Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Smartfon i naprawa gwarancyjna

Smartfon i naprawa gwarancyjna

msnet 20 Listopada 2017 21:53

2 5

gorepair

Gdy nowy smartfon przestaje działać, swoje kroki zazwyczaj kierujemy do serwisu. Ten jednak nie usunie każdej usterki w ramach gwarancji.

Faktem, o którym mało kto pamięta, jest to, że gwarancja producenta jest umową dobrowolną. Najczęściej przedsiębiorcy udzielają jej, aby poprawić swój wizerunek oraz zwiększyć sprzedaż swojego produktu, choć wcale nie mają takiego obowiązku. Pamiętać należy też, że to producent ustala warunki gwarancji, czas jej trwania oraz zasady, według których usunie ewentualne usterki.

Co jednak mogą zrobić kupujący, gdy serwis odmówi naprawy wady fabrycznej? Z pomocą przychodzi ustawa z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Informuje ona, że to sprzedawca odpowiada za ewentualną niezgodność towaru z umową. Zatem to bezpośrednio u sprzedawcy możemy złożyć reklamację towaru, który u niego kupiliśmy. Jednak taka reklamacja nie będzie miała nic wspólnego z gwarancją producenta. W przypadku każdego produktu kupionego na terenie Polski, sprzedawca ma obowiązek przyjąć taką reklamację i odpowiedzieć na nią w ciągu 14 dni. Chyba, że usterka powstała z winy użytkownika.

Wady fabryczne to najczęściej przypadłość dotycząca tylko niektórych egzemplarzy danego modelu smartfonu, co wynika z masowego charakteru produkcji. Pomimo zachowania restrykcyjnej kontroli jakości, mogą się zdarzyć niedziałające piksele w wyświetlaczach, mikrorysy i pęknięcia szybek, niedokładnie zamontowane kamery oraz wybuchające akumulatory. Każda z tych wad kwalifikuje urządzenie do darmowej wymianu lub naprawy, jeśli zgłosimy ten fakt od razu po zakupie. Szczegółowe informacje na ten temat powinniśmy znaleźć w karcie gwarancyjnej. Dobrze jest też sprawdzić tam, jakie usterki są według producenta wadami fabrycznymi, a które z nich będą oznaczały naprawę na koszt klienta.




gorepair

A co się do naprawy w ramach gwarancji nie kwalifikuje? Odpowiedź jest prosta - wszelkie usterki, które wynikają z niewłaściwego użytkowania urządzenia. Zaliczają się do nich skutki upadków, ingerencji cieczy lub korzystania z nieoryginalnych akcesoriów. Gdy serwisant otworzy obudowę, jest w stanie odczytać z jego wnętrza wiele informacji.

We wnętrzu każdego smartfonu znajdują się specjalne czujniki wilgoci. Zmieniają one kolor nie tylko pod wpływem wody, ale także np. skondensowanej pary wodnej - powiedział Piotr Pachota z serwisu GoRepair.pl. Wystarczy wejść z chłodnej ulicy do ciepłego pomieszczenia aby powstało mikrozwarcie, które może spowodować nieodwracalne uszkodzenia na płycie głównej.

Klient oczywiście ma prawo nie zgodzić się z opinią autoryzowanego serwisu. Jeśli ma pewność, że zgłaszana usterka nie powstała z jego winy, powinien zgłosić się do niezależnego rzeczoznawcy, który to potwierdzi. Pozytywna opinia nie oznacza jeszcze sukcesu. Potrzebny będzie kontakt z rzecznikiem konsumentów, który spełni rolę pośrednika pomiędzy klientem a serwisem. Jeśli opinia rzeczoznawcy będzie negatywna, warto też sprawdzić ceny napraw w serwisach pogwarancyjnych. Często okazuje się, że są one o wiele niższe niż ceny analogicznych usług w serwisach producentów, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości. Niektóre z nich działają w systemie door-to-door oraz oferują gwarancję na każdą dokonaną naprawę.

Zobacz: GoRepair podsumowuje rok działalności

Źródło tekstu: GoRepair     

Dodaj do:

Tagi: naprawa telefonów | serwis | gorepair | naprawa

w sumie: 32
  • -1

    13. ~oto wasz  2017-11-21 07:33:08  host: 212.109.132.230

    Pęd do światowyxh marek skutkuje brakiem gwarancji. A ja sobie chwalę polską markę. myPhon mnie w nie zawodzi juz

  • 1

    14. ~  2017-11-21 07:40:49  host: user-94-254-145-110.play-internet.pl

    Przepraszam nadwrażliwych, ale jprdl, serio? "powiedział Piotr Pachota z serwisu GoRepair.pl. Wystarczy wejść z chłodnej ulicy do ciepłego pomieszczenia aby powstało mikrozwarcie, które może spowodować nieodwracalne uszkodzenia na płycie głównej." Serio Telepolis?

  • 1

    16. ~  2017-11-21 08:16:36  host: 188.146.99.172.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Dziwne, że w tych mikrozwarciach i integracjach cieczy specjalizują się najwięcej Polskie "serwisy". Może telepolis mógł by nawiązać kontakt z innymi zagranicznymi portalami branżowymi i zapytać jak to jest w innych krajach? Proszę się nie obrazić ale od jakiegoś czasu większość artykułów to wytnij wklej :(

  • 0

    17. ~  2017-11-21 08:27:02  host: 212.160.172.86

    ale czego Wy chcecie - podane jest "Źródło tekstu: GoRepair"

  • 0

    19. ~  2017-11-21 09:15:05  host: 185.182.81.139

    > Wystarczy wejść z chłodnej ulicy do ciepłego pomieszczenia aby powstało mikrozwarcie

    W iphone X i galaxy S8 też tak jest?

  • 0

    20. ~  2017-11-21 09:19:08  host: 185.182.81.139

    4. A Ty co, sprzedawca janusz? Przecież przy rękojmi zakłada się, że wada istniała w momencie wydania towaru. Jeśli to sprzedawcy się nie podoba, to musi klientowi UDOWODNIĆ, że to on spowodował wadę.

  • 1

    21.  2017-11-21 09:34:45

    Przepraszam bardzo ale jak mam używać telefon aby nie stracić gwarancyjnej naprawy? Od dawna ludzie walczą z tymi durnymi paskami wilgoci bo wystarczy tak jak tu pisze wejść z zimna do ciepła i skrapla się wilgoć co skutkuje, że pasek zmienia kolor. To jak mam używać telefon? W dobie smartfonów nie jest problemem tak zrobić telefon aby był 100% szczelny i nie chodzi mi tutaj zatykane koreczkiem gniazdka bo te nie dają tej pewności, Wystarczy aby gniazda były jako całość z obudową tak aby po zalaniu gniazda, woda nie dostała się do środka. Cały telefon i tak sklejają więc byłby szczelny a te co mają wymienne akumulatory, albo klapka z uszczelką na śrubki albo trudno i jako jedyny element będzie narażony na zalanie lecz w tym przypadku wymiana akumulatora na nowy to nie problem. Dlaczego producenci tego nie robią? Odpowiedź prosta. Zmalała by sprzedaż

  • 0

    22. ~Pit  2017-11-21 09:37:16  host: 5.172.190.17

    Wszystko zależy od serwisu. To oni ustalają co było przyczyną uszkodzenia. Ja ostatnio na 3 dni przed końcem obowiązywania gwarancji wysłałem Nokię 830 do serwisu. Po 14 dniach przyszła paczka a w niej...Lumia 950 i list z przeprosinami, że nie mają części do 830 dlatego też, dają model wyższy.

  • 0

    23. ~gość  2017-11-21 09:59:36  host: public-gprs212886.centertel.pl

    @21 To się tak łatwo nie da jak piszesz, raz że uszczelniony a dwa że z usuniętą wilgocią z zamkniętego w nim powietrza lub wypełniony jakimś gazem musiałby być taki telefon żeby nie dochodziło do kondensacji pary wodnej po zmianie temperatury.... fizyka panie. Dlatego najlepiej uważać i nie poddawać go ekstremalnym i nagłym zmianom temperatury. Dotyczy to zresztą każdej elektroniki wniesionej z zimnego do ciepłego pomieszczenia.

  • 0

    24. ~  2017-11-21 10:42:35  host: user-94-254-146-33.play-internet.pl

    @23 Zgadza się. Ale jeszcze nie słyszałem, żeby telefon ucierpiał od samego wejścia "z chłodnej ulicy do ciepłego pomieszczenia". Niekorzystne warunki dla telefonów bez norm szczelności to głównie płyny w stanie ciekłym. Kondensacja w obudowie opisana w artykule może zaszłaby po wejściu z telefonem schłodzonym specjalnie na mrozie.

  • 0

    25. ~frasag  2017-11-21 10:50:12  host: 031011131040.dynamic-zab-06.vectranet.pl

    @24: ja też nie słyszałem- zwłaszcza że na mrozie nikt w ręku telefonu nie nosi, jak to czasem bywa latem, tylko w torebce lub w kieszeni a często i w futerale. Poza tym jak wejdę do domu to najpierw zdejmuję buty i palto a potem ewentualnie wyjmuję telefon.

  • 0

    26. ~Makaveli1897  2017-11-21 12:36:20  host: user-94-254-129-38.play-internet.pl

    Hej pomoże ktoś mianowicie w lg v10 mam standardowy problem czyli bootloop. Odesłałem do lg w ramach gwarancji odmówili bo mam pękniety wyświetlacz. Tylko to nie ma nic wspólnego jedno z drugim gdyż lg v10 miało ta wadę w wielu sztukach które sprzedali. Co mogę zrobić aby naprawić ten telefon w ramach gwarancji?

  • 0

    27. ~nikt  2017-11-21 12:51:15  host: mk31.telbeskid.com.pl

    24@ nie słyszałeś bo to jest powolny proces a potem jak zaczyna się problem to serwis otwiera i stwierdza, zalanie właśnie po paskach. Generalnie problemu nie ma bo i tak większość jeździ samochodami więc telefon nie zdąży się tak szybko schłodzić. Jedynie Ci co drałują pieszo

  • 0

    28. ~  2017-11-21 13:25:10  host: 188.146.99.172.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    A jak w takim razie co po niektórzy wytlumaczą to, że wyjezdajac autem z garażu +20 na mróz -10 w zimie takie życzy się nie dzieją? Gdzieś była afera z tymi paskami zmieniającym kolor od wilgoci i okazało się, że pod wpływem ciepła też zmieniały kolor

  • 0

    29. ~Kris  2017-11-21 13:43:03  host: cpc127362-new26-2-0-cust149.know.cable.virginm.net

    Ja wysłałem swojego Lenovo P2 na gwarancji . Padł czytnik odcisku palca. Po 3 dniach dostałem Moto Z2 Play z przeprosinami ,że nie mają części do Lenovo P2.

  • 0

    30. ~  2017-11-21 14:05:28  host: 188.166.71.70

    do 21 - czy ty piszesz z USA? przecież kazdy smatfon w europie ma kartę sim, którą trzeba włożyć, zdejmuje się cały tył, nie ma żadnych uszczelek

  • 0

    31. ~Onn  2017-11-21 14:16:18  host: atq37.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @30 A o szufladkach na samą kartę sim lub microSD nie słyszałeś?

  • 0

    32.  2017-11-21 14:29:43

    @28 Haha. Takie 'życzy' się nie dzieją jak się z 'cipłego' do 'zimnygo' wyjeżdża. Zapewniam cię, że jak zrobisz na odwrót, czyli wjedziesz zimnym autem do garażu to się para na nim skondensuje :) Czego oni was dzisiaj w tych szkołach uczą...

  • 0

    33. ~  2017-11-21 19:57:37  host: 188.166.73.139

    do 31 - niezbyt rozumiem o czym ty piszesz - 99% smartfonów ma karty sim wkładane wewnątrz telefonu do tego po wyjeciu baterii - staraj się pisac

    a) sensownie

    b) tak by można cię było zrozumieć

  • 0

    34. ~  2017-11-22 09:40:41  host: cpm198.neoplus.adsl.tpnet.pl

    32@ "Zapewniam Cię" mnie uczyli, że zwracając się do kogoś CIę należy pisać z dużej litery.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-111-185.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Najpopularniejsze

Ankieta

Co byś wybrał/a kupując iPhone'a z OLED-em?

Chińskie władze zatwierdziły nową fabrykę paneli OLED firmy LG

 

Zobacz wynik | Opinie (4)

Archiwum Ankiet