Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Short Code - czym są krótkie numery SMS

Short Code - czym są krótkie numery SMS

orson_dzi 21 Października 2015 12:25

7 0

W realizacji kampanii marketingowej niezwykle przydatna może okazać się usługa Short Code, czyli krótkie 4- lub 5-cyfrowe numery SMS umożliwiające dwukierunkową komunikację między marką a konsumentami. Short Code największą popularność zyskały w USA, niemniej na polskim rynku coraz częściej można spotkać się z z wykorzystaniem tej usługi.



Krótki numer odbiorczy składa się z 4 lub 5 cyfr (np. 4321, 4268), przez co jest dużo łatwiejszy do zapamiętania przez klienta. Z technicznego punktu widzenia Short Code funkcjonują podobnie jak numery Premium, ale nie są obciążone podwyższoną płatnością. Koszt wysłania wiadomości jest naliczany według standardowych stawek operatorów danej sieci.




Kluczową rolę w promocjach z wykorzystaniem krótkich numerów odgrywa możliwość dwukierunkowej komunikacji. Konsument nie jest postawiony jedynie w roli odbiorcy komunikatu, ale również angażuje się go do podjęcia dialogu z marką. Usługa Short Code wykorzystywana jest również do ewaluowania przeprowadzonych rozmów telefonicznych z teleoperatorem, kiedy po zakończonej rozmowie otrzymujemy SMS-a z prośbą o ocenę usługi przykładowo w skali od 1 do 5.

Z badań przeprowadzonych na rynku brytyjskim przez firmę Text Marketer wynika, że możliwość udzielenia informacji zwrotnej na nadesłanego SMS-a zwiększa responsywność klientów o 20%, a 2/3 ankietowanych potwierdziło, że chciałoby się komunikować z ulubioną marką przy użyciu SMS-ów. Do wysyłki SMS-ów na krótkie numery najczęściej zachęcają nas reklamy prasowe, outdoorowe, radiowe oraz spoty telewizyjne. W przypadku telewizji częstym zjawiskiem jest wykorzystanie tego rozwiązania przez firmy ubezpieczeniowe. Promując przykładowo aplikację mobilną, można wykorzystać SMS do wysłania skróconego linku - co umożliwia użytkownikowi łatwą instalację bezpośrednio na jego smartfonie.

Jednym z ciekawszych przykładów wykorzystania komunikacji SMS jest Cardio Watch - narzędzie służące do pomiarów domowych u pacjentów cierpiących na choroby serca. Twórcy stworzyli system, który wysyła SMS-a pacjentowi z przypomnieniem o pomiarze ciśnienia, a po dokonaniu badania pacjent odsyła swój pomiar do lekarza. Firma podkreśla, że w tym przypadku SMS w komunikacji z użytkownikami okazał się lepszym narzędziem niż aplikacje iOS, Android, czy rozwiązania webowe.

Źródło tekstu: SMSAPI      

Dodaj do:

Tagi: short code

w sumie: 6
  • 0

    1. ~ola  2015-10-21 12:33:23  host: ip-5-172-234-105.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    SMS - piękno prostoty...

  • -1

    2. ~Piotr  2015-10-21 12:41:25  host: 178.167.254.25.threembb.ie

    Chyba należałoby napisać ze to artykuł sponsorowany, prawda?

  • 0

    3. ~Dido  2015-10-21 12:56:50  host: 095160086057.police.vectranet.pl

    Nie wiem czy w Polsce to ma rację bytu, bo my się boimy takich skróconych nr, że zaraz zacznie się jakaś subskrypcja, albo że taki SMS kosztuje 9zł, itp.

  • 0

    4.  2015-10-21 15:08:22

    Radio RMF FM ma takie krótkie numery sms, np. 3322.

  • 0

    5. ~  2015-10-22 13:24:45  host: user-46-112-144-124.play-internet.pl

    @3: Gdyby operatorzy nie byli chciwi i domyślnie blokowali usługi premium (z możliwością wyłączenia blokady przez infolinię, www albo salon), nie mówiąc o przypadkach, kiedy subskrypcja sms w konkursie prowadzonym/promowanym przez operatora "sama" się aktywowała (np. staruszek, który w ogóle nie wysyła SMS), to by klienci mieli większe zaufanie do takich usług.

    Jeszcze potrzebna jest jasna informacja o kosztach np. "koszt jak za zwykły sms", "sms bezpłatny", itp.
    Żadne "zgodne z taryfą operatora", bo przeciętny abonent tego nie pojmie.

  • 0

    6.  2015-10-22 13:39:00

    5 - jeśli ktoś, jak np. ja, korzysta z oferty promocyjnej - wszystko darmo, to zapis "koszt jak zwykłu SMS" nic mu, w większości przypadków, nie mówi - zwykłe ma bez limit ;-)
    Tu ważna jest świadomość klienta, że obowiązuje go cennik taryfy przede wszystkim a potem cennik oferty promocyjnej. Niestety - ludzie nie przyjmują, tak, nie przyjmują tego do wiadomości - bo wiedzą, ze mają darmo czy tam bez limitu...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-150-143.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.