Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Samsung wie, że po 200 dniach umierają Galaktyki

Samsung wie, że po 200 dniach umierają Galaktyki

LuiN 7 Stycznia 2013 20:57

0 0

samsung i9300 galaxy s iii W ostatnich 2 miesiącach do serwisów Samsunga trafiła duża fala zgłoszeń uszkodzonych smartfonów Samsung Galaxy S III. Za problem, określany w sieci jako Sudden Death czyli Nagła Śmierć, odpowiada wada fabryczna urządzenia.

Samsung póki co bezpłatnie wymienia płyty główne telefonów, które nagle postanowiły się wyłączyć i zaprzestać dawania oznak życia. Wkrótce problem rozwiązany ma być inną metodą - poprzez aktualizację oprogramowania.

Aktualnie firma łata dziurę w zabezpieczeniach chipsetów Exynos, która pozwala hakerom na dostanie się do pamięci telefonu. Oficjalna łatka blokująca autodestrukcję smartfonów pojawi się w późniejszym terminie.

Nagła śmierć dotyka niewielkiej liczby urządzeń (nie wiemy jednak ile oznacza "niewiele" przy grubo ponad 30 mln sztuk sprzedanych Samsungów Galaxy S III). Smartfony "umierają" najczęściej po nieco ponad pół roku od pierwszej aktywacji - zwykle pozostawione na noc podpięte do ładowarki.




Jeśli ktoś nie chce czekać na oficjalną aktualizację od Samsunga i włada językiem angielskim, na forum XDA-Developers znajdzie już nowe oprogramowanie dla Galaxy S III, łatające zarówno dziurawego Exynosa, jak i rozwiązujące problem Nagłej Śmierci. Znaleźć można je pod tym adresem.

Zobacz: dane techniczne i zdjęcia telefonu w katalogu.

Źródło tekstu: GSMArena, wł     

Dodaj do:
w sumie: 53
  • 2

    38. ~  2013-01-08 09:51:23  host: 89-70-32-47.dynamic.chello.pl

    uścisk smierci IP nagła śmierć galaktyki to teraz czekamy na nowotwór w nokii 1616 XD

  • 3

    39. ~Janes  2013-01-08 09:58:17  host: user-109-243-107-246.play-internet.pl

    To sie nazywa ,planowane postarzanie produktu" Chodzi o to że dzisiejsze urządzenia niektórych firm takich jak samsung a nawet apple sa projektowane tak aby podziałały przez okres gwarancji lub troche dłużej i zaraz po nim zepsuły sie w taki sposób aby nie opłacało się ich naprawiać a klient ma kupić nowe urządzenie po to aby utrzymac produkcje- zbyt Samsung chyba się pomylił i zamiast 730 dni zaplanował 200 :d Tu macie fajny filmik ,,spisek żarówkowy" o świadomym postarzaniu produktów i o tym jak nas dymaja z kasy producenci którzy w nim sami się przyznają do tego. http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

  • 2

    40. ~  2013-01-08 10:16:09  host: 89-70-32-47.dynamic.chello.pl

    @39-możesz mieć racje,a fakt "umierania" na ładowarce może oznaczać wsadzenie "czipa śmierci" na "linii" ilości ładowań ale cośtam przeliczyli żle i teraz muszą go przeprogramować odpowiednia łatką na powiedzmy 1000 ładowań a nie powiedzmy 300-400

  • -3

    41. ~xxxx  2013-01-08 10:46:33  host: 87-205-230-54.adsl.inetia.pl

    Paranoicy. Samsung sam do siebie by nie strzelał wsadzając czip, który po 1000 ładowaniach psuje telefon. Trzeba być idiotą by tak myśleć.

  • 3

    42. ~  2013-01-08 11:12:16  host: v60-09.opera-mini.net

    Co dzień powinien wyświetlać się stoper odliczający żywotność galaktyk :-D

  • 2

    43. ~Facet  2013-01-08 11:40:32  host: 37.31.26.133.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    A ludzie narzekali na sprzęt Diora i Kasprzak, który działa po 30 lat:)

  • 1

    44. ~sueshack  2013-01-08 12:00:37  host: rev-46.229.149.2.atman.pl

    ŹLE JE TRZYMACIE!!!

  • 2

    45. ~jaax44  2013-01-08 12:16:06  host: bkv19.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jednak planowane postarzanie jest faktem. Mnie to nie dotyczy, mam 20 letni samochód i już nie planuję zmieniać telefonu.

  • -1

    46. ~fw  2013-01-08 12:33:54  host: aaju7.neoplus.adsl.tpnet.pl

    co za kretyn zostawia na całą noc telefon na ładowarce

  • 2

    47.  2013-01-08 12:46:06

    każdy :D za dnia używasz, w nocy ładujesz :P tak jest najwygodniej

  • 1

    48.  2013-01-08 16:45:51

    Tworzenie solidnych produktów to pierwszy krok w stronę bankructwa.

  • 0

    49. ~  2013-01-08 19:07:21  host: v60-09.opera-mini.net

    46. A Ty cwaniaczku to myślisz, że jak za dnia będą ładować, to galatktyka nie padnie? ;-D

  • 0

    50. ~Janes  2013-01-08 19:39:28  host: bjg89.neoplus.adsl.tpnet.pl

    41 xxx Oczywiście naiwniaku Jaki interes miałby samsung którego jedyną siłą napędową jest wprowadzanie coraz to nowych modeli jakby zrobił telefon działający 10 lat ? Fabryki by stanęły a chińczycy i koreańczycy by na ryz nie mieli :d Obejrzyj ten filmik o którym pisąłem jest tam pokazana drukarka mająca właśnie taki czip który po okreslonej ilości wydrukowanych stron unieruchamia ją a serwis nie chce naprawić tylko zachęca do kupna nowej http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU

  • 0

    51. ~mam Galaktykę  2013-01-08 21:29:42  host: cpc2-donc10-2-0-cust27.barn.cable.virginmedia.com

    Mam I900 dwa i pół roku,soft modyfikowany,parokrotnie gleba,app z poza store i o dziwo dalej działa.Moim skromnym zdaniem,przy takiej masówce,nie da się uniknąć niedoróbek.

  • 0

    52. ~Molex  2013-01-08 21:46:42  host: user-46-113-98-86.play-internet.pl

    "nagła śmierć" tak nazwałem mojego rottweilera. Kolejnego zgodnie z tradycją nazwe galaxy ;)

  • 1

    53. ~moravsky  2013-01-09 14:13:07  host: aate85.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Miałem dokładnie tę samą sytuację z drukarką co gość na początku. Tyle, że na filmie był chyba Epson a ja używałem canona. Gdzieś wyczytałem, że niektórzy producenci stosują coś w rodzaju 'licznika'. Nie wiem, na ile jest to prawda. Oficjalnie przecież nikt tego nie przyzna.

  • 1

    54. ~  2013-01-11 07:51:57  host: v05-13.opera-mini.net

    Cóż za delikatne opisanie problemów samsunga... Czytając już od jakiegoś czasu telepolis śmiało mogę napisać, że gdyby podobne problemy wystąpiły w przypadku smartfonów dajmy na to Nokii to producent ten zostałby tu potraktowany zdecydowanie ostrzej, a temat urósłby do skandalu roku :-/

  • 0

    55. ~TRC  2013-01-12 12:48:21  host: 91-231-53-130.holicon.pl

    Mówicie o tym, że specjalnie produkty przetrzymują tylko do końca gwarancji by zarabiac wiecej producent mógł. Do pewnego stopnia to prawda, ale gdyby produkcja mu się tak nie nakrecala to produkty musialyby byc drozsze (zwlaszcza w przypadku takich żarówek). Zmniejszyloby to liczbe miejsc pracy (chociaz fajnie by bylo gdyby te miejsca pracy byly w europie a nie w chinach) i ogolnie wszyscy by na tym wyszli nienajlepiej

  • 0

    56. ~orka  2013-01-17 23:09:36  host: apn-95-41-4-247.dynamic.gprs.plus.pl

    i dlatego wybieram nokię. Porządne telefony. Serdecznie podziękuję za koreańskie *** które nabija sprzedaż w ten sposób, że zmniejsza trwałość swoich cudów.

  • 0

    57. ~pisake  2014-03-04 07:48:57  host: ip-93-154-213-29.free.aero2.net.pl

    apple chciało być nokią ale im nie wyszło

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-16-75.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.