W I połowie 2016 roku abonenci usług telekomunikacyjnych złożyli w UKE 2557 wniosków o interwencję, z czego 81,64% zakończyło się pozytywnym rozstrzygnięciem dla konsumentów.
Każde zgłoszenie wymagało podjęcia szeregu czynności, które obejmowały między innymi uzyskanie wyjaśnień od dostawcy usług telekomunikacyjnych, zbadanie stanu faktycznego i prawnego oraz podjęcie interwencji lub udzielenie wyjaśnień wnioskodawcy. W każdym przypadku, eksperci UKE kierowali się jak najlepiej rozumianym interesem konsumenta, dążąc do pozytywnego zakończenia problemu dla konsumenta.
Do liczby wniosków o interwencję należy jeszcze dodać 1296 wniosków o mediację, z których 55,56% zakończyło się zawarciem ugody między abonentem a dostawcą usług telekomunikacyjnych.
Ponadto w I połowie 2016 roku do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wpłynęło 1170 zapytań. Indywidualne zapytania dotyczyły funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych, obowiązujących przepisów prawa oraz innych zagadnień i problemów, z którymi na co dzień stykają się konsumenci przy okazji korzystania z telefonii stacjonarnej, komórkowej i Internetu.
Najczęściej pojawiającymi się problemami, z którymi spotykali się abonenci na rynku usług telekomunikacyjnych były:
Źródło tekstu: UKE