Jak pokazują wyniki badania Payback Opinion Poll, ponad połowa z nas korzysta na co dzień ze smartfonu. Doceniamy jego wszechstronność i możliwość dopasowania do własnych potrzeb dzięki setkom tysięcy aplikacji mobilnych.
2/3 badanych ma ponad 10 aplikacji w swoim smartfonie. Służą one głównie rozrywce, a blisko co czwarty Polak używa ich również podczas zakupów. Najchętniej korzystamy z darmowych aplikacji, które 93% badanych pobiera ze sklepów z aplikacjami.
Telefon to jeden z tych przedmiotów, które zawsze mamy przy sobie. Do niedawna był po prostu przenośnym sprzętem do dzwonienia i wysyłania SMS-ów. Dziś to mądre, sprytne (ang. smart) urządzenie, które, jak pokazują wyniki badania Payback Opinion Poll, posiada 56% respondentów. A część tych, którzy nadal nie mają smartfonów, zamierza nabyć je w najbliższym czasie. W tym celu ankietowani wybiorą się głównie do operatora sieci (69% głosów) albo odwiedzą sklep internetowy (15%).
Polacy najbardziej upodobali sobie urządzenia na systemie Android (74%) - co wynika ze stosunkowo niskich cen smartfonów z tym oprogramowaniem. Nie brakuje jednak zwolenników systemów iOS (8%), a także Windows (6%) - który dzięki wielu nowym aparatom w atrakcyjnych cenach zdobywa coraz większą część rynku.
Z aplikacji mobilnych korzysta 96% ankietowanych - przy czym aż 80% pobiera je samodzielnie. 2/3 respondentów ma w swoich telefonach ponad 10 aplikacji. Najpopularniejsze aplikacje to: gry (73%), nawigacja/dojazd (67%), e-mail (63%), aplikacje muzyczne (60%), serwisy społecznościowe (59%) oraz pogoda (58%).
Inne miejsca i sposoby pobierania aplikacji, np. sklep online prowadzony przez operatora sieci, czyjś telefon, kod QR czy link z SMS-a, nie są tak popularne (odpowiednio: 12%, 7%, 5% i 3%). Większość z nas ściąga darmowe aplikacje. Jednak około 1/4 ankietowanych jest skłonna zapłacić za pobranie - a niemal połowa z tych osób jest w stanie wydać na aplikację nawet ponad 15 zł.
Źródło tekstu: Payback