Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Smartfon może wiele powiedzieć o kibicach piłkarskich

Smartfon może wiele powiedzieć o kibicach piłkarskich

msnet 18 Września 2017 21:48

0 2

smartfony na meczu

Firma Selectivv przy współpracy z Urban Communications przeprowadziła analizę 27 921 smartfonów (49% z ogólnej liczby fanów na stadionie) należących do kibiców reprezentacji Polski podczas meczu Eliminacji Mistrzostw Świata z Kazachstanem na PGE Narodowym.

Połowę przebadanej widowni meczu Polska-Kazachstan stanowiły osoby w wieku od 30 do 40 lat. 86% kibiców na trybunach korzystało z systemu Android, a ponad jedna trzecia badanych była abonentem sieci Orange. Podczas meczu fani najczęściej odwiedzali serwisy sportowe. W czołowej trójce znalazły się Sportowefakty.wp.pl, Sport.pl oraz Przegladsportowy.pl. Wiadomo też, że 62% badanych kupowała wcześniej coś w marketach Castoramy i Leroy'a Merlin. Ale tylko 14% z osób zgromadzonych na trybunach aktywnie uprawia sport.




Reprezentacja Polski w piłce nożnej cieszy się zdecydowanie większym zainteresowanie niż pozostałe rozgrywki piłkarskie czy inne dyscypliny. Wynika to z długofalowej strategii PZPN i konsekwentnego budowania wizerunku reprezentacji. Myślę, że od UEFA Euro 2016 reprezentacja może być znakomitym partnerem reklamowym dla marek sportowych, ale też lifestylowych. Badanie daje sygnał także marketerom, że kibice reprezentacji to ciekawa, świadoma grupa docelowa i wokół tego produktu można skutecznie budować wizerunek marki - powiedział Michał Mango, CEO w agencji marketingu sportowego Urban Communications.

Jak przeprowadzono badanie? Do przeprowadzenia badania wykorzystano metodę geotrappingu, czyli oznaczania użytkowników mobile przebywających w danym czasie w danym miejscu. W następnym kroku przeanalizowano, jakie dane o uczestnikach meczu Selectivv zgromadził do tej pory w swojej bazie danych, będącej najbogatszym w Polsce zbiorem informacji o zachowaniach użytkowników mobile. Baza obejmuje 15 mln osób, czyli prawie wszystkich posiadaczy smartfonów w naszym kraju.

smartfony na meczu

Źródło tekstu: urbancom.pl     

Dodaj do:

Tagi: kibice piłkarscy | selectivv | smartfony

w sumie: 8
  • 3

    1.  2017-09-18 21:54:10

    I niech ktoś powie, że nie ma inwigilacji i nie wiedzą o nas wszystkiego.

  • 0

    2. ~Jesica  2017-09-18 21:57:20  host: 188.29.164.186.threembb.co.uk

    Biedni Ci kibice .... Ciekawe jaki android na pokładzie , tu pewnie największa beka jest : D

  • 1

    3. ~~  2017-09-18 22:06:23  host: eit183.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @1 To norma na masowych imprezach. Bada się publikę. Montuje się specjalne urządzenia itp.

  • 2

    4.  2017-09-18 22:25:26

    Szczerze to k..wa wymiękam.

  • 0

    5. ~dziuberdxtminder  2017-09-18 22:38:26  host: 168.235.207.140

    Kibice? Każdy z nas. Dziwne czasy...

  • 1

    6. ~.we  2017-09-19 00:42:04  host: 191-126-99-203.bam.movistar.cl

    oho, ale jak ktoś powie że dbanie o bezpieczeństwo to ZUO to...
    mnie ciekawi jak oni te dane zbierają i czy faktycznie jest to w 100% legalne...

    pomijając, że artykuł wygląda jak daremna reklama głupiej, szpiegującej firemki...

  • 1

    7.  2017-09-19 02:59:33

    Dane zbierane z aplikacji firm trzecich czy jak ? I ciekawe czy gdyby dało się wybrać w samym systemie i aplikacjach odznaczenie takiego śledzenia to nawet gdyby trzeba było trochę poszperać to ile osób by to zrobiło ?

  • 0

    8. ~~~  2017-09-19 12:59:02  host: eit183.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To działa na zasadzie piko komórek. Jak w wielkich sklepach

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-143-210.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.