DAJ CYNK

Rynek tabletów w 4Q2016 wg Strategy Analytics

orson_dzi

Wydarzenia

Rynek tabletów cały czas kurczy się z kwartału na kwartał. Największy spadek na koniec 2016 roku zanotował Apple.



Rynek tabletów cały czas kurczy się z kwartału na kwartał. Największy spadek na koniec 2016 roku zanotował Apple.

W IV kwartale 2016 roku sprzedaż tabletów spadła o 9% w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku. Słabo radziły sobie urządzenia Apple i Samsunga notując spadki o 19% i 10% oraz urządzenia typu White Box, czyli tablety produkowane na zlecenie innych firm jak np. Manta. Mimo wszystko cały czas takie urządzenia sprzedają się najlepiej.

Dobry kwartał zaliczyły też tablety Lenovo, Amazonu i Huawei. Według Strategy Analytics przyczyniła się do tego ich cena. Najbardziej pożądane są obecnie urządzenia typu 2w1 jak Microsoft Surface Pro, jednak ich cena często składnia kupujących do skorzystania z tańszych alternatyw.

Rynek tabletów w IV kwartale 2016 roku (dane w milionach egzemplarzy:

Producent Sprzedaż w 4Q2016 Udział w rynku w 4Q2016 Sprzedaż w 4Q2015 Udział w rynku w 4Q2015 Zmiana rok do roku
Apple 13,1 20,6% 16,1 23,2% -19%.
Samsung 8,1 12,8% 9 12,9% -10%
Amazon 4,2 6,7% 3,5 5,0% 21%
Lenovo 3,7 5,8% 3,2 4,6% 16%
Huawei 3,4 5,4% 2,3 3,3% 49%
White Box 18,1 28,5% 20,5 29,0% -12%
Suma 63,5 100,0% 69,6 100,0% -9%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics; wł