DAJ CYNK

Skuteczność UKE w I połowie 2016 roku

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

W I połowie 2016 roku abonenci usług telekomunikacyjnych złożyli w UKE 2557 wniosków o interwencję, z czego 81,64% zakończyło się pozytywnym rozstrzygnięciem dla konsumentów.

W I połowie 2016 roku abonenci usług telekomunikacyjnych złożyli w UKE 2557 wniosków o interwencję, z czego 81,64% zakończyło się pozytywnym rozstrzygnięciem dla konsumentów.

Każde zgłoszenie wymagało podjęcia szeregu czynności, które obejmowały między innymi uzyskanie wyjaśnień od dostawcy usług telekomunikacyjnych, zbadanie stanu faktycznego i prawnego oraz podjęcie interwencji lub udzielenie wyjaśnień wnioskodawcy. W każdym przypadku, eksperci UKE kierowali się jak najlepiej rozumianym interesem konsumenta, dążąc do pozytywnego zakończenia problemu dla konsumenta.

Do liczby wniosków o interwencję należy jeszcze dodać 1296 wniosków o mediację, z których 55,56% zakończyło się zawarciem ugody między abonentem a dostawcą usług telekomunikacyjnych.

Ponadto w I połowie 2016 roku do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wpłynęło 1170 zapytań. Indywidualne zapytania dotyczyły funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych, obowiązujących przepisów prawa oraz innych zagadnień i problemów, z którymi na co dzień stykają się konsumenci przy okazji korzystania z telefonii stacjonarnej, komórkowej i Internetu.

Najczęściej pojawiającymi się problemami, z którymi spotykali się abonenci na rynku usług telekomunikacyjnych były:

  • wprowadzenie w błąd abonenta przy zawieraniu umowy przez przedstawicieli handlowych,
  • podejrzenie fałszerstwa - podrabianie podpisów na umowach,
  • niedotrzymywanie przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych warunków świadczenia usług w przypadku przedłużenia umowy,
  • jakość świadczonych usług - zaniżona w stosunku do deklarowanej prędkość transmisji danych, brak zasięgu oraz awarie sieci telekomunikacyjnej,
  • usługi Premium Rate.

W I połowie 2016 roku dyżurujący pracownicy Urzędu odebrali 7500 połączeń. Prowadzone przez UKE Centrum Informacji Konsumenckiej dostępne pod numerem 801 900 853.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE

Tagi: uke