Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Sieci komórkowe wydały na reklamę ponad 216 mln zł w miesiąc

Sieci komórkowe wydały na reklamę ponad 216 mln zł w miesiąc

sirmark 19 Grudnia 2013 02:56

3 3

Z danych zebranych przez aplikację Admonit wynika, że firmy branży telekomunikacyjnej wydały w ostatnim miesiącu na reklamę ponad 216 mln zł, tj. 18% z kwoty 1,2 mld zł którą wydały wszystkie monitorowane branże.




Wszyscy reklamodawcy na reklamę telewizyjną wydali 1 mld zł. Za promocję w stacjach radiowych firmy z badanych branż zapłaciły 169 mln zł, a w prasie - 58 mln zł. Pierwsza piątka reklamodawców - Aflofarm, Grupa Orange, T-Mobile, USP Zdrowie oraz Procter & Gamble - wydała łącznie na promocję ponad 270 mln zł - blisko 50 mln zł więcej, niż rok wcześniej.


Pomimo ogólnej dominacji wszystkich firm farmaceutycznych w rankingu branż, wśród marek na pozycję lidera wysuwają się telekomy. T-Mobile, Orange, Plus i Play to marki, które zajmują 4 z 5 miejsc wśród brandów, na których promocję reklamodawcy w badanym okresie przeznaczyli najwięcej środków. Wyjątkiem jest marka Lidl, która z kwotą 31 mln złotych zajęła 4. pozycję. Łącznie, koszt promocji pięciu czołowych marek tylko w okresie 6 listopada - 6 grudnia to ponad 190 mln zł - o 20% więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.


Grupa Orange zwiększyła wydatki reklamowe z 50 do ponad 62 mln zł i tak jak w roku ubiegłym jest wiceliderem wśród wszystkich reklamodawców okresu przedświątecznego. Różnica między nią a pierwszym na liście Aflofarmem wynosi jednak tylko niespełna 500 tys. zł. Grupa Orange przeznaczyła najwięcej środków na reklamy marki Orange (ponad 11 tys. emisji w telewizji i 6 tys. w rozgłośniach radiowych) oraz operatora NJU Mobile (blisko 3 tys. misji w TV i ponad 1 tys. w radiu). Reklamodawca t-mobile postawił na promocję w stacjach telewizyjnych. W badanym okresie jego łączny budżet wyniósł cennikowo ponad 53 mln zł, a najczęściej emitowaną kreacją była reklama "Rozmów bez limitu" z akcją toczącą się w windzie. Tym samym marka t-mobile znalazła się na szczycie rankingu brandów, na których promocję przeznaczono w badanym okresie najwięcej środków. Wydatki Polkomtela utrzymały poziom sprzed roku i sięgnęły 34 mln zł, operator Play zapłacił za reklamę 26 mln zł wobec 29 mln zł rok wcześniej, a grupa Polsat promująca ofertę cyfrową - ponad 13 mln złm czyli tyle samo, co przed rokiem.


Wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji Admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględnienia rabatów. Pod uwagę brane były reklamy wyemitowane między 6 listopada, a 6 grudnia 2013 r. Analizą objęto pięć marek, reklamodawców oraz branż, które w badanym czasie poniosły najwyższe wydatki reklamowe w mediach monitorowanych przez Admonit.

Źródło tekstu: Instytut Monitorowania Mediów     

Dodaj do:

Tagi: orange | play | plus | reklama | t-mobile

w sumie: 18
  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    1.  2013-12-19 04:08:26

    Do takich szacunków, szczególnie "bez uwzględnienia rabatów" to trzeba z duuużą dozą ostrożności podchodzić. ;)

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    2.  2013-12-19 08:09:14

    ~1 najwyższe rabaty zaczynają się od 10mln (tvn media przynajmniej tak podało w swoim cenniku) także przy takich budżetach operatorskich raczej wszyscy załapują się na najwyższe zniżki... Swoją droga chyba tylko p4 spadły wydatki na reklamę.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    3.  2013-12-19 08:20:43

    Niech wydadzą te pieniądze na infrastrukturę, a nie reklamę!!

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    4. ~Squall  2013-12-19 08:44:57  host: 81.219.84.18

    @3, jak czytam takie komentarze to wołam o pomstę do nieba. Pewien budżet jest przeznaczony TYLKO na marketing/reklame. Dodatkowo gdyby nie reklama tacy opereratorzy tele z pewnością nie mieli by takich wyników sprzedarzowych, przez co nie zdziwił bym się gdyby przychód mieliby znacznie mniejszy aniżeli nie wydali by środków za reklame.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    5. ~Squall  2013-12-19 08:46:02  host: 81.219.84.18

    Myślenie naprawne nie boli.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    6.  2013-12-19 09:30:48

    Ciekawe ile rocznie płacą polskie marki za reklamę w Google Adwords.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    7. ~tata  2013-12-19 10:57:01  host: apn-31-1-205-146.dynamic.gprs.plus.pl

    Wymuszony characz przez tzw ministerstwo kultury rzadow III RP.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    8.  2013-12-19 11:11:20

    FioleK: http://www.telepolis.pl/artykuly/obalamy-mity-reklamy-operatorow ,3,3,612.html.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    9. ~Don Moralesco  2013-12-19 11:30:52  host: n05-03-08.opera-mini.net

    Gdzie się schować, jak iść i którędy? By nie dostać tępym hasłem lub ulotką w zęby... albowiem: w labiryncie reklam, w labiryncie reklam , w labiryncie reklam polowanie trwa. W labiryncie reklam, w labiryncie reklam , wyrafinowany spektakl - kto połknie hak?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    10. ~amigo  2013-12-19 11:36:33  host: 80.72.44.64

    Fiolek i co zamiast reklamy zbudują sieć, a skąd pozyskają kase jak teraz dzięki reklamie mają kase bo mają klientów.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    11.  2013-12-19 12:23:14

    w tym roku niektóre reklamy świąteczne pokazują że nie zawsze duży budżet przekłada się na dobrą kreację, a przede wszystkim liczy się oryginalny pomysł (np. na "zagranie" kolędy na czytnikach kodów kreskowych w kasach jednego z supermarketów itp.)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    12. ~ADAM  2013-12-19 13:02:33  host: ip-78-30-96-73.free.aero2.net.pl

    A ile zarobił z tego telepolis prawie nic, bo telepolis za darmo robi reklamę opom publikując wszelakie nowości od nich. To opy powinny płacić abonament za publikacje informacji o ich działalności, a nie użytkownicy, taką silną marką jest telepolis wg mnie. Proponuje zapytać rzeczników ile dla nich warte są publikacje na telepolis. Pewnie byli by nie zadowoleni szczególnie orange i play jak by tak przez miesiąc(tydzień) na probe nie byłą lub były mocno ograniczone informacje o ich działalność.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    13. ~amigo  2013-12-19 13:56:06  host: 80.72.44.64

    Na pewno zarabiają i to pewnie nie male pieniądze jak na taki portal ale nie jestem pewien czy to odpowiednia grupa docelowa dla opów ponieważ tu jest masa "specjalistów" od telekomunikacji oraz malkontentów i sknerusów. :)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    14. ~Punk  2013-12-19 15:14:41  host: 176.100.195.85

    Ja się najpierw kieruje ceną, jakością a na samym końcu gdzieś dopiero reklamą.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    15. ~amigo  2013-12-19 16:10:37  host: 80.72.44.64

    Punk najpierw zobaczysz reklamę, potem cenę, a na końcu ocenisz jakość :)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    16. ~CALM7  2013-12-19 16:22:58  host: n05-08-05.opera-mini.net

    No ja zara zejdę z tego świata, bo już kur.ica mnie zalewa: Orange na reklamę wydaje miliony miesięcznie, a żałują na utrzymanie numeru dla PCK.. Nosz kurde mol, no ja zara nie wytrzymam! :-( No zenitu dziś sięgam! :-@

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    17. ~  2013-12-19 18:07:42  host: abut121.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Orange to powinien najpierw zrezygnować z reklam, potem naprawić swoją sieć w miejscach w których się ona rozpada i częściej nie działa niż działa a potem dopiero wznowić reklamy.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    18. ~  2013-12-19 18:08:55  host: abut121.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Squall, nie masz racji. Dobry produkt nie wymaga reklamy i sprzeda się sam a za takie pieniądze mogliby nie jeden kabel naprawić.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-91-18-51.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.