Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rynek WLAN dojrzewa

Rynek WLAN dojrzewa

sirmark 14 Października 2004 17:19

0 0

Nadchodzące lata będą czasem wzrostu liczby operatorów punktów dostępowych WLAN, ich użytkowników oraz ilości pieniędzy, jakie będzie można zarobić na sieciach bezprzewodowych – przewiduje analityczna firma In-Stat/MDR.

Ogólnoświatowa liczba punktów dostępowych wzrośnie z 43 850 w 2003r. do ponad 200 000 w 2008 roku, głównie dzięki hotelom wzbogacającym swoje usługi o tą technologię. W opinii In-Stat/MDR rynek punktów dostępowych Wi-Fi przeszedł już przez początkowy okres rozwoju i obecnie staje się coraz bardziej dojrzały, dzięki czemu dalszy wzrost będzie przebiegał w bardziej spokojnych warunkach konkurencji.




In-Stat/MDR szacuje, że blisko połowa przedsiębiorców miała okazję wypróbować WLAN i stopniowo zwiększa się odsetek osób regularnie korzystających z tej technologii komunikacji. Dalsze działania operatorów w celu przekształcenia okazjonalnych użytkowników w stałych abonentów umożliwią im zwiększenie dochodów z tego sektora. Dotychczas z punktów dostępowych korzystali głównie użytkownicy laptopów, ale In-Stat/MDR szacuje, że w ciągu następnych 18 miesięcy nastąpi gwałtowny przyrost osób łączących się z Wi-Fi z handheldów wyposażonych w moduły WLAN.

Źródło tekstu: 4Press     

Dodaj do:
w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-107-51.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.