Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rzecznicy konsumenta pomagają rozwiązywać problemy

Rzecznicy konsumenta pomagają rozwiązywać problemy

WitekT 3 Grudnia 2007 13:01

0 0

Od 1. do 15. grudnia bilbordy z hasłem Nie daj się oskubać, promujące instytucję rzecznika konsumentów, można spotkać w 48 miastach i aglomeracjach w całej Polsce. Jak wynika z danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w zeszłym roku konsumenci najczęściej zgłaszali się po pomoc, kiedy mieli problem z egzekwowaniem prawa do reklamacji i gwarancji, a także w przypadku umów o usługi telekomunikacyjne, budowlane i remontowe oraz z operatorami telewizji kablowej i cyfrowej.

Polacy coraz chętniej korzystają z pomocy rzeczników konsumentów - w 2006 roku udzielili oni ponad 170 tys. porad i informacji. Ponad 32 tys. razy rzecznicy występowali do przedsiębiorców i w większości przypadków mediacje kończyły się pozytywnym załatwieniem sprawy dla konsumenta. Mimo to prawie połowa badanych przez TNS OBOP ma problem ze wskazaniem organizacji albo instytucji zajmującej się ochroną konsumentów. Dlatego już po raz trzeci UOKiK prowadzi kampanię, która ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw i możliwości obrony przez rzeczników konsumentów.




Ponad 360 miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów w całym kraju udziela porad prawnych, pomaga w mediacjach z przedsiębiorcą albo w walce o prawa konsumenckie w sądzie. Bezpłatne informacje udzielane są telefonicznie, pocztą elektroniczną bądź bezpośrednio w biurze rzecznika.

Adres i telefon najbliższego rzecznika można znaleźć w Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta, a także na stronie internetowej UOKiK.

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:
w sumie: 3
  • 0

    1.  2007-12-03 14:19:48

    fajna instytucja i to chyba nieliczny urzad gdzie traktuja ludzi powaznie...

  • 0

    2. ~Ant  2007-12-03 19:58:06  host: inet20908nh-3.eranet.pl

    kampania kampania, ale UOKiK "podpadla" mi przy tzw. aferze regulaminowej w PTC. Niby pierwsze reakcje byly dobre dla klientow Ery co chcieli rozwiazac umowy, a potem urzad nabral wody w usta. Niestety obawiam sie, ze o ile UKOiK zareaguje np. przy reklamacji butow to juz nie bedzie tak zapalczywie czy skutecznie dzialac przy grubszych sprawach. sorrka za brak "pl" liter.

  • 0

    3. ~re  2007-12-04 14:38:51  host: host-81-190-85-167.gdynia.mm.pl

    Niestety mają ograniczone możliwości - a już cokolwiek załatwić (dla wszystkich - łamanie prawa, itd), to prawie niemożliwe. Nikogo to specjalnie nie interesuje. Dla przykładu nikogo nie wzrusza, że w Polsce (chyba TYLKO u nas), nie można dodzwonić się na wszystkie numery, bo zależy to od podpisanych umów. Kompletny debilizm - ale dla przykładu UKE uważa, że tak jest prawidłowo.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-185-160.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet