Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Smartfonowe wakacje Polaków

Smartfonowe wakacje Polaków

WitekT 29 Lipca 2015 15:40

1 2

Większość osób wyjeżdżających na urlop spędza je... w sieci. Dla 62% Wi-Fi w hotelu to informacja, od której zależy czy pojedzie w dane miejsce. 42% Polaków będzie podczas wakacji aktywnie używać mediów społecznościowych, 65% dzielić się zdjęciami, a 39% zamelduje się przynajmniej raz w ciekawym miejscu - wynika z raportu SMART Wakacje, przygotowanego przez Mobile Institute na zlecenie Allegro.



47% osób posiadających w gospodarstwie domowym urządzenie mobilne, wykorzystuje je już do przygotowań przed urlopem. Nie tylko kupuje mobilnie produkty i usługi związane z wakacjami, ale także sprawdza wszelkie informacje o miejscu pobytu i przygotowuje tzw. mobilny pakiet rozrywkowy, czyli pobiera na urządzenie mobilne filmy, książki i gry oraz kompletuje muzykę. Co przezorniejsi (12%) zaimportują na urządzenie mobilne także komplet dokumentów związanych z zaplanowanymi wakacjami. Ale na tym nie koniec. Na urlop swój smartfon weźmie aż 95% jego posiadaczy. To bardzo dużo, szczególnie jeśli przyrównamy to do wskaźnika dla "zwykłej komórki", który wyniósł zaledwie 53%.

55% Polaków zabiera na wakacje smartfon. Najczęściej wykorzystuje go do utrzymywania kontaktu z rodziną (36%) i dokumentowania wakacji czyli robienia zdjęć i filmów wideo (30%). Duża część (24%) powierza mu także codzienne budzenie. Smartfon pomaga Polakom realizować zadania w wielu podstawowych i jednocześnie niezwykle ważnych obszarach życia. Badani wskazali ich aż 16.




Przede wszystkim zapewnia kontakt z bliskimi, a w związku z tym 16% daje też poczucie bezpieczeństwa. Rozwija też życie społeczne pozwalając na dokumentację wakacji (30%) i dzielenie się wrażeniami na bieżąco (8%). Realizuje również wiele funkcji informacyjnych, przykładowo pozwala wyszukiwać lokalizacje (18%), informacje i opinie o zwiedzanych miejscach (12%), konsultować zakup pamiątek (10%), czy w końcu płacić. 17% Polaków chce mieć smartfon po prostu zawsze pod ręką. 32% badanych wykorzystuje do zakupów wakacyjnych urządzenia mobilne, a z tego 50% kupuje przed wakacjami kupuje ubrania. Prawie tyle samo rezerwuje noclegi. A na wakacjach zamiast w pełni odpoczywać, pracuje 32% kobiet i 40% mężczyzn, także z wykorzystaniem mobilnego dostępu do sieci.

Jednym z najczęstszych zastosowań smartfonów na wakacjach jest dzielenie się zdjęciami ze znajomymi. 55% zabierających ze sobą urządzenia mobilne dzieli się zdjęciami z wakacji.35% spośród nich przesyła zdjęcia swoi bliskim mailowo, 25% publikuje zdjęcia w portalach społecznościowych po powrocie z wakacji, a 13% jak tylko ma dostęp do Wi-Fi. Kobiety (16%) częściej niż mężczyźni (9%) publikują zdjęcia z wakacji każdego dnia po powrocie do hotelu. Na tle pań polscy panowie wypadają w niektórych sytuacjach dość staroświecko: mężczyźni częściej niż kobiety przesyłają zdjęcia mailowo (44% vs 28%). Mailowo przesyłają zdjęcia najczęściej osoby 55+. Im urlopowicz młodszy, tym częściej dzieli się zdjęciami jak najszybciej. Nastolatki (15-18 lat) najczęściej dzielą się wrażeniami i zdjęciami gdy tylko zdarzy się coś ciekawego (22%).

Jedną z najczęściej wykonywanych aktywności w sieci podczas urlopu jest meldowanie się w ciekawych miejscach i dzielenie wrażeniami z tych miejsc. Robi tak 39% Internautów aktywnych w internecie podczas urlopu (16% Internautów ogółem). Kobiety meldują się w różnych miejscach nieco częściej niż mężczyźni (40% vs 38%). Najczęściej Polacy meldują się podczas odwiedzania atrakcji turystycznych, ale też i w zwykłych miejscach kojarzących się z dobrym wakacyjnym nastrojem, np. na plaży. Miarą przywiązania do smartfonów jest lista przedmiotów, które badani woleliby zapomnieć jadąc na wakacje zamiast urządzenia mobilnego. 27% badanych Polaków wolałoby nie zabrać biżuterii, 18% zegarka, 15% książki, 8% stroju kąpielowego, a 6% kluczy. Na bezludnej wyspie 20% z nas jako jedyny przedmiot z cywilizowanego świat chciałoby mieć właśnie smartfon lub tablet, a dopiero na drugim miejscu (18%) jest scyzoryk, wybierany zresztą głównie przez mężczyzn. Kolejne miejsca zajmują: książka (17%), coś do ubrania (9%), latarka (6%) i... ulubiony drink (5%).

Zobacz: pełną treść raportu.

Źródło tekstu: Mobile Institute, Allegro     

Dodaj do:

Tagi: mobile institute | allegro

w sumie: 6
  • -1

    2.  2015-07-29 15:49:18

    Masz sporo orsonków typu: "dokumentacje?", "tez?", "wakacji.35%", warto przejrzeć jeszcze raz tekst, tym bardziej, że całkiem ciekawy. :)

  • 0

    3.  2015-07-29 15:54:31

    #2. zauważyliśmy, że coś z kodowaniem... i popoprawialiśmy.

  • 0

    6.  2015-07-29 16:17:06

    "kupuje przed wakacjami kupuje"

  • -1

    7. ~cdd  2015-07-29 16:32:19  host: n13-06-03.opera-mini.net

    +1. oj i tak zrzuty ekranu ida do gazety.pl.

  • 0

    8. ~jarko  2015-07-29 16:35:15  host: agxg193.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jedyne co mi na myśl przychodzi jak widzę jak ludzie robią sobie zdjęcia z sałatką albo lustrem to ten oto cytat "We live in the era of the smart phones and stupid people" Amen

  • 0

    9. ~xxxx  2015-07-30 08:43:05  host: nsithb13.blokowe.pl

    Jak jade na wakacje to biorę smartfona do robienia zdjęć i nagrywania. Ostatnio poraz pierwszy nie wziąłem aparatu, bo nie chciało mi się go dźwigać. Dużo zajmował miejsca w plecaku a ja i tak miałem go po brzegi wypełniony ze względu na małe dziecko. Przydal się oczywiście do sprawdzenia info o trasach, miejscach itd w miejscowości w których byłem. Jedyne co robię to ze wyłączam synchronizacje danych i wkładam karte z internetem a mój numer telefonu pozostaje w domu i niech sobie dzwonią na niego np z pracy. To jest mój urlop. Wieczorem po całym dniu chodzenia po górach mogę sobie wziąć piwko i smartfona o poczytać o tym co mnie interesuje.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-110-104.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Najpopularniejsze

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet