DAJ CYNK

Samsung wydał 10 mld dolarów na marketing w 2016 roku

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Samsung zwiększył w 2016 roku wydatki na marketing do 10,2 mld dolarów i nie zamierza ciąć kosztów promocji w 2017 roku.



Samsung zwiększył w 2016 roku wydatki na marketing do 10,2 mld dolarów i nie zamierza ciąć kosztów promocji w 2017 roku.

10,2 mld dolarów wydanych przez Samsunga to o 24% więcej niż w 2015 roku. Na same reklamy firma wydała 3,90 mld dolarów, o 15% więcej niż rok wcześniej. Wydatki były związane m.in. z koniecznością wystartowania z nową kampanią promującą smartfony Galaxy S7, podczas gdy marzenia o sukcesie Galaxy Note 7 dosłownie poszły z dymem. Podobnie jak pieniądze zainwestowane w kampanie promujące smartfon.

Samsung zamierza utrzymać agresywną politykę marketingową w 2017 roku. Firma nie ma zamiaru oszczędzać na kampaniach, czego przedsmak możemy obserwować aktualnie przy okazji promowania Samsunga Galaxy S8 i Galaxy S8+.

W 2016 roku Samsung zanotował 167,2 mld dolarów przychodu oraz 24,2 mld dolarów zysku netto. Dział mobilny wygenerował odpowiednio 83,1 mld dolarów przychodu i 9 mld zysku netto.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: sammobile; wł