DAJ CYNK

Samsung przejmuje za 8 mld dolarów markę Harman

LuiN

Sprzęt

Samsung poinformował o przejęciu firmy Harman International Industries za około 8 mld dolarów, a więc o 28% więcej niż jej piątkowa cena zamknięcia.

Samsung poinformował o przejęciu firmy Harman International Industries za około 8 mld dolarów, a więc o 28% więcej niż jej piątkowa cena zamknięcia.

Jak podaje Reuters, Koreańczykom zależy głównie na mocniejszym zaistnieniu w branży motoryzacyjnej. Systemy audio Harman / Kardon pojawiają się m.in. w autach marek BMW, Jeep, Mercedes-Benz, Mini, Subaru czy Volvo. W ofercie firmy znajdują się też całe platformy multimedialne dla aut.

Za motoryzację wziął się ostatnio też mocniej Qualcomm, który za 47 mld dolarów przejmie NXP Semiconductors, największego na świecie dostawcę elektroniki motoryzacyjnej.

Harman International Industries jest właścicielem ponad 20 znanych marek, kojarzonych z wysokiej klasy sprzętem muzycznym, w tym AKG Acoustics, AMX, Crown Audio, Harman/Kardon, Infinity, JBL, JBL Professional, Lexicon, Mark Levinson, Martin, Revel, Soundcraft i Studer. Dostarcza profesjonalne nagłośnienie dla sal koncertowych, lotnisk, stadionów czy kin i oferuje olbrzymią liczbę akcesoriów dla telefonów, z których chętnie korzystał zarówno Samsung, jak i inni producenci smartfonów (słuchawki JBL są dołączane m.in. do HTC 10).

Kolejną korzyścią dla Samsunga jest branża domowej rozrywki, w której Koreańczycy mieli w sprzęcie Harmana czy JBL-u poważną konkurencję (kina domowe, soundbary, głośniki przenośne i komputerowe), nie wspominając nawet o sprzęcie ekskluzywnym takim jak marki Marin, Mark Levinson czy Infinity, który teraz uzupełni portfolio koreańskiego giganta. A już w temacie słuchawek i mikrofonów, marki Harmana oferują produkty z właściwie każdego segmentu cenowego, które są cenione zarówno przez amatorów, jak i przez profesjonalistów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Reuters, wł