W 2005 roku w Polsce zostało sprzedanych 6 mln nowych telefonów komórkowych. W tym roku należy spodziewać się sprzedaży na poziomie 7 mln - powiedział dyrektor zarządzający polskiego oddziału Sagema, Grzegorz Gierejko.
Prognozy Sagema odpowiadają prognozom innych producentów telefonów
komórkowych - na początku roku szacunki Samsunga mówiły również o
sprzedaży w tym roku rzędu 7 mln nowych telefonów komórkowych.
Według Sagema, rosną wymagania sektora użytkowników biznesowych
wobec aparatów komórkowych pracujących w firmach. Najważniejszymi
funkcjami poszukiwanymi w nowych aparatach są: Push to talk, Bluetooth, wbudowany klient poczty elektronicznej oraz wideokonferencje.
Sagem dostrzega także zagrożenie wirusami mobilnymi, coraz częściej atakującymi telefony komórkowe m.in. poprzez Bluetooth. W tej sprawie, według przedstawicieli firmy, należy oczekiwać wspólnych działań zarówno ze strony producentów telefonów, jak i operatorów sieci komórkowych.
Źródło tekstu: PAP