DAJ CYNK

Samsung: nasze smartfony to blisko 1/3 polskiego rynku

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Z danych GfK Polonia wynika, że w I kwartale 2018 roku Samsung sprzedał 31,1% smartfonów, jakie trafiły na polski rynek.



Z danych GfK Polonia wynika, że w I kwartale 2018 roku Samsung sprzedał 31,1% smartfonów, jakie trafiły na polski rynek.

Na koniec pierwszego kwartału bieżącego roku udział firmy Samsung w polskim rynku smartfonów wynosił 31,1% (w ujęciu ilościowym). Oznacza to wzrost rok do roku o blisko 2 punkty procentowe. W ujęciu wartościowym firma odpowiadała za 37,3% rynku, w porównaniu do 33,1% na koniec pierwszego kwartału 2017 roku.

Jak informuje Samsung, wzrosty w pierwszym kwartale bieżącego roku to zasługa zdywersyfikowanego portfolio produktów, obejmującego m.in. 3 linie urządzeń - flagowe Galaxy S, Galaxy A i Galaxy J. Dobra sprzedaż ubiegłorocznych modeli, takich jak Galaxy A5 (2017) oraz Galaxy J 2017 pozwoliła zwiększyć udziały w rynku pod względem ilościowym. Motorem wzrostu pod względem wartościowym były smartfony Galaxy S9 i S9+, najnowsze flagowce marki. Już w przedsprzedaży urządzenia te cieszyły się ogromną popularnością wśród klientów, przewyższając dwukrotnie wyniki sprzedaży Galaxy S8.

W II kwartale 2018 roku Samsung będzie walczyć o klientów modelami Galaxy A6 i Galaxy A6+. Walka w tej części rynku będzie w tym roku bardzo zacięta, bo o konkurencja jest bardzo wyrównana. Wybór między modelami Galaxy A6, Huaweiem P20 Lite, a serią Moto G6 nie jednej osobie dostarczy solidnego bólu głowy.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Samsung; wł