Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Skrót wydarzeń - 16. maja

Skrót wydarzeń - 16. maja

sirmark 16 Maja 2008 23:10

0 0

Przedstawiamy skrót wydarzeń z 16. maja 2008 roku.



Sponsorowana przez Sagem Mobiles Poland drużyna piłkarska Sagem Agrykola rocznik 93 jako jedna z dwóch polskich drużyn zakwalifikowała się do rozpoczynających się w Łodzi Mistrzostw Europy Premier Cup. Premier Cup powstał z inicjatywy firmy Nike w roku 1993 jako turniej dla początkujących piłkarzy, dający młodym zawodnikom pochodzących z różnych środowisk i kręgów kulturowych możliwość gry na międzynarodowym poziomie z najlepszymi europejskimi drużynami.

3S Śląskie Sieci Światłowodowe wybudują dla CTL Maczki - Bór 30 km linii światłowodowych w rejonie pięciu śląskich miast. Dotychczas 3S podjęło współpracę z PCC Rail S.A. oraz PTKiGK. 3S buduje sieć i udostępnia przewoźnikom włókna światłowodowe na ich potrzeby.
Linie wybudowane dla CTL Maczki - Bór posłużą temu prywatnemu zarządcy infrastruktury kolejowej do połączenia własnych posterunków kolejowych w Sosnowcu, Mysłowicach, Katowicach, Chorzowie i Rudzie Śląskiej. Zakończenie inwestycji zaplanowano na połowę 2009 roku.

lg elliptical lcd Koncern LG opracował technologię produkcji okrągłych ekranów LCD. Zaprezentowano dwa ekrany o średnicy 6 cali i 1,4 cala. Oba wyświetlają 262 tys. kolorów i posiadają bardzo dobre kąty patrzenia sięgające 160 stopni. Mniejszy z ekranów znajdzie zastosowanie w telefonach i zaawansowanych palmtopo-zegarkach.




T-Mobile wprowadziło w USA zaawansowany filtr przeciwspamowy, który ma na celu poradzenie sobie z falą nie tylko niechcianej poczty email, ale także z niechcianymi SMS-ami. Po zalogowaniu się na konto na stronie internetowej operatora istnieje teraz możliwość zablokowania dowolnej ilości numerów, z których dociera SMS-owy spam.

W ofercie Tak Tak fon pojawił się SonyEricsson W200i z głośnikiem MPS-30 w cenie 1 zł przy umowie na 36 m-c i 149 zł przy umowie na 24 m-c.

Od 19. maja Era wprowadza nowy IVR dla użytkowników Tak Tak i abonentów Era Mix. Oferta promocyjna polega na integracji Biura Obsługi Użytkownika pod numerem 9602 i Automatycznego Serwisu Samoobsługowego pod numerem 9797. Osoba dzwoniąca na obydwa powyższe numery będzie miała dostępny ten sam rozbudowany serwis automatyczny i informacyjny oraz możliwość połączenia z konsultantem. Tym samym nie będzie pobierana opłata za korzystanie z części automatycznej IVR pod numerem 9602. Za połączenie z konsultantem będzie pobierana opłata 2,44 zł. Zmiana w sposobie pobierania opłat nie dotyczy tzw. "starych" taryf pre-paid i Era Mix, tzn. Era Love, Cały Dzień, SMS Fan, Razem, Era Mix, Era Classic Mix.

zyb Vodafone ogłosił przejęcie 100% akcji portalu ZYB, za 31,5 mln euro. Duński ZYB zajmuje się kompleksowymi usługami pozwalającymi na bezpieczną synchronizację i archiwizację danych kontaktowych, wiadomości oraz z kalendarza prosto z telefonu komórkowego, a także tworzy specyficzny serwis społecznościowy. To, co czyni ZYB wyjątkowym, to możliwość udostępniania wybranych informacji znanym sobie osobom, które zostaną automatycznie wyszukane przez system na podstawie zaimportowanej z telefonu listy numerów.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 17
  • 0

    1. ~jojo  2008-05-16 23:39:27  host: efq118.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dobra, świetnie, a gdzie obniżka cen do obcych w TT!?

  • 0

    2. ~  2008-05-16 23:40:10  host: efq118.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A może to pierwsze syndromy jakichś zmian na lepsze...

  • 0

    3. ~  2008-05-16 23:44:41  host: efq118.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A tak w ogóle to mogliby poprawić tą całą Administrację Konta. Czasem cofa o jeden poziom do tyłu, a czasem wracasz do głównego menu, wypadało by też zaktualizować informacje o roamingu, itp. itd. - takie "małe bubelki".

  • 0

    4. ~eror  2008-05-17 11:20:30  host: adlg154.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Okrągłe wyświetlacze o przekątnej x cali? Chyba o średnicy ;) Chyba, że znaleźliście sposób na kwadraturę koła ;)

  • 0

    5. ~Alcek  2008-05-17 13:04:21  host: nat1.ksknet.pl

    Przekątna kwasratu wpisanego w koło będzie jego średnicą.

  • 0

    6.  2008-05-17 18:08:14

    a skad wiadomo ze nie opisanego?

  • 0

    7.  2008-05-18 14:06:19

    Alcek: A co to jest kwasrat?

  • 0

    8. ~jojo  2008-05-18 14:26:35  host: egg226.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oj wagarowło sie Piotr, wagarowało, a teraz są tego brzemienne skutki... ;-D

  • 0

    9. ~xxx  2008-05-18 16:41:02  host: eml219.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A może chodziło o k(w)astrat ? ;)

  • 0

    10.  2008-05-18 17:31:04

    Późno już było - poprawione. Dziękuję za zwrócenie uwagi:)

  • 0

    11. ~jojo  2008-05-19 09:04:32  host: egu167.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Już zmienili IVR. ;-)

  • 0

    12. ~jojo  2008-05-19 16:00:47  host: egu167.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Powiedzmy, że sprawdziłem dogłębnie nowy serwis IVR - co zajęło mi zresztą "trochę" czasu. Okazuje się, że wiele poprawili - wciąż jest to najlepiej rozbudowany serwis wśród polskich pre-paidów i mix-ów, a teraz zyskał dodatkowo na plus. ;-) Są jednak też i minusy - drobne ale są... Plusy, to połączenie systemu Administracji Konta z Centrum Informacyjnym, tzn. Centrum Informacyjne istnieje dalej jako osobny numer (9898), jednak teraz pod 9797 można sprawdzić "dokładniej" stan swojego konta i pakietów (tzn. między innymi uwzględniono również jednostki z Pakietu 120/30 i Pakietu Lojalnościowego, dokładniej też jest w ogóle opisany stan konta). Gdy chcę zamówić pakiet Minut lub SMS-ów, to system informuje mnie nawet ile mogę (za pieniądze które mam na koncie) zamówić tych pakietów. Zaktualizowano informację (przede wszystkim o roamingu). Rozszerzono informację o posiadanej obecnie taryfie. Dodano możliwość kontaktu z konsultantem. W końcu połączono oba systemy (czyli pre-paid i mix) pod jednym numerem.

  • 0

    13. ~jojo  2008-05-19 16:14:50  host: egu167.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak wspomniałem wcześniej są jednak też i denerwujące minusy. Największym minusem jaki zauważyłem, to nie dopasowanie głośności lektorów. To znaczy mam wrażenie jakby poszczególne części serwisu były opracowywane przez inny zespół. I tak gdy chcę się zapoznać np. ze stanem konta, to na początku facet mówi "normalnie", następnie (wstawili głos kobiety) "ważne do" czy coś takiego kobieta mówi strasznie cicho więc trzeba nieźle się wsłuchać lub wyregulować głośność w telefonie. Gdy jednak ustawię głośniej, to ostatnią część (z informacją o stanie konta) facet mówi tak głośno, że mało ucho nie zwiędnie (dużo głośniej niż dwaj poprzedni lektorzy). To tylko przykład - jednak podobna sytuacja występuje w opisach usług i sposobie ich aktywacji w całym serwisie, zresztą w poprzednich "edycjach" systemu również występowały podobne problemy - aczkolwiek w mniejszym stopniu. Inny mylący / drażniący błąd - cytuję: "Roaming jest obecnie NIEAKTYWNY. Aby WYŁĄCZYĆ roaming..." I jeszcze jedno mam wrażenie jakby dźwięk w obecnej wersji serwisu był trochę gorszej jakości ale to może tylko maje odczucie. Mam nadzieję, że to tylko wersja próbna i za jakiś czas przynajmniej powyższe, wymienione prze ze mnie buble zostaną poprawione. ;-)

  • 0

    14. ~jojo  2008-05-19 16:18:03  host: egu167.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ostatnia uwaga. Odniosłem wrażenie, że ten system został przygotowany między innymi również na wprowadzenie innych taryf. I że może niedługo pojawi sie jakaś nowa taryfa (oprócz Happy). A może się mylę... ;-D

  • 0

    15. ~jojo  2008-05-19 16:49:37  host: efr41.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A to jeszcze nie koniec... :-D Przypomniała mi się jeszcze jedna istotna sprawa. Ludzie pracujący na serwisem powinni popracować na dykcją tych "wirtualnych lektorów". Zdarza się, że będąc w jednym menu lektor mówi płynnie, nie za szybko, nie za wolno. Przechodząc do innego menu strasznie się ślimaczy. Warto by to ZNORMALIZOWAĆ. Zresztą, tak jak pisałem wcześniej - odnoszę wrażenie, że jest to "zlepek" rożnych menu i pod menu stworzonych prze różne osoby / grupy osób. Dobra, to już chyba będzie wszystko na ten temat. ;-)

  • 0

    16.  2008-05-19 22:52:25

    jojo: Niech oni lepiej już po "pozytywnych" zmianach w Play nie poprawiają TakTak-a:)

  • 0

    17. ~jojo  2008-05-19 23:08:43  host: efr41.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wiesz Piotr wychodzę z prostego założenia (choć przyznaje, że sam nie zawsze się do niego stosuje ;-) ): jak się poprawia, tworzy coś nowego, to powinno się to zrobić raz a prawie (w 99% powiedzmy) dobrze. Tak jak pisałem wcześniej, większość aktualnych rozwiązań z serwisu przypadła mi do gustu, ale mogliby go jednak doszlifować, a wtedy wszystko będzie "pucuś glancuś". ;-D

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-219-254.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.