Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Skuteczne reklamy w mobilnej TV

Skuteczne reklamy w mobilnej TV

sirmark 28 Maja 2007 18:48

0 0

ericsson tvReakcje klientów na pierwsze na świecie próby spersonalizowanych reklam telewizji mobilnej dowiodły ich skuteczności. Próby przeprowadzone zostały przez firmę Ericsson oraz Norweską Korporacją Nadawców.

Wyniki trzymiesięcznych testów, przetworzone przez firmę M:Metrics, wskazują, że średni wskaźnik skuteczności reklamy, tzw. Click-Through Rate, osiągnął zadziwiający poziom 13%. Średni czas oglądalności użytkownika telewizji mobilnej podwoił się - do siedmiu minut na sesję - kiedy użytkownicy korzystali z interaktywności, spersonalizowanej reklamy.

Próby wykazały także, że takie zachowania są powtarzalne, gdyż wartości dotyczące wskaźnika Click-Through i czasu trwania sesji były stałe przez cały czas trwania próby. Prawie połowa użytkowników mieściła się w przedziale wiekowym od 30 do 44 lat, a następna pod względem wielkości grupa była w przedziale od 18 do 29 lat. Uczestnicy, podczas rozpoczęcia testów, najczęściej wskazywali rozrywkę i muzykę jako główne zainteresowania.




Zastosowane reklamy interaktywne były spersonalizowane w celu zapewnienia związku z indywidualnymi użytkownikami. Zostały one także dostosowane do wieku użytkowników, ich płci, lokalizacji i zainteresowań. Użyto różne formaty reklam np. video, banery, teksty przewijane, etc.

Testy rozpoczęły się w Norwegi w grudniu 2006 roku. Ochotnicy mogą uzyskać dostęp do trzech kanałów telewizyjnych i czterech radiowych NRK. Klienci mogą używać swoich aparatów komórkowych do interakcji, poprzez głosowanie, czat oraz dodawanie treści poprzez przesyłanie zdjęć i klipów video.Próby prowadzone są poprzez istniejącą infrastrukturę sieci komórkowej z wykorzystaniem obecnie dostępnych na rynku aparatów komórkowych.

Źródło tekstu: Ericsson     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1. ~mirekb  2007-05-29 07:30:59  host: blb213.neoplus.adsl.tpnet.pl

    u nas co prawda za wczesnie na to ale orange bedzie z1 z mobilna tv i reklamami..mam nadzieje;-)i za darmo..

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-6-121.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.