Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Samsung wyodrębnił dział zajmujący się projektowaniem ekranów dla Apple'a

Samsung wyodrębnił dział zajmujący się projektowaniem ekranów dla Apple'a

LuiN 15 Kwietnia 2015 14:15

1 0

Według ostatnich doniesień Bloomberga, Samsung wydzielił specjalną jednostkę, której pracownicy zajmą się projektowaniem ekranów dla Apple'a.



Dział badawczy nie jest duży - póki co, liczy zaledwie 200 pracowników. Choć wydawać by się mogło, że Samsung i Apple to dwaj najwięksi konkurenci na rynku mobilnym, firmy łączy też wieloletnia współpraca. Od 2010 roku Samsung jest jednym z czołowych dostawców pamięci, chipsetów czy wyświetlaczy dla iPadów i iPhone'ów - pierwsze ekrany Retina w iPadach to dzieło Samsunga.




Pomimo ochłodzenia stosunków w czasie wielkiej wojny patentowej i przeniesienia znacznej części produkcji chipsetów na barki TSMC (chipset A8 dla iPhone'ów 6 i 6 Plus), Apple pozostał największym odbiorcą podzespołów produkowanych przez Samsunga dla firm zewnętrznych.

Samsung Display dostarcza obecnie wyświetlacze dla iPadów i MacBooków. Trudno powiedzieć czy firma wygryzie LG, Japan Display i Sharpa w temacie dostaw ekranów dla iPhone'ów, jednak w temacie chipsetów już ponoć wygrał. To nie TSMC, lecz właśnie Samsung zająć ma się produkcją SoC A9, który trafi do kolejnej generacji telefonów Apple'a. Wprowadzenie na rynek pierwszych Exynosów wyprodukowanych w procesie technologicznym 14 nm ugruntowało pozycję Koreańczyków w tym segmencie.

Źródło tekstu: Bloomberg, wł     

Dodaj do:

Tagi: samsung | lg | apple | iphone 6s | iphone 6s plus

w sumie: 7
  • 3

    1.  2015-04-15 14:47:31

    Wojna wojną, ale biznes to biznes ;-)

  • 1

    2. ~Templariusz  2015-04-15 14:50:12  host: 85.219.170.98

    Dokładnie, dla kasy zgodzą się na współpracę z każdym :D

  • 0

    3.  2015-04-15 15:30:34

    Nieduży dział badawczy, zaledwie 200 pracowników...
    Dziś w necie czytałem, jaki to Wilk Elektronik wspaniały, bo zatrudnia 100 osób. Chciałbym, żeby polskie przedsiębiorstwa miały takie "małe" działy jak Samsung, ech.

  • 1

    4. ~  2015-04-15 17:31:08  host: apn-46-77-124-45.dynamic.gprs.plus.pl

    @1 wojny nie ma. Wojne jedynie tocza wszelkiej masci fanatycy, hejterzy, trole i niedowartosciowane malomiasteczkowe pokemony na forach itp...

  • 0

    5.  2015-04-15 17:50:36

    To, że się firmy dogadają w interesach to normalne - w końcu istnieją by zarabiać. A to wyodrębnienie ma na celu...?

  • 0

    6.  2015-04-15 23:03:05

    Smartfony Apple to nieco inny rynek docelowy niż Samsunga i Samsung dobrze o tym wie. Klienci Samsunga nie zapłaciliby wyższej ceny za lepszy ekran, a klienci Apple - jak najbardziej. I to są bezsprzeczne fakty. A i przy okazji Samsung się czegoś nauczy, co będzie mógł wykorzystać w swoich produktach, więc korzyść obopólna.

  • 0

    7. ~misk  2015-04-15 23:16:37  host: host-89-228-79-221.olsztyn.mm.pl

    PR Samsunga już parę razy to tłumaczył. Samsung to moloch - bankowość, deweloperka, stocznie, ubezpieczenia i co jeszcze tylko człowiek wymyśli. Strony odpowiedzialne za elektronikę są postrzegane jako jedna z części tej układanki, ale tutaj też mamy ogromną rozdzielność. Samsung-"telefony" musi tak jak każda inna firma zabiegać o scalaki Exynos (SoC) do swoich urządzeń od Samsung-"fab". Taki ruch jak dalsze wydzielenie produkcji specjalistycznych wyświetlaczy z którejś odnogni Samsunga niczym nie dziwi.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-50-16-107-222.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.