DAJ CYNK

Sąd utrzymał karę dla P4 za brak cennika premium przy umowie

WitekT

Wydarzenia

28. listopada Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał karę w wysokości 125 tys. zł nałożoną przez UKE na P4 za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych.

28. listopada Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał karę w wysokości 125 tys. zł nałożoną przez UKE na P4 za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych.

Chodzi o naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych przy zawieraniu umów o świadczenie usług telefonicznych, w związku z niewypełnieniem obowiązków określonych w art. 56 ust. 3 pkt 16 Pt oraz art. 61 ust. 4 Pt. Szerzej o karze pisaliśmy w tej wiadomości. Operator od razu zapowiadał odwołanie do sądu.

W zwięzłych motywach zaskarżonego wyroku Sąd Okręgowy wskazał, iż nałożona przez organ regulacyjny kara pieniężna była prawidłowa. Sąd podniósł, iż naruszenie obowiązków informacyjnych wobec użytkowników końcowych polega na każdym naruszeniu tych obowiązków przewidzianych ustawą, czyli obejmuje naruszenie obowiązków dotyczących informowania ogółu użytkowników końcowych, jak i obowiązków informacyjnych w stosunku do poszczególnych użytkowników usług. Sąd uznał, iż obowiązek dostarczania abonentom przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, cennika usług oraz obowiązek określania w umowach o świadczenie usług telekomunikacyjnych sposobu uzyskania informacji o aktualnym cenniku stanowią obowiązki informacyjne. A zatem, zdaniem Sądu, nałożenie kary było uzasadnione. SOKiK uznał ponadto, iż w stosunku do przychodów spółki kara nałożona na P4 nie może być uznana za wygórowaną.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE, wł