Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Samsung na fali sukcesu telefonów typu "clamshell"

Samsung na fali sukcesu telefonów typu "clamshell"

WitekT 4 Listopada 2004 17:02

0 0

Z nowego raportu firmy In-Stat/MDR wynika, że firmą która w ciągu ostatniego roku najbardziej zwiększyła udział w rynku telefonów komórkowych jest Samsung. Przyczyn sukcesu koreańskiego koncernu analitycy dopatrują się w rosnącym popycie na "muszelki", czyli telefony z rozkładaną klapką – obowiązkowo z aparatem fotograficznym.

W ciągu ostatniego roku udział Samsunga w globalnej sprzedaży komórek wzrósł z 10,3% do 13,8%. W samym tylko trzecim kwartale 2004 koreański producent sprzedał 22,7 mln sztuk telefonów. Od początku lipca do końca września na całym świecie sprzedano 165 mln komórek - kolejni użytkownicy porzucają wysłużone modele z czarno-białymi wyświetlaczami i decydują się na zakup nowych, znacznie bardziej zaawansowanych telefonów. Wiele osób sięga po produkty Samsunga, który oferuje wiele modeli z aparatami cyfrowymi, a przy tym w modnej, rozkładanej obudowie.




W chwili obecnej niezagrożonym liderem rynku pozostaje Nokia (31,2% światowej sprzedaży), jednak Samsung szybko zbliża się do zajmującej drugą pozycję Motoroli (14,1%). Nie mniej zacięta walka trwa tuż za podium: Siemens, LG i Sony Ericsson kontrolują – odpowiednio – 7,2%, 7,1% i 6,5% światowego rynku. In-Stat/MDR przewiduje, że w całym roku 2004 sprzedanych zostanie 653 mln telefonów komórkowych, czyli aż o 22% więcej niż przed rokiem.

Źródło tekstu: 4Press     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-168-187.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.