Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Smartfon w kieszeni 66% Internautów, tablet u co czwartego [wideo]

Smartfon w kieszeni 66% Internautów, tablet u co czwartego [wideo]

LuiN 18 Czerwca 2014 08:36

3 2

Dwie trzecie Internautów korzysta ze smartfonu, a co czwarty jest użytkownikiem tabletu. Rosnącej popularności urządzeń mobilnych z dostępem do sieci towarzyszy wzrost zainteresowania treściami wideo w Internecie. Polacy mają dość sztywnych ramówek telewizyjnych, dlatego coraz częściej filmy i programy oglądają właśnie online.




Z badania przeprowadzonego przez Google wśród ponad tysiąca Internautów wynika, że 66% z nich korzysta ze smartfonu lub telefonu z dostępem do Internetu. Dużo mniej, bo zaledwie 26%, zadeklarowało posiadanie tabletu.


W ostatnim czasie zaobserwowaliśmy ogromny przeskok na urządzenia mobilne, głównie na smartfony. Dla wielu użytkowników jest to podstawowy sposób dostępu do treści w Internecie oraz podstawowe urządzenie, z którego korzystają - stwierdza Piotr Zalewski z Google Polska.


Urządzenie przenośne z dostępem do Internetu było też drugą najczęściej wybieraną przez badanych mężczyzn odpowiedzią na pytanie, co lub kogo zabrałbyś na bezludną wyspę. Odpowiedział tak co trzeci ankietowany. Na pierwszym miejscu znalazł się przyjaciel. Wśród kobiet 20% badanych zabrałoby ze sobą takie urządzenie - częściej przyjaciela i nóż.


Widać, jak ważne dla nas jest to urządzenie - mówi agencji informacyjnej Newseria Zalewski. Ciekawie wygląda to także w kategoriach płci. Mniej kobiet używa smartfonów, natomiast te, które korzystają, bardziej intensywnie niż mężczyźni wykorzystują wszelkie funkcje społecznościowe i dzielą się zdjęciami.


Duże zainteresowanie wśród rodaków wzbudza możliwość oglądania materiałów wideo w sieci. 45% respondentów przyznaje natomiast, że woli Internet od telewizji. Sporym zainteresowaniem cieszy się także platforma YouTube, którą regularnie odwiedza 72% użytkowników sieci.


Wielu badanych sugeruje, że oglądanie wideo w Internecie, w tym na platformie YouTube, zastępuje telewizję. Jest to dla nich pierwszy wybór. Subskrybują i stale oglądają niektóre kanały. Działa to jak prenumerata papierowej prasy - ktoś zainteresowany treściami dostaje nowe informacje o filmach na bieżąco. Coraz więcej osób śledzi wybrane kanały i wcale nie są one związane tylko z rozrywką. Według badań bardzo dużo osób zadeklarowało wyszukiwanie treści z kategorii "how to", czyli wideoporadników - tłumaczy Zalewski.


Internet coraz częściej towarzyszy Polakom w podróżach - tych bliższych, jak komunikacją miejską (31% badanych), jak i tych dalszych. 45% ankietowanych zabiera urządzenie z dostępem do sieci na wakacje, a 18% - korzysta z Internetu podczas podróży służbowej.


Chętnie też planujemy podróżowanie ze specjalnymi aplikacjami. Aż 82% respondentów w Polsce przyznało, że sprawdza mapy internetowe przed wyjazdem. Natomiast 60% Polaków zadeklarowało, że w podróżach zagranicznych używa aplikacji tłumaczących.



Sprawdzaliśmy również, jak respondenci wykorzystują aplikację po wyjeździe za granicę. Dla wielu osób dostęp do sieci jest bardzo ważny, dlatego szukają Wi-Fi lub kupują lokalne karty SIM, bo ceny roamingowe są za wysokie. Użytkownicy za granicą najczęściej korzystają z aplikacji Tłumacza Google oraz Google Maps - dodaje Zalewski.


Badanie wykazało, że mapy Google najczęściej służą do sprawdzania odległości między danymi lokalizacjami, wyszukiwania wskazówek dojazdu oraz okolic miejsca planowanego wyjazdu.


Badanie zostało przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w ramach projektu "Internet in everyday life". Program realizowany był w pięciu krajach: Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Ankietą objęto tysiąc użytkowników powyżej 15. roku życia.

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: google | piotr zalewski | smartfon | tablet

w sumie: 7
  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    1.  2014-06-18 08:57:55

    Patrząc na potencjał (szczególnie finansowy) Google to dziwię się że nie stworzyli jeszcze jakiejś globalnej marki MVNO (coś na wzór Truphone) z nastawieniem na dostęp do internetu dla swoich abonentów.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    2. ~  2014-06-18 08:59:34  host: public-gprs516817.centertel.pl

    I na co to komu?

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    3.  2014-06-18 09:00:14

    Po pierwsze internauci nie są narodem, ani nazwą własną, więc należy pisać małą literą. Popularność smartfonów nie dziwi, z pewnością te 2/3 internautów to ci bardziej aktywni, a nie 60-latkowie znający tylko nk.pl. Ale oczywiście nie umilkną ci, którzy uważają, że smartfony to mniejszość, opieranie usług o aplikacje jest błędem, bo 20-letnie kody USSD pozbawione jakiegokolwiek UX to najlepsze co wymyślono.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    4. ~  2014-06-18 09:15:21  host: apn-95-40-39-107.dynamic.gprs.plus.pl

    Te 66% to chyba głównie młodzież i dzieciarnia, którym rodzice zafundowali pierwszy dotykowiec oraz taryfę z pakietem internetowym. Osoby młode są nastawione głównie na percepcję, a więc bierne korzystanie, podczas gdy pełne korzystanie z Internetu wymaga interaktywności. Nie wyobrażam sobie pełnej interakcji za pomocą li tylko ekranu dotykowego.
    Dla powyższych wyniki badań nic dla mnie nie znaczą. Należałoby porównać je z badaniami pokazującymi ilu z badanych korzysta z Internetu RÓWNIEŻ za pomocą komputerów. To, że ja korzystam ze smartfona niekiedy do przejrzenia strony czy obejrzenia klipu, nie znaczy, że nie korzystam z innych urządzeń typu laptop. A tak się składa, że laptop u mnie dominuje... To, że 66% internautów korzysta ze smartfona nie znaczy, że np.: 90% z nich nie korzysta z laptopa czy peceta...

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    5. ~Tarakum  2014-06-18 16:15:00  host: 81.219.84.18

    Ja osobiście chyba nie znam osoby która posiada tablet, przynajmniej nikogo z znajomych z nim nie widzę...:) Żeby nie było nie mieszkam na księżycu, tylko w jednym z największych polskich miast (feeee).

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    6.  2014-06-20 15:53:58

    3, mi80 - Internauci piszemy wielką literą z szacunku dla Czytelników. Masz oczywiście rację, że nie są narodem, takie jednak wytyczne stylebookowe otrzymałem 7 lat temu, podobnie jak stawianie kropki po liczebnikach porządkowych będących datami. W tym ostatnim przypadku błędem tym celowo "oznaczamy" nasze teksty, by łatwiej wyłapywać plagiat w sieci.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    7. ~xy  2014-06-20 19:16:29  host: nat.pansa.pl

    No i dziwaczne te wytyczne. Tak samo z tymi liczebnikami.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-144-242.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.