Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rząd zadba o firmy i abonentów

Rząd zadba o firmy i abonentów

WitekT 4 Stycznia 2008 11:43

0 0

Ministerstwo infrastruktury obiecuje poprawić los konsumentów i firm telekomunikacyjnych. Zmiany powinny się pojawić za pół roku - pisze Puls Biznesu.

Resort przygotowuje zmiany ustaw, które ułatwią firmom telekomunikacyjnym wybór wykonawców. Łatwiej też będzie współpracować podmiotom publicznym i prywatnym, dzięki czemu przedsiębiorcy będą mogli łatwiej wykorzystywać unijne pieniądze na budowę infrastruktury. Pierwsze projekty powinny pojawić się już w styczniu, a przy pomyślnych okolicznościach parlament uchwali je w połowie roku.




Ministerstwo chce też uprościć procedury administracyjne i pozwolenia środowiskowe. Te regulacje powinny być przygotowane przez resort w połowie roku. Efekty rozdętej biurokracji najlepiej widać na przykładzie P4, gdzie zmiana prawa w połowie roku, ułatwiająca uzyskanie pozwoleń środowiskowych, znacznie przyspieszyła budowę sieci.

Resort obiecuje też poprawić los konsumentów. Zapowiada, że spory z konsumentami i spory między firmami telekomunikacyjnymi będą rozstrzygane w sposób bardziej elastyczny. Jeśli abonent zerwie umowę, to zwróci mniej pieniędzy za dotowany aparat — od kary odliczy się wartość ulgi za okres, gdy abonent korzystał z usług operatora. Kolejna zmiana to konieczność informowania klientów o treści zmian w umowie, a nie tylko o samej zmianie. Resort chce też zapewnić większą ochronę abonentom w przypadku usług o podwyższonej opłacie (wśród których są numery zaczynające się od 0-700) - standardowo blokując do nich dostęp i obdlokowując na wyraźne życzenie abonenta. Klient będzie mógł też żądać bilingu do 2 lat wstecz, a nie tylko za ostatni rok, jak to było dotychczas.

Źródło tekstu: Puls Biznesu     

Dodaj do:
w sumie: 11
  • 0

    1.  2008-01-04 11:58:41

    blokada 0-700 jestem za, bilingi do 2 lat wstecz - przeciwny jestem, uwazam ze rok wystarczy. co do usprawnienia pracy firmom - bardzo dobre posuniecie, ale trzeba bedzie uwazac na przetargi - zeby rzeczywiscie wygrywala jak najsolidniejsza firma, a nie jak najbardziej znajoma. Ogólnie bardzo dobrze ze wreszcie cos sie ruuszy w tej kwestii

  • 0

    2. ~k  2008-01-04 12:07:43  host: host-89-228-67-184.olsztyn.mm.pl

    zgadzam się na blokadę 0-700 i w końcu wezma się za te kary bo ich wysokość jest czasami niedorzeczna

  • 0

    3.  2008-01-04 12:43:52

    tez racja, ale uwazam ze ta kara musi byc taka, gdyz nie po to sie bierze abo na 24, zeby rezygnowac z niego, po 12, z powodu - bo mi sie oplaca zerwac ta umowe i zaplacic kare. umow nalezy dotrzymywac. kara powinna byc wysoka

  • 0

    4.  2008-01-04 12:58:42

    frytko: a Ty DOKŁADNIE wiesz, co będziesz robił za rok? Ale tak dokładnie i na 100%, że będziesz w tym i tym miejscu robił to i to?

  • 0

    5.  2008-01-04 14:30:46

    Co do wysokości kar - nie sądzę, by ktoś coś zdziałał. Jak dla mnie - powinna być zasada ich proporcjonalności - zostało 7 miesięcy - to 7/24 kary itp. 0700 (o ile dobrze pamiętam) w Orange jest teraz zablokowane na starcie i trzeba je odblokowywać. Odnośnie ułatwienia budowy nadajników - to też się przyda - sporo jest obszarów, gdzie sieć się dusi, a nie można dostawić nadajnika, bo są protesty... Billing na 2 lata - jeśli op i tak ma trzymać te dane tyle czasu - to chyba sensowne, żebym mógł się do nich dostać jako klient.

  • 0

    6.  2008-01-04 16:33:49

    Jestem za proporcjonalnością kary do okresu końca umowy.

  • 0

    7. ~ja  2008-01-04 17:12:49  host: 88.156.63.20

    lublinianie wiedza swoje. precz ze smiercionosnymi nadajnikami! :).

  • 0

    8. ~ukenamuniu  2008-01-06 00:01:35  host: nat-go2-1.aster.pl

    Proponuję powołanie Trybunału Telekomunikacyjnego - wzorem zresztą Indii. Załatwianie sporów regulator-operator latami przez sądy cywilne nie służy ani UKE (gdy ma rację)ani operatorom, gdy racja po ich stronie. Ile kar byłoby do zapłacenia szybciej. Z drugiej strony ile kasy mniej by wydawali operatorzy na zbędne działania "dostosowawcze" w sprzęcie, oprogramowaniu i systemach IT.

  • 0

    9. ~envy  2008-01-07 14:32:54  host: host-81-190-68-147.gdynia.mm.pl

    frytko "nie po to sie bierze abo na 24, zeby rezygnowac z niego, po 12, z powodu - bo mi sie oplaca zerwac ta umowe i zaplacic kare" a niby dlaczego nie ???? sory ale g.... mnie obchodzi interes jakiejś tam firmy z GB, czy z Francji - liczy się tylko mój interes, a kara powinna byc adekwatna do FAKTYCZNYCH KOSZTÓW PONIESIONYCH PRZEZ OPERATORA, czyli jeżeli płacę abonament 100zł to op zarabia na tym i to musi byc odliczone od kary, pozatym z jakiej racji kary są ustalane w sposób dowolny (np. 850zł) ?! skoro średnia dopłata wynosi 500zł to taka też powinna byc średnia kara, po odliczeniu abonamentów za rok wychodzi że po 12 miesiącach kara powinna wynosic 0zł !!! i tu dochodzimy do sedna - jakim bandytyzmem są umowy na 2 lata, a nie na 12 miesięcy - tak jak JEST NA CAŁYM ŚWIECIE i jak KOLOSALNE, MAFIJNE wręcz są marże i zyski na tym rynku, już dostawcy internetu to zrozumieli, że umowy można podpisywac na maksimum rok, inne firmy też, tylko taka BANDYCKA praktyka została na kartelowym rynku operatorów mobilnych :/

  • 0

    10. ~ukenamuniu  2008-01-07 20:10:58  host: nat-go2-1.aster.pl

    do #8: info o Trybunale Apelacyjnym ds rozstrzygania sporów (TDSAT, Telecom Dispute Settlement Tribunal)ukazała się w ITU News 6/2004 a przedruk w Biuletynie URTiP -grudzień 2005 pt.: Rozstrzyganie sporów w sektorze telekomunikacyjnym Znaczenie szybkich i skutecznych mechanizmów.

  • 0

    11. ~ukenamuniu  2008-01-07 20:17:43  host: nat-go2-1.aster.pl

    ITU prowadzi program szkoleniowy dla regulatorów. Chociaż UKE wie najlepiej, to jednak podaję linka: http://www.itu.int/ITU-D/treg/

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-88-93.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.