DAJ CYNK

Samsung liderem polskiego rynku smartfonów, ale Huawei depcze mu po piętach

LuiN

Sprzęt

Z danych Strategy Analytics wynika, w 2016 roku na polski rynek trafiło 8 mln smartfonów. 60% z nich sprzedali operatorzy komórkowi. Królem wśród producentów był Samsung.



Z danych Strategy Analytics wynika, w 2016 roku na polski rynek trafiło 8 mln smartfonów. 60% z nich sprzedali operatorzy komórkowi. Królem wśród producentów był Samsung.

Samsung wyraźnie dominuje na polskim rynku smartfonów - od 2 lat jego udziały nie spadają poniżej 35%, a w III kwartale 2016 roku osiągnął nawet 45% całkowitej sprzedaży. Oczywiście to nie urządzenia z górnej półki czynią tego producenta najpopularniejszym w Polsce, lecz relatywnie tanie modele, takie jak Samsung Galaxy J3 2016 czy Samsung Galaxy J5 2016.

Drugie miejsce ma w Polsce rosnący w siłę Huawei, głównie za sprawą olbrzymiej popularności modeli Huawei P8 Lite i Huawei P9 Lite. Choć trzeba przyznać, że i wiodące modele producenta są z reguły tańsze od propozycji konkurencji.

Zdaniem Strategy Analytics sekretem sukcesu Huaweia są przemyślane kampanie marketingowe, do których firma zatrudnia lokalnych celebrytów, dobry stosunek ceny do jakości i nadawanie walorów premium urządzeniem z niższych półek cenowych.

Jeśli obecnie jakaś marka jest w stanie zagrozić Samsungowi na polskim rynku, to właśnie Huawei. Bo przecież w Polsce prawdziwa walka toczy się nie w segmencie urządzeń w cenie grubo ponad 2000 zł, lecz segmencie średnim, w którym trwają pojedynki pomiędzy serią A Samsunga i modelami Lite Huaweia.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics