Rynek tabletów cały czas kurczy się z kwartału na kwartał. Największy spadek na koniec 2016 roku zanotował Apple.
W IV kwartale 2016 roku sprzedaż tabletów spadła o 9% w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku. Słabo radziły sobie urządzenia Apple i Samsunga notując spadki o 19% i 10% oraz urządzenia typu White Box, czyli tablety produkowane na zlecenie innych firm jak np. Manta. Mimo wszystko cały czas takie urządzenia sprzedają się najlepiej.
Dobry kwartał zaliczyły też tablety Lenovo, Amazonu i Huawei. Według Strategy Analytics przyczyniła się do tego ich cena. Najbardziej pożądane są obecnie urządzenia typu 2w1 jak Microsoft Surface Pro, jednak ich cena często składnia kupujących do skorzystania z tańszych alternatyw.
Rynek tabletów w IV kwartale 2016 roku (dane w milionach egzemplarzy:
Producent | Sprzedaż w 4Q2016 | Udział w rynku w 4Q2016 | Sprzedaż w 4Q2015 | Udział w rynku w 4Q2015 | Zmiana rok do roku |
Apple | 13,1 | 20,6% | 16,1 | 23,2% | -19%. |
Samsung | 8,1 | 12,8% | 9 | 12,9% | -10% |
Amazon | 4,2 | 6,7% | 3,5 | 5,0% | 21% |
Lenovo | 3,7 | 5,8% | 3,2 | 4,6% | 16% |
Huawei | 3,4 | 5,4% | 2,3 | 3,3% | 49% |
White Box | 18,1 | 28,5% | 20,5 | 29,0% | -12% |
Suma | 63,5 | 100,0% | 69,6 | 100,0% | -9% |
Źródło tekstu: Strategy Analytics; wł