Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rywalizacja operatorów komórkowych - czerwona łapka i żółta ręka

Rywalizacja operatorów komórkowych - czerwona łapka i żółta ręka

sirmark 11 Marca 2004 10:56

0 0

O próbie sił mówią przedstawiciele branży, komentując podobne motywy w kampaniach dwóch konkurencyjnych sieci komórkowych. Chodzi o czerwoną łapkę w reklamach Ery i żółte ręce, które w swych reklamach wykorzystuje Idea. Era, która dziś ma oficjalnie zaprezentować promowaną przez czerwoną łapkę nową markę Heyah, dystansuje się od reklamowej walki z konkurentem.

Wkrótce po tym, jak czerwona łapka pojawiła na tablicach reklamy zewnętrznej, w Internecie, a nawet na wagonach warszawskiego metra, przygotowując grunt dla nowej marki Heyah, w reklamach radiowych konkurencyjnej sieć Idea pojawiły się "ręce". Zbieżność motywów była tym większa, że obie sieci zaczęły swe kampanie od reklam, które nie ujawniają nazwy produktu, co ma wzbudzić zaciekawienie i przygotować rynek do drugiej, wyjaśniającej części kampanii.

Zdaniem przedstawicieli branży reklamowej zbieżność "ręcznych" motywów nie może być przypadkowa. Właściciel sieci Idea, PTK Centertel, zresztą nie twierdzi, że to przypadek. - Czerwona łapa wzbudziła duże zainteresowanie na rynku, a trudno uciec przed czymś, co budzi zainteresowanie - wyjaśnia Jacek Kalinowski, rzecznik PTK Centertel. Jak dodaje, do reklamy nowej usługi Pop Idea przygotowywała się od kilku tygodni, ale motyw rąk wprowadziła niedawno. - W naszych reklamach telewizyjnych jest żółta ludzka dłoń. Owszem, jest to zbieżność z czerwoną łapką Ery, ale na świecie jest wiele zbieżności - dodaje. Przypomina, że gdy w styczniu Idea wprowadziła nową ofertę "Idea dla każdego", Era dodała "dla każdego" do swej reklamy Era Love.




Reklamowe ręce Idei wywołały reakcję Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora Ery. Jak informuje Antoni Mielniczuk, dyrektor z PTC, przed kilkoma dniami spółka poinformowała biura reklamy różnych mediów, że to do niej należy pomysł reklamowy z czerwoną łapką. Mielniczuk dodaje, że Era nie planuje działań odwetowych wobec konkurencji. - Nie chcemy jątrzyć.

Oficjalną prezentację Heyah zaplanowano na dzisiaj. Wkrótce ma ruszyć zaplanowana z dużym rozmachem kampania reklamowa - podobno ma kosztować 50 mln zł.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-233-235.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.