Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Skuteczność UKE w I połowie 2016 roku

Skuteczność UKE w I połowie 2016 roku

LuiN 12 Lipca 2016 11:02

3 1

W I połowie 2016 roku abonenci usług telekomunikacyjnych złożyli w UKE 2557 wniosków o interwencję, z czego 81,64% zakończyło się pozytywnym rozstrzygnięciem dla konsumentów.

Każde zgłoszenie wymagało podjęcia szeregu czynności, które obejmowały między innymi uzyskanie wyjaśnień od dostawcy usług telekomunikacyjnych, zbadanie stanu faktycznego i prawnego oraz podjęcie interwencji lub udzielenie wyjaśnień wnioskodawcy. W każdym przypadku, eksperci UKE kierowali się jak najlepiej rozumianym interesem konsumenta, dążąc do pozytywnego zakończenia problemu dla konsumenta.

Do liczby wniosków o interwencję należy jeszcze dodać 1296 wniosków o mediację, z których 55,56% zakończyło się zawarciem ugody między abonentem a dostawcą usług telekomunikacyjnych.




Ponadto w I połowie 2016 roku do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wpłynęło 1170 zapytań. Indywidualne zapytania dotyczyły funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych, obowiązujących przepisów prawa oraz innych zagadnień i problemów, z którymi na co dzień stykają się konsumenci przy okazji korzystania z telefonii stacjonarnej, komórkowej i Internetu.

Najczęściej pojawiającymi się problemami, z którymi spotykali się abonenci na rynku usług telekomunikacyjnych były:
  • wprowadzenie w błąd abonenta przy zawieraniu umowy przez przedstawicieli handlowych,
  • podejrzenie fałszerstwa - podrabianie podpisów na umowach,
  • niedotrzymywanie przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych warunków świadczenia usług w przypadku przedłużenia umowy,
  • jakość świadczonych usług - zaniżona w stosunku do deklarowanej prędkość transmisji danych, brak zasięgu oraz awarie sieci telekomunikacyjnej,
  • usługi Premium Rate.

W I połowie 2016 roku dyżurujący pracownicy Urzędu odebrali 7500 połączeń. Prowadzone przez UKE Centrum Informacji Konsumenckiej dostępne pod numerem 801 900 853.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: uke

w sumie: 6
  • 0

    1.  2016-07-12 12:06:25

    Z mojego doświadczenia z UKE -dla uke sukcesem jest ochłap który daję operator za zakończenie sporu np. 25 zł.
    UKE nie dąży do prawdy a jedynie dzierży jakieś dziwne stanowisko ...
    Składasz skargę operator mydli oczy a UKE uważa , że to prawda .
    UKE jest zbytecznym tworem wystarczy UOKIK...

  • 0

    2. ~  2016-07-12 12:35:18  host: 188.146.11.35.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @1: UOKiK nie zajmuje się niestety indywidualnymi sporami konsumentów z przedsiębiorcami.
    Gdyby to zmienić, to może wystarczyłoby przenieść kilka działów z UKE do UOKiK, a dublujące się stanowiska zlikwidować.

  • 1

    3.  2016-07-12 12:40:24

    Dwa razy zgłaszałem coś do UKE. Za każdym razem była odpowiedź, żeby zgłosić też do UOKiK. Nie wiem po co jest UKE i w jaki sposób niby pomaga abonentom.

  • 0

    4. ~Macieq  2016-07-12 13:08:22  host: 212.160.172.83

    @3 - UKE nie jest po to, aby pomagać abonentom :o
    UKE to jest regulator, oni w du*pie powinni mieć dobro abonenta. Po prostu jeśli abonent zgłasza możliwość nieprawidłowości to UKE musi sprawdzić czy faktycznie jest nieprawidłowość, a nie doprowadzić do zadowolenia abonenta - często nieprawidłowość faktycznie jest, ale abonentowi nic się z racji podpisanego regulaminu nie należy. Czyli usunięcie nieprawidłowości przez operatora, ale bez rekompensaty dla abonenta jest dla UKE sprawą załatwioną pozytywnie, a z punktu widzenia abonenta, a raczej jego patrzenia na sposób załatwienia sobie dodatkowej kaski - już nie.

  • 0

    5. ~  2016-07-12 13:46:42  host: mail.aminocom.com

    4. Ale jako regulator tez sprawdza sie srednio, szczegolnie tworzac wiecej barier niz ulatwien dla malych przedsiebiorcow telekomunikacyjnych, ale jak juz ktos kiedys powiedzial: kazdy uzrzad w ktorym pracuje wiecej niz 400 osob, sam sobie generuje prace.

  • 0

    6. ~krispin  2016-07-12 15:17:30  host: d217-177.icpnet.pl

    zawsze mam nadzieje, podpisujac umowe z kimkolwiek, ze takie urzedy nie beda mi potrzebne. poki co jestem w t-m, mam ich nowy, uproszczony abonament i nie ma zadnego problemu. zobaczymy, czy jak sie bedzie konczyc umowa, to tez nie dolicza mi zwyzek ;P

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-48-3.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jaki sposób zakupu telefonu jest bardziej opłacalny?

T-Mobile: telefon od operatora nie musi być droższy

 

Zobacz wynik | Opinie (7)

Archiwum Ankiet