Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Salony T-Mobile bardziej przyjazne dla osób niepełnosprawnych

Salony T-Mobile bardziej przyjazne dla osób niepełnosprawnych

LuiN 14 Listopada 2014 11:37

3 3

Blisko 140 punktów sprzedaży T-Mobile, zostało dostosowanych i odpowiednio oznakowanych, aby spełnić oczekiwania klientów niepełnosprawnych oraz zapewnić im swobodny dostęp do usług telekomunikacyjnych.



Punktem wyjścia do wprowadzenia zmian na tak szeroką skalę jest Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z 9 kwietnia 2014 roku, w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych. Na wprowadzenie udogodnień określonych w ustawie firmy mają czas od 6 do 12 miesięcy.

Od października, dokładnie po 6 miesiącach, w dostosowanych salonach T-Mobile klienci słabowidzący i niewidzący mogą zamówić dokumenty takie jak: ogólne warunki umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, wzór umowy, cennik usług, regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych, fakturę, rachunek szczegółowy. W formie: wytłoczenia dokumentów w alfabecie Braille'a lub w postaci elektronicznej, na papierze lub przy użyciu dużej czcionki w formacie A3, w postaci elektronicznej w formacie tekstowym na podany adres email, które zrealizowane będą 30 dni od daty złożenia zamówienia.




Dodatkowo klienci niewidzący będą mieli możliwość, zapoznania się ze wszystkimi przysługującymi im prawami, dzięki specjalnie stworzonej ulotce w alfabecie Braille'a. Osoby niepełnosprawne uzyskają wszystkie informacje od przeszkolonych konsultantów w poza kolejkowym systemie obsługi i będą mieli możliwość dostępu do salonów bez barier architektonicznych.

W wybranych salonach T-Mobile zastosowano przenośne pętle indukcyjne. Pętle działają na małej przestrzeni i ułatwiają osobom z niedosłyszącym komunikację z obsługującym ich konsultantem. Na miejscu klienci niedosłyszący otrzymają na ten temat również ulotkę informującą wskazaną przez MAiC. Lista z wykazem dostosowanych salonów na terenie całej Polski, dostępna jest pod tym adresem, w zakładce Udogodnienia dla Osób Niepełnosprawnych.

Zgodnie z wymogami rozporządzenia, od kwietnia 2015 roku salony T-Mobile udostępnią możliwość komunikacji audiowizualnej osobom niesłyszącym w systemie tłumacza on-line języka polskiego i migowego. Wybrane treści ze stron serwisów T-Mobile również będą tłumaczone na język migowy.

Źródło tekstu: T-Mobile     

Dodaj do:

Tagi: niepełnosprawni | t-mobile

w sumie: 13
  • 3

    1. ~4 grosze  2014-11-14 12:01:01  host: host-176-221-121-36.dynamic.mm.pl

    Ile będzie wynosić opłata za wejście do takiego salonu? 4,44 zł?

  • 2

    2. ~serti  2014-11-14 12:25:57  host: 178-37-170-27.adsl.inetia.pl

    Lepiej niech dadzą możliwość wysyłania reklamacji mailem to nie będzie trzeba tam łazić - mam taką sytuację i gdyby nie drugi numer z konta którego prowadzę korespondencję reklamacyjną przeniesionego numeru to chyba gołębiem pocztowym musiałbym im te pisma wysyłać. Acha, rozbawili mnie tym, że do wiadomości z konta nie można dołączyć załącxzników ;-)

  • 3

    3. ~gość 98  2014-11-14 12:33:48  host: public-gprs515159.centertel.pl

    Przeczytajcie historię - przygodę redakcji dobreprogramy.pl z T-mobile. Podaję link:
    http://tlp.is/4jt

  • 2

    4. ~rychu  2014-11-14 14:23:53  host: 169-174-89-113.fenix.katowice.pl

    Ja od miesiaca probuje zareklamowac zle dzialanie kodu *103*7# Majac minuty do wszystkich sieci po wpisaniu kodu mam info Brak minut do wszystkich sieci. Pytam mejlowo....pisza ze mam 42 min. Oraz .....ZAPEWNIAMY PANA ZE KOD DZIALA PRAWIDLOWO
    A moze to niesprawnosc umyslowa ? Tylko czyja? Moja czy pracownikow T Mobile

  • -1

    5. ~Monk  2014-11-14 14:26:39  host: afrs65.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ~2 Jak to nie ma reklamacji mailem? Sam ostatnio wysyłałem... Nawet pani w salonie powiedziała, że muszę mailem wysłać bo oni nie mogą...

  • 0

    6. ~pabloki  2014-11-14 14:43:37  host: 178.182.6.132.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    chwalebne to i prawilne ...ale na zamówienie trzeba będzie czekać do 30 dni i pewnie ponownie udac sie do salonu.

    @2 reklamacje możesz złożyć mailem ze swojego maila. musisz podać tylko wszystkie dane wymagane prawem do reklamacji - w iboa dołączają się automatycznie. po zmianach ustała możliwość złożenia faksem..

  • 0

    7. ~  2014-11-14 15:11:05  host: 213.158.222.250

    Najmniej przyjazne osobom niepełnosprawnym sa moim zdaniem salony fioletowego operatora. Zauwazcie, jak wysokie sa stanowiska przy których obsługuje się klientów i jakie krzesła sa stosowane w ich salonach - wysokie krzesła barowe.

  • 0

    8. ~serti  2014-11-14 15:32:14  host: 178-37-170-27.adsl.inetia.pl

    @4 i @6 - to pokażcie mi gdzie t...d...e podają swój numer maila, na który składa się reklamację. Kontakt tak, na płatną infolinię. A jaki jest ich mail to dowiedziałem się dopiero, jak przysłali potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia z konta. Jak dla mnie żenada.

  • 0

    9. ~rychu  2014-11-14 16:18:23  host: 169-174-89-113.fenix.katowice.pl

    @8
    Ja reklamacje mejlowe skladam po zalogowaniu na www.itaktak.pl
    Na stronie jest opcja wyslania mejla
    Telefon mam na karte

  • 0

    10. ~Luk  2014-11-14 16:48:47  host: ies249.internetdsl.tpnet.pl

    @8 Serti faktycznie trudno wpaść jaki jest mail do BOA T-Mobile.... Podpowiem: boa@t-mobile.pl :-)

  • 0

    11. ~pabloki  2014-11-14 17:34:30  host: 213.158.221.213

    @8 zapewne nawet wielu z nas ciężko było by podać NUMER maila bo nie każdy zna sie na kodowaniu znaków- ja sie nie znam, ale adres mailowy to raczej wielu poda z łatwością.

  • 0

    12. ~  2014-11-14 19:19:51  host: apn-37-7-0-225.dynamic.gprs.plus.pl

    Przechodziłem dziś koło punktu T-mobile w Centrum Handlowym w Koszalinie,a tam klienci w wieku 60-70 lat czekają z bilecikami w kolejce, normalnie w najdroższej sieci komórkowej są polscy emeryci,a niby emerytury takie niskie, obok w Play puchy, dwie młode blond sprzedawczynie wyraźnie się nudziły.

  • 0

    13. ~tata  2014-11-16 13:40:11  host: 87-206-222-70.dynamic.chello.pl

    Gdyby Play wprowadzil bilety dla interesantow mialby tlok w salonach.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-87-119-171.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.