DAJ CYNK

Skrót wydarzeń - 8. października

Q!

Wydarzenia

Przedstawiamy skrót wydarzeń z 8. października 2009 roku.

Przedstawiamy skrót wydarzeń z 8. października 2009 roku.

Do roku 2013 sprzedaż telefonów posiadających wejście na kartę pamięci wzrośnie do około 990 mln sztuk. Będą one stanowić prawie 70% wszystkich sprzedanych w tym czasie urządzeń - wynika z szacunków Strategy Analytics. Najbardziej popularnym formatem kart pamięci jest microSD. W przyszłości mają one dalej umacnić swoją pozycję poprzez wprowadzenie nowych formatów obsługujących pamięć o pojemności powyżej 32 GB oraz prędkość zapisu oraz odczytu powyżej 100 MB/s.

Od połowy 2008 do połowy 2009 roku liczba osób korzystających z nawigacji satelitarnej w swoich telefonach podwoiła się i osiągnęła poziom 28 mln. Do 2017 roku ich liczba ma rosnąć średnio o ponad 33% co 12 miesięcy i osiągnąć liczbę 160 mln użytkowników. Taki wzrost ma być możliwy dzięki coraz szerszej dostępności telefonów z modułami GPS, wyposażonych standardowo w odpowiednie mapy i aplikacje. Najbardziej rozwiniętymi pod tym względem rynkami są USA i Japonia, gdzie z nawigacji w telefonie korzysta regularnie od 3 do 4% wszystkich użytkowników telefonii komórkowej.

W ciągu najbliższych 5 lat rynek telemedycyny w USA osiągnie wartość 3,6 mld dolarów. Znaczny kawałek z tego tortu przypadnie oferowanym usługom - prognozuje firma analityczna Pike & Fisher. Aplikacje, usługi oraz urządzenia będą stanowiły ponad 70% przychodów tego sektora rynku. W jego rozwoju ma pomóc pakiet stymulacyjny o wartości 20 mld dolarów, który wraz z podpisem prezydenta USA zostanie przekazany na rozwój technologii telemedycznych. Jedna czwarta z tej sumy ma zostać przekazana na rozwój technologii informacyjnych. Wśród nich znajdą się nie tylko usługi zdalnego monitorowania zdrowia pacjentów, ale również aplikacje takie jak interaktywne poradniki fitness czy filmy prozdrowotne przeznaczone na telefony komórkowe.

Opublikowano wyniki II edycji rankingu "Top Marka", będącego wspólną inicjatywą PRESS-SERVICE Monitoring Mediów oraz miesięcznika PRESS. W badaniu wyłoniono 50 najpopularniejszych marek z dziesięciu wiodących na rynku polskim branż: motoryzacyjnej, telewizyjnej, bankowej, telekomunikacyjnej, ubezpieczeniowej, radiowej, sieci handlowych, artykułów spożywczych, producentów IT oraz telefonii komórkowej. Medialnymi liderami poszczególnych sektorów zostali: BMW, TVN, PKO BP, Plus GSM, Allianz, RMF FM, Tesco, Coca-Cola, Intel i Nokia. Zdecydowana większość najczęściej opisywanych marek utrzymała pierwsze pozycje z ubiegłorocznego zestawienia.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł