Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Sami Swoi znaną marką

Sami Swoi znaną marką

WitekT 3 Grudnia 2004 14:19

0 0

Trzy miesiące od wejścia na rynek marka Sami Swoi jest rozpoznawana przez 54% mieszkańców Polski - wynika z badania TNS Telecoms Index, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Dokładnie taki sam odsetek osób rozpoznawał markę Heyah, po upływie podobnego okresu od jej debiutu.

Badanie TNS Telecoms Index pozwala na porównanie efektów działań marketingowych marek, które w ostatnim roku pojawiły się na polskim rynku telefonii komórkowej. Prezentowane dane pochodzą z trzeciego miesiąca od momentu wejścia nowych marek na rynek, tj. z października 2004 dla marki Sami Swoi i z czerwca 2004 dla marki Heyah.

Po upływie pierwszego kwartału od debiutu, Sami Swoi są rozpoznawani przede wszystkim przez mieszkańców mniejszych miejscowości. W przypadku Heyah, trzy miesiące po debiucie tej marki jej wspomagana znajomość była największa w dużych miastach (powyżej 100 tys. mieszkańców).




W momencie debiutu marki Sami Swoi, w październiku 2004, rozpoznawalność marki Heyah zwiększyła się o 10 punktów procentowych i wyniosła 64%.

Wydatki na reklamy telewizyjne obu konkurentów w porównywalnych okresach od debiutu rynkowego nie różniły się znacznie, jednak całkowita oglądalność reklam telewizyjnych Heyah była większa – wskaźnik GRP w ciągu pierwszych trzech miesięcy od debiutu wyniósł dla Heyah 4410 GRP (w grupie 15+), zaś dla marki Sami Swoi – 3638 GRP (w grupie 15+).

Źródło tekstu: TNS OBOP     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-44-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.