Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Samsung ostrożnie podchodzi do sprzętu VR

Samsung ostrożnie podchodzi do sprzętu VR

orson_dzi 29 Września 2016 12:16

5 0

Samsung widzi duże zainteresowanie wirtualną rzeczywistością, ale nie śpieszy się z wypuszczeniem na rynek autonomicznych gogli, działających bez konieczności umieszczania w nich smartfonu.






Popularność wirtualnej rzeczywistości trwa w najlepsze. Young Sohn, jeden z prezesów i szef planowania Samsunga, do całej sprawy podchodzi ostrożnie. Słusznie zauważa, że na dzień dzisiejszy ciężko jest stwierdzić, czy jest to tylko chwilowe zainteresowanie nową technologią, czy jest to zjawisko, które zostanie na dłużej. Dlatego też Samsung nie chce wypuszczać na rynek gogli, które do działania nie potrzebują smartfonu. Oprócz tego Sohn uważa, że obecna technologia to za mało na VR z prawdziwego zdarzenia.

Jedną z dwóch głównych cech urządzenia do wirtualnej rzeczywistości, obok wydajności sprzętu, jest wyświetlacz. Według prezesa Samsunga rozdzielczość dzisiejszych ekranów jest zbyt niska, aby zapewnić rozrywkę na odpowiednim poziomie. Samsung planuje zainwestować 5-10 mld dolarów w stworzenie ekranów o rozdzielczości 10K, które mają być stosowane w goglach VR oraz smartfonach. To wszystko niesie za sobą konieczność stworzenia odpowiednio wydajnych podzespołów (procesora, grafiki i szybkiej pamięci operacyjnej), które zapewnią odpowiednią płynność obrazu i niskie opóźnienie jego wyświetlania oraz akumulatora, która pozwoli na nieco więcej niż 15 minut zabawy.

Źródło tekstu: techcrunch; wł     

Dodaj do:

Tagi: vr | samsung

w sumie: 20
  • 1

    1.  2016-09-29 12:30:20

    Proponuję do tego specjalny plecak a w nim pojemny akumulator i system wodnego chłodzenia. podłączasz to kabelkiem i rurkami do okularów i zabawa na całego.

  • 0

    2.  2016-09-29 12:32:32

    Dokąd to zmierza, za jakiś czas wszyscy ludzie będą spacerowali z goglami na głowie...

  • 0

    3.  2016-09-29 12:52:02

    "To wszystko niesie za sobą konieczność stworzenia odpowiednio wydajnych podzespołów (procesora, grafiki i szybkiej pamięci operacyjnej)"- zgadzam się, do listy dodałbym również wzmiankę o odpowiednio wytrzymałych bateriach- pojemność oraz bezpieczeństwo, dzięki którym rozrywka nie będzie trwała 30 minut.

  • 1

    4.  2016-09-29 13:00:05

    Nie dziwię się. Co innego jak taki Note wybuchnie w kieszeni i urwie genitalia, a co innego jak coś takiego wybuchnie na głowie.

  • -1

    5. ~wlo piąty redaktor  2016-09-29 13:03:52  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    poroniony pomysł z tą VR. naniesienie na obraz realny elementów wirtualnych jest prymitywną formą rozrywki powodującą powstanie zaburzonego postrzegania rzeczywistości czego efekty także u graczy komputerowych są już widoczne.

  • 0

    6.  2016-09-29 13:07:45

    @5 Piszesz o rzeczywistości rozszerzonej, coś jak Pokemon GO. Tu chodzi o całkowite przeniesienie się do wirtualnej rzeczywistości. Plus do tego filmy w 360 stopniach. Chociaż to już jest fajna zabawka.

  • 0

    7.  2016-09-29 13:31:32

    6@ filmy 360 stopni to głupi pomysł. Jak mam to oglądać. Przesunę ujęcie w inne miejsce i już stracę to co reżyser miał do przekazania. Takie coś nadaje się tylko na nudne konferencje i temu podobne nagrania. głos leci a ja się mogę rozejrzeć po okolicy

  • 0

    8.  2016-09-29 13:44:40

    7: Czemu głupi? Może być bardzo fajnie. Słyszysz dźwięk z tyłu, obracasz się, widzisz akcję, która się przemieszcza, a ty wraz z nią. Trzeba się tylko skupić podczas oglądania. Tak samo jak przy zwykłym filmie, oglądać, a nie skupiać się na otoczeniu.

  • 0

    9. ~Gosciu  2016-09-29 13:54:52  host: host-2129110-6.e-sbl.net

    Nie widzę sensu dla VR ja nie widziałem dla 3D ale przez pogon za tymi bajerami użytkownik otrzyma lepsze wyświetlacze i pojemniejsze baterie. Bez tego zapomnijmy nawet o ułomnym VR

  • 0

    10.  2016-09-29 13:56:18

    8@ film ma być przyjemnością oglądania a nie grą interaktywną. Wyobrażasz sobie obracanie ujęć przez 90 minut?

  • 0

    11. ~wlo piąty redaktor  2016-09-29 13:58:28  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    orson to jeszcze gorzej. ludzie straca relane postrzeganie świata . taaa , pokolenie Y z którego jesteś jest rzeczywiście wyzwaniem dla rynku, każdego rynku. oj jak trzeba ci łopatologicznie tłumaczyć bo nie umiesz przewidzieć skutków. nie wyciagasz wniosków związanych z tematem wiadomości z funkcjonowaniem ludzi w wirtualnej rzeczywistości lub pół wirtualnej. ręce opadają.

  • 0

    12.  2016-09-29 14:07:41

    11: Ty za to wyciągasz wnioski zbyt daleko idące i dramatyzujesz. Ręce opadają. :)

  • 0

    13. ~goral2099  2016-09-29 14:14:03  host: user-5-173-11-98.play-internet.pl

    12 wiesz , wiadomości w sensie informacji ze świata mówią coś innego. przyjmuję że nie rozumiesz problemów przebywania w wirtualnej rzeczywistości.

  • 0

    14.  2016-09-29 14:22:45

    13: Takie same jak przy pisaniu, czy czytaniu czegoś podczas spaceru, czy za kierownicą. Nic nowego. Chyba, że chodzi Ci o coś innego? To takie samo dramatyzowanie, jak z tą mityczną sytuacją w kawiarni, gdzie wszyscy nosy trzymają w smartfonach. Jakby to technologia była winna i wcześniej taki "problem" nie występował.

  • 0

    15.  2016-09-29 14:24:00

    @7 Tu nie chodzi o pełnowymiarowe filmy. Bardziej o np. kilkuminutowe spadanie ze spadochronem, kiedy możesz się rozejrzeć w każdym kierunku, lot balonem itp. Tylko VR wymaga naprawdę mocnego sprzętu, który utrzyma płynnie 60 klatek na sekundę.

  • 0

    16.  2016-09-29 14:27:54

    10: wyobrażam sobie...ale trzeba by tego na żywo spróbować i wtedy ocenić przydatność i wygodę.

  • 0

    17. ~consolerro  2016-09-29 14:42:05  host: w3cache2.cyfrowypolsat.pl

    VR to idealna technologia do oglądania pornoli nagranych w perspektywie POV :)

  • 0

    18.  2016-09-29 14:46:51

    @17 Nie widziałem statystyk, ale idę o zakład, że to jest jedno z powszechniejszych zastosowań VR ;)

  • 0

    19. ~  2016-09-29 16:46:49  host: w3cache1.cyfrowypolsat.pl

    hmm, ciekawe jak to wygląda ;] heheh

  • 0

    20. ~lukasz_g  2016-10-07 15:09:32  host: 87-204-238-175.static.ip.netia.com.pl

    Polecam przetestować HTC Vive - byłem w szoku (szczególnie w porównaniu z Gear VR samsunga), założyłem gogle na moment i minęło pół godziny nie wiadomo kiedy. Efekt porażający (w filmach, jak i w grach). Proponuję nie wypowiadać się w temacie osobom, które nie mają o tym pojęcia a rzucają opiniami ekspertów...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-167-137.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy skorzystałbyś z opcji logowania na podstawie wzorca oka?

Comarch: będzie biometria w rozwiązaniach dla banków

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet