Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rzeczywistość wirtualna przenika do naszej codzienności

Rzeczywistość wirtualna przenika do naszej codzienności

orson_dzi 1 Lutego 2016 18:31

3 0

Według Ericsson ConsumerLab, w ciągu najbliższych kilku lat znaczenie informacji podawanych w formie wizualnej wzrośnie. Szczególnie będzie to widoczne poza ekranami urządzeń - wizualizacje na dobre wkroczą do naszego życia codziennego. Rzeczywistość wirtualna (VR) jest przez użytkowników smartfonów wymieniana jako najpopularniejszy nośnik informacji w formie wizualnej. Według ośmiu na dziesięciu respondentów, przynajmniej jedno z dwunastu zastosowań rzeczywistości wirtualnej (VR) wymienionych w badaniu Ericsson ConsumerLab jest interesujące i warte wprowadzenia na rynek.



Największą popularnością wśród respondentów cieszą się wirtualne mapy, filmy odtwarzane wokół widza, wirtualna pomoc techniczna oraz okulary VR dla sportowców. Połowa ankietowanych chętnie wykorzysta rzeczywistość wirtualną do organizowania konferencji, w czasie których rozmówcy będą widoczni w formie hologramów.




Zakupy to kolejna aktywność którą zmieni rzeczywistość wirtualna. Połowa użytkowników smartfonów jest zainteresowana technologią, umożliwiającą tworzenie selfie 3D - trójwymiarowego modelu swojego ciała, który może zostać użyty w czasie zakupów online. Sześćdziesiąt procent przebadanych chciałoby zobaczyć rzeczywisty rozmiar produktów przed ich zakupem.

Dzięki drukarkom 3D, w ciągu najbliższych kilku lat będziemy mogli doświadczyć zanikającej potrzeby kupowania niektórych kategorii przedmiotów. Połowa użytkowników smartfonów ankietowanych przez Ericsson ConsumerLab chce wykorzystywać drukarki 3D do tworzenia własnych sztućców, zabawek i zapasowych elementów do urządzeń.

Źródło tekstu: Ericsson     

Dodaj do:

Tagi: ericsson | vr

w sumie: 7
  • 0

    1.  2016-02-01 18:47:29

    Podobnie optymistyczne tytuły widziałem chyba ze 20 lat temu, w prasie komputerowej, przy okazji prezentacji hełmów VR. Chociaż dziś dzięki upowszechnieniu smartfonów i konstrukcji typu Cardboard, sprawa ma większe szanse. VR może niedługo, po latach leżenia w szufladach, trafić wreszcie pod strzechy.

  • 0

    2.  2016-02-01 18:52:09

    @1 Po przejrzeniu pierwszych testów jeszcze tego nie widzę. Jako prosta zabawka ok, ale żeby pograć w porządną grę ze współczesną grafiką trzeba mieć potwora nie komputer.

  • 0

    3.  2016-02-01 18:57:59

    orson: Chodzi o testy cardboarda? Zamówiłem przedwczoraj - zobaczymy jak to wygląda. Ważne żeby ludzi zainteresować...a później ewolucja i eliminacja niedociągnięć. . :)

  • 0

    4.  2016-02-01 19:20:07

    @3 Nie, akurat ostatnio czytałem na temat Vive od HTC. Niby fajnie, niby działa, ale granie w gry z grafiką poniżej poziomu Minecrafta jakoś mnie nie kręci ;) .

  • 0

    5.  2016-02-01 22:24:08

    Wzrośnie bombardowanie nas reklamami na każdym kroku.

  • 0

    6.  2016-02-02 07:35:13

    Osobiście bardziej byłbym zainteresowany rozszerzoną rzeczywistością niż tą wirtualną. Takie Google Glasses to chętnie bym potestował.

  • 0

    7. ~Master Chief  2016-02-02 08:49:49  host: 83-238-213-212.static.ip.netia.com.pl

    Jasny gwint, skąd oni biorą tych odjechanych respondentów?
    Dla mnie najbardziej interesujące były by gry typu VRMMO oraz rozmowa z wykorzystaniem hologramów.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-147-238-62.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.