DAJ CYNK

Smartfon staje się terminalem płatniczym

LuiN

Taryfy, promocje, usługi

Mastercard i Polskie ePłatności uruchomiły pilotaż usługi SoftPOS. W 50 małych i średnich firmach z całej Polski do płatności kartą wystarczy firmowy smartfon.



Mastercard i Polskie ePłatności uruchomiły pilotaż usługi SoftPOS. W 50 małych i średnich firmach z całej Polski do płatności kartą wystarczy firmowy smartfon.

Na przełomie maja i czerwca do testów dołączą kolejni sprzedawcy i będzie ich łącznie nawet 250. W trzecim kwartale 2018 r. grupa ta zwiększy się do około 500 przedsiębiorców i do projektu dołączy firma Elavon. Pierwsi przedsiębiorcy, biorący udział w testowaniu rozwiązania SoftPOS pochodzą z takich miast, jak Warszawa, Janów Lubelski, Rzeszów, a także ze Śląska. Reprezentują branżę restauracyjno-cateringową, usługi kosmetyczne oraz drobny handel.

Wszyscy uczestnicy pilotażu otrzymują smartfony, które pełnią rolę terminala. Po podpisaniu umowy z agentem rozliczeniowym, czyli Polskimi ePłatnościami, muszą zainstalować na otrzymanym telefonie specjalną aplikację mobilną poprzez link z maila powitalnego i nadać aplikacji swój unikatowy kod PIN. Żadne inne urządzenia peryferyjne nie są konieczne, aby zacząć przyjmować zbliżeniowe płatności bezgotówkowe realizowane przez konsumentów kartą lub telefonem.

W fazie pilotażowej maksymalna wartość transakcji akceptowanej na smartfonie wynosi 50 zł, która stanowi limit płatności bez konieczności autoryzacji kodem PIN karty.

W projekcie wykorzystywana jest technologia firmy Mobeewave (reprezentowanej w Polsce przez OT-Morpho), zainstalowana na urządzeniach Samsung Galaxy S7, która umożliwia realizację płatności poprzez zbliżenie karty płatniczej do telefonu sprzedawcy. Kładąc nacisk na bezpieczeństwo, wykorzystuje ona możliwości nowoczesnych urządzeń mobilnych, w tym wbudowany tzw. element bezpieczny (ang. secure element), do szyfrowania i realizacji transakcji.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Mastercard