klienci mogą zapomnieć kluczy czy portfela, ale telefon to jedyna rzecz, którą zawsze ze sobą mają i przez którą chcą załatwiać wszystkie swoje sprawy, również finansowe.




Z bankowości mobilnej korzysta w Polsce 61% użytkowników telefonów komórkowych (dane PwC) i jest to jeden z wyższych wskaźników wśród państw Unii Europejskiej. Polski mobilny system płatności Blik został aktywowany przez ponad 6 mln użytkowników, którzy w 2017 roku przeprowadzili przy pomocy Blika 33 mln transakcji (czterokrotnie więcej niż w 2016 roku).

Już dzisiaj klienci mogą kupić większość produktów bankowych i zlecać swoje operacje finansowe czy dokonywać płatności za pomocą telefonu. W przyszłości ta oferta zostanie poszerzona o inne produkty, takie jak fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia czy bardziej wyrafinowane produkty kredytowe - dodał Wojciech Humiński.

Zmiany dotyczą także sposobu logowania się do usług bankowych, gdzie coraz większe znaczenie ma biometria. Brytyjski Lloyds Banking Group oferuje klientom dostęp do kont za pomocą odcisków palców lub rozpoznawania twarzy, natomiast KB Kookmin Bank z Korei w urządzeniach mobilnych wykorzystuje skaner tęczówki.

Obecnie najbardziej bezpieczną metodą autoryzacji jest autoryzacja mobilna, natomiast wydaje się, że przyszłością jest biometria, a więc wykorzystanie indywidualnych cech klienta, takich jak wygląd, głos czy kształt oka - skomentował Wojciech Humiński.

Zobacz: Blik: Ponad 14 mln transakcji w I kwartale
Zobacz: Blik na terminalach Polskich ePłatności

Czy korzystasz z bankowości mobilnej?

Tak
69.61%
Nie
26.52%
Nie, ale zamierzam zacząć
3.87%
Nie wiem
0.00%

Wszystkich głosujących: 181


Źródło tekstu: Newseria.pl     

Dodaj do:

Tagi: bankowość | bankowość mobilna

w sumie: 15
  • 0

    1. ~  2018-04-27 10:00:03  host: 157.185.131.182

    Bzdury i pobożne zyczenia bankowców

  • 0

    2. ~  2018-04-27 10:00:49  host: 159-205-45-144.adsl.inetia.pl

    Takiego wala!

  • 0

    3.  2018-04-27 10:05:39

    A kiedy czip na rękę albo tatuaż laserowy na czoło?

  • 0

    4. ~  2018-04-27 10:37:55  host: 185.182.81.30

    > biometria pozwoli na bezpieczne logowanie

    Czyli teraz logowanie nie jest bezpieczne?

  • 0

    5. ~///  2018-04-27 10:39:14  host: public-gprs382203.centertel.pl

    Sztuczna inteligencja, zbyt wysokie koszty pracownicze, rosnąca konkurencja firm, takich jak revolut i inne, pozwala stwierdzić ,że to będzie jedynym wyjściem z sytuacji, używanie aplikacji.

  • 0

    6.  2018-04-27 10:45:00

    Biometria? Śmiech na sali... Chyba kiedy DNA będą porównywać ;-)
    W czasach kiedy filmowe triki stają się faktem, gość gada o biometrii typu odcisk palca, głos czy oko?

  • 0

    7.  2018-04-27 10:45:43

    Sorry...
    W czasach kiedy filmowe triki stają się faktem, gość gada o BEZPIECZNEJ biometrii typu odcisk palca, głos czy oko?

  • 0

    8.  2018-04-27 10:47:06

    Już teraz im się nie chce sprawdzać danych podawanych przez bandytów... Zaraz powiedzą, że mają odcisk palca... Tylko pytanie - czyj? Kto go złożył?

  • 0

    9. ~Klara  2018-04-27 11:09:47  host: 188.146.100.151.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Już lece sie skanowac.... Laptop i tyle przynajmniej wszystko widać. Tel tylko bajer do płacenia czy blik

  • 1

    10. ~  2018-04-27 12:37:11  host: staticline-31-182-244-116.toya.net.pl

    @ 3. Dorotea: Już całkiem niedługo!
    W jednostce służby zdrowia gdzie pracuje moja żona właśnie dostali nowe instrukcje w związku z wprowadzaniem RODO. Najważniejsza zmiana, to zakaz posługiwania się nazwiskami pacjent, a zamiast nich należy używać nadanych pacjentom numerów!
    Będzie dopiero afera, jak pacjentowi przetoczą niewłaściwą grupę krwi, bo akurat nikt nie pamiętał jaki prawidłowy numer miał ten pacjent!

  • 0

    11.  2018-04-27 13:19:35

    Numery?! Jak w obozie koncentracyjnym.

  • 1

    12. ~  2018-04-27 14:16:19  host: staticline-31-182-244-116.toya.net.pl

    @ 11. Dorotea: Ponieważ pomyłki w takie sytuacji są nieuniknione, więc myślę, że następnym krokiem (oczywiście w celu uniknięcia pomyłek, w żadnym innym!) będzie tatuowanie numeru PESEL na przedramieniu.

  • 0

    13.  2018-04-27 15:29:23

    smartfony to przyszłość wszystkiego xd

  • 0

    14. ~fog  2018-04-30 10:56:41  host: 77.111.247.6

    Janusz Zajdel "Limes inferior" - książka obowiązkowa. Klucz=smartfon...

  • 0

    15. ~Po  2018-05-05 19:39:57  host: apn-37-248-164-94.dynamic.gprs.plus.pl

    Do 12, nie tatuowanie nr PESEL.. to przeżytek. Wprowadza chipy z numerem pesel

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-92-173-9.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jaki chipset napędza Twój główny smartfon?

Qualcomm zaprezentował Snapdragona 710

 

Zobacz wynik | Opinie (7)

Archiwum Ankiet