Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Skandynawskie zwyczaje

Skandynawskie zwyczaje

WitekT 27 Listopada 2004 19:46

0 0

Duńczycy i Finowie wyłączają swoje telefony podczas imprez, ale Szwedzi i Norwedzy nie. Jeżeli chcesz kogoś złapać, to najlepszym wyjściem jest wysłanie SMS-a. To tylko niektóre z ciekawych wniosków badania dotyczącego zachowań związanych z telefonami komórkowymi, w którym wzięło udział ponad 2000 Skandynawów.

Czterech na 5 Szwedów i Norwegów uważa, że rozmowa telefoniczna podczas imprezy nie jest źle odbierane przez towarzystwo, ale wśród Duńczyków i Finów już tylko jeden na 5 ma podobne zdanie.




Duńczycy mają bardzo restrykcyjne nastawienie w stosunku do telefonów komórkowych i używania ich podczas jakichkolwiek spotkań w publicznych miejscach, są jednak trochę bardziej wyrozumiali podczas spotkań w domach - mówi Maud Frisk, manager odpowiedzialny za rynek konsumencki w TeliaSonera w Szwecji.

80% Skandynawów ma telefon komórkowy, 70% aktywnie korzysta z SMS-ów, a zdecydowana większość z usług transmisji danych. W wielu przypadkach są oni podobni do innych, europejskich użytkowników telefonii komórkowej. Jednak zdecydowanie wyróżniają się pod względem rozmów na imprezach. Bardziej akceptowalną w tym czasie formą komunikacji jest wysłanie wiadomości SMS czy MMS. Trochę ponad 80% Szwedów nie uważa za problem przeczytania wiadomości w towarzystwie, podobnie uważa tylko 50% Finów i Duńczyków.

Źródło tekstu: TeliaSonera     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-16-75.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.