Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Samsung - największa dynamika sprzedaży na rynku

Samsung - największa dynamika sprzedaży na rynku

WitekT 10 Stycznia 2005 11:51

0 0

Samsung poinformował, że w zeszłym roku zanotował największy wzrost sprzedaży pośród 5 największych producentów telefonów komórkowych.

W 2004 roku Samsung sprzedł 55,7 mln telefonów, co stanowi wzrost o prawie 58,9% w porównaniu z 2003. LG Electronics, kolejny duży koreański producent, przy sprzedaży na poziomie 43,2 mln sztuk zanotował wzrost o 58,8%. Nokia, lider na rynku telefonów komórkowych, sprzedał w zeszłym roku 203,5 mln słuchawek, czyli o 13,2% więcej niż w 2003. U Motoroli było to odpowiednio 99,7 mln sztuk i 32%, a u Siemensa - 46,9 mln sztuk i 8,3%.

Według słów analityków taki wzrost sprzedaży u Samsunga wynikał głównie z wprowadzenia zaawansowanych telefonów z 1-megapikselowymi aparatami fotograficznymi, których producent sprzedał ponad 5 mln.




Globalny ranking producentów nie zmienił się od 2003 roku, zmianie uległy jednak ich rynkowe udziały. Spadły one tylko u Nokii (z 34,8% do 30,5%.) i Siemensa o 1,4% (do 7%). Motorola zanotowała wzrost o 0,4% (do 14,9%), Samsung o 2,4% (do 13,2%), a LG - o 1,2% (do 6,5%).

Pod względem wartości sprzedaży prowadzi oczywiście Nokia z wynikiem 36 mld dolarów, na drugim miejscu jest Motorola ze sprzedażą na poziomie 28,8 mld dolarów. Kolejne miejsca zajmują kolejno Siemens (28,3 mld dolarów) i Samsung (18,1 mld dolarów).

Źródło tekstu: Telecom Asia Daily     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-131-189.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.