Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rząd zajmie się ustawą przeciwko Uberowi

Rząd zajmie się ustawą przeciwko Uberowi

orson_dzi 31 Lipca 2017 15:43

5 0

uber banned

Rząd zajmie się zmianami w ustawie o transporcie drogowym. Zmiany będą celować w przewoźników nieposiadających licencji na przewóz osób.

O całej sprawie pisaliśmy już w czerwcu. Chodziło wtedy o zrównanie warunków wykonywania przewozów drogowych osób i stworzenia jednakowych szans dla prowadzenia działalności gospodarczej, m.in. poprzez wprowadzenie definicji pośrednictwa przy przewozie osób oraz ustanowienie licencji na pośrednictwo przy przewozie osób. Dodatkowo Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa chciało blokować aplikacje mobilne związane ze zleceniem przewozów, takich jak Uber.

Zobacz: Ministerstwo Infrastruktury chce blokować aplikacje mobilne




Zmiany oznaczają, że osoby zajmujące się przewozem osób będą musiały posiadać stosowną licencję. W przeciwnym razie na firmy świadczące takie usługi zostaną nałożone kary finansowe, a ich aplikacje mobilne zostaną zablokowane na terenie Polski. Co jak wiadomo nie będzie proste z technicznego punktu widzenia. Aplikację trzeba by całkowicie zablokować w sklepie Google Play.

Zmiany mają jednocześnie uprościć procedury związane ze zdobyciem licencji na przewóz osób.

Projekt nowelizacji ustawy jest już gotowy i został wpisany do wykazu prac legislacyjnych rządu.

Źródło tekstu: Gazeta.pl; wł     

w sumie: 26
  • 2

    7. ~Sas  2017-07-31 16:02:14  host: user-94-254-225-225.play-internet.pl

    Aplikacja zostanie zablokowana w Polsce Hahaha. Już to widzę hahaha

  • 0

    8. ~Wx  2017-07-31 16:08:52  host: user-94-254-224-115.play-internet.pl

    Wsparcie innowacji po polsku

  • 0

    9. ~Nick  2017-07-31 16:37:27  host: 77-253-89-193.adsl.inetia.pl

    W końcu! Bardzo dobrze.

  • -1

    10. ~pabloki  2017-07-31 16:39:08  host: apn-46-76-28-158.dynamic.gprs.plus.pl

    tksówkarze protestują bo zarabki na konkurencyjnym rynku sie kurcza. nie wiem czy wiecie że licencje to tylko kolejny sposób na wyciąganie kasy przez rózne instytucje. uber to co innego niż taxi.

  • 1

    11.  2017-07-31 16:41:27

    Jak zablokują jedną apkę, powstanie druga. Nowe technologie i rynek to wymuszają. Taksówki w tradycyjnej formie są skostniałą instytucją. Sorry, jak kopalnie nierentowne, tez zamykać, a nie miliardy w nie wkładać.

  • -1

    12. ~xxxx  2017-07-31 16:55:59  host: 188.166.73.205

    Przynajmniej w Uberze nikt mnie nie okantuje jadąc na około lub stosując tzw pompowanie liczników. Co z tych licencji ? niby, że miasto zna ? tzw może bardziej okantować ? jakoś posiadanie licencji nie zobowiązuje do kultury, której wielu złotówom brakuje żałują klimatyzacji.

  • -1

    13.  2017-07-31 18:36:10

    jakby normalne taxy miały niższe stawki, to ludzie by z nich tez normlanie korzystali, dlatego powstaje taka konkurencja

  • 0

    14. ~Olek  2017-07-31 19:07:44  host: 89-66-0-58.dynamic.chello.pl

    @ Wywalić to dziadostwo z rynku.Licencja czy bez licencji,co za różnica,proszę wrodzić kasy fiskalne do ubera ,to ta firma zniknie z rynku w ciągu miesiąca.Może do komunikacji też wprowadzicie takich gostków, bez prawa jazdy , bez kompetencji , co tam niech jedzie.Ps do takiego do wozi ludzi powinno być 2 x droższe OC .

  • 1

    15. ~Ania  2017-07-31 19:11:40  host: 142.0.195.164

    @ 13 Nie bądź śmieszny , taxi musi opłacić zus, podatek , droższe Oc i ma mieć taniej niż uber, ile masz dziecko lat? 5

  • 1

    16. ~Marek  2017-07-31 19:37:37  host: a20-07-05.opera-mini.net

    Blokować. Reklama tego syfu natarczywa w każdej aplikacji. Wszędzie ten przeklęty uber.

  • -1

    17. ~pabloki  2017-07-31 20:34:10  host: 188.146.166.66.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    16 ile godzin siedziales dzis za kierownicą? chyba klienci nie dopisali skoro aż tak się frustrujesz.

  • 0

    18. ~pomysłodawca  2017-07-31 21:54:32  host: ip-5-146-194-71.unitymediagroup.de

    Uber ma wszystko świetnie rozliczone, może po prostu wprowadzić obowiązek odprowadzania podatku u źródła czyli aby to miał obowiązek Uber rozliczyć się z US a kierowcy przelać kwotę po odliczeniu podatku? No i oczywiście te same regulacje co taksi - czyli jak trzeba licencji to dla wszystkich albo zlikwidujmy też wszystkim.

  • 0

    19. ~Lol  2017-07-31 23:20:05  host: cpc105312-live28-2-0-cust86.17-2.cable.virginm.net

    Licrncje mogą i powinni wprowadzić. Jednak Uber to też dobra rzecz zwłaszcza dla taksówkarza tak po prawdzie bo nie zamówisz taxi nie podając danych do swojej karty tzn nie ma ucieczek, jeśli klient coś nawywija można łatwo go odnaleźć. Tzn nie mam pewności jak to działa w u nas w Polsce ale akurat zaczynam pracę w Uber w UK i wiem że tutaj musisz uzyskać normalna licencję taka jak inni a do tego Uber też musi posiadać licencję dla operatora w danym hrabstwie. Pracowałem w Polsce 4 lata na taxi i wiem że nie jest łatwo bo musisz siedzieć po 12h dziennie nie raz po 7 dni w tygodniu żeby coś zarobić. A i to nie raz klient uciekł albo Cię zbluzgal za nic albo próbował zastraszyć itp. Bo czuł się anonimowy a w Uber jak już pisałem musisz podać swoje dane i dane karty więc ludzie już się boją cis kombinować bo się boją że łatwo można ich odnaleźć. Także taksówkarze częściowo mają rację że protestują bo oni muszą wyrobić licencję i płacić ZUS i podatki gdy kierowcy ale uber w polsce jada na czarno. Ale z drugiej strony jeśli by taki uber uzyskał licencję na operatora i każdy kierowca był też licencjonowany to jestem za.

  • 0

    20. ~Lol  2017-07-31 23:31:20  host: cpc105312-live28-2-0-cust86.17-2.cable.virginm.net

    A blokowanie aplikacji jeśli by mieli licencję przynajmniej kierowcy to głupota. Zresztą korzystanie z aplikacji uber jest bardzo wygodne bo jak zamawiasz taxi to widzisz z kad jedzie gdzie aktualnie jest i wiesz kiedy wyjść z domu itd. Uber w Polsce jest strasznie demonizowany a to wszytko nie tyle wina Ubera co luk w przepisach które wykorzystują kierowcy i jeżdżą ba czarno. O ile dobrze kojarzę to żaden operator w polsce nie musi mieć licencji na operatora tak jak Uber ale że przepisy dla kierowców mają luki to jest problem i to trzeba zmienić. Każdy kierowca powinien posiadać licencję bo to jest gwarancją dla pasażera że nie wsiada do auta z żadnym mordercą, gwałcicielem, czy innym oprychem.

  • -1

    21.  2017-08-01 09:24:31

    nie wina ubera, że są takie luki w prawie. Coś mi mówi ,ze jak zaczną teraz pod wpływem lobby taksówkarzy majstrować przy przepisach na szybko, to kolejny bubel nam zgotują.

  • 0

    22.  2017-08-01 12:06:03

    jakby taksiarze sie nie zachowywali jak ostatnie ameby to by problemu nie było

  • 0

    23.  2017-08-01 13:09:40

    Wprowadzenie obowiązkowej licencji dla kierowców ubera to tylko jedno z utrudnień które wprowadzą, dojdą do tego jeszcze kasy fiskalne i kto wie co jeszcze wymyślą, a spowoduje to tylko jedno - droższe usługi w najlepszym razie, bądź całkowite wyjście z naszego rynku ubera, jak za dużo utrudnień narzucą na kierowców. Już są kraje gdzie Uber wyszedł bo państwo narzuciło takie wymogi że interes już im się opłacał.

  • 1

    24.  2017-08-01 13:59:28

    @21 Nie ma i nie było żadnych luk. Prawo jest jasne: do przewozu osób musisz mieć licencję. Inaczej jest to nieuczciwa konkurencja. Lobby taksówkarzy nie ma tu nic do rzeczy, poza pokazaniem palcem, w którym miejscu jest łamane prawo. Śmieszne jest to, że dopóki nie urządzi się strajku albo blokady, nikt się bezprawiem nie przejmuje.

  • 0

    25.  2017-08-01 15:05:01

    @25 to właśnie tymi blokadami ulic sprzed miesiąca taksówkarze zamiast zdobyć sjuszników, zyskali wrogów. Dopiero od tamtego ranka, gdy pazeri taksówkarze egoistycznie zablokowali wszystkie ulice i ludzie nie mieli, jak d pracy dotrzeć, ściągnąlem apkę ubera i tylko uberem jeżdżę. I nie byłym jedyny

  • 0

    26.  2017-08-01 18:36:56

    Sorry, ale taksówkami nie jeżdżę od długiego czasu z prostego powodu - ceny. Po co jeździć za 2-3 zł za km, jeśli można z złotówkę ze znikomym hakiem, przy takiej samej opłacie za trzaśnięcie?
    Obawiam się, że w tym przypadku bardziej uderzy to w klasyczny przewóz osób (wzrosną ceny), niż Ubera. Skorzystałem z tego ostatniego i OK - rozwiązanie w prostocie (po skonfigurowaniu) genialne, ale ceny nie są wcale takie niskie. Co kto lubi. Prawda jest taka, że k*rwy taksówkarskie boli dupka że trzymając swój bastion (niestety wcale nie oznaczający wyższej jakości jako normy, często wręcz odwrotnie) nie wyciągają z ludzi takiej kasy jak kiedyś, bo - no cóż - jest konkurencja. Biedaczki.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-133-40.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy smartfon w cenie do 1000 zł to:

10 najlepszych smartfonów do 1000 zł (sierpień 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet