Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rynek tabletów w 4Q2016 wg Strategy Analytics

Rynek tabletów w 4Q2016 wg Strategy Analytics

orson_dzi 6 Lutego 2017 13:06

1 0

tablety

Rynek tabletów cały czas kurczy się z kwartału na kwartał. Największy spadek na koniec 2016 roku zanotował Apple.

W IV kwartale 2016 roku sprzedaż tabletów spadła o 9% w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku. Słabo radziły sobie urządzenia Apple i Samsunga notując spadki o 19% i 10% oraz urządzenia typu White Box, czyli tablety produkowane na zlecenie innych firm jak np. Manta. Mimo wszystko cały czas takie urządzenia sprzedają się najlepiej.




Dobry kwartał zaliczyły też tablety Lenovo, Amazonu i Huawei. Według Strategy Analytics przyczyniła się do tego ich cena. Najbardziej pożądane są obecnie urządzenia typu 2w1 jak Microsoft Surface Pro, jednak ich cena często składnia kupujących do skorzystania z tańszych alternatyw.

Rynek tabletów w IV kwartale 2016 roku (dane w milionach egzemplarzy:

Producent Sprzedaż w 4Q2016 Udział w rynku w 4Q2016 Sprzedaż w 4Q2015 Udział w rynku w 4Q2015 Zmiana rok do roku
Apple 13,1 20,6% 16,1 23,2% -19%.
Samsung 8,1 12,8% 9 12,9% -10%
Amazon 4,2 6,7% 3,5 5,0% 21%
Lenovo 3,7 5,8% 3,2 4,6% 16%
Huawei 3,4 5,4% 2,3 3,3% 49%
White Box 18,1 28,5% 20,5 29,0% -12%
Suma 63,5 100,0% 69,6 100,0% -9%

Źródło tekstu: Strategy Analytics; wł     

Dodaj do:

Tagi: 4q2016 | strategy analytics | tablety

w sumie: 6
  • -1

    1. ~Leon_Amator  2017-02-06 15:19:48  host: static-81-219-244-34.devs.futuro.pl

    Autor tekstu niestety nie rozumie co to jest "punkt procentowy".

    Jeżeli np. stopa lombardowa wynosi obecnie 2,5%, gdyby zmieniła się na 1,5% to oznacza, że spadła o 1 p.p. co w tym przypadku równa się stwierdzeniu, że spadła o 40%.
    Tak więc np. udział Samsunga spadł z 9 na 8,1 mln egzemplarzy, co oznacza, że spadł o 10% a nie o 10 p.p..
    Jeżeli sprzedaż porównujemy w liczbie egzemplarzy a nie procentach udziału w rynku, to nie istnieje tam pojęcie p.p.. Bo jak sama nazwa wskazuje odnosi się ona do procentów.
    W podanym przykładzie akurat udział w rynku Samsunga wzrósł o 0,1 p.p.

  • 0

    2. ~Leon_Amator  2017-02-06 15:22:07  host: static-81-219-244-34.devs.futuro.pl

    *miało być zmalał o 0,1 p.p.

  • 0

    3.  2017-02-06 15:27:16

    @1 Przyzwyczajenie z IDC. Oni zawsze podają w zmianie zmianę udziału w rynku, a nie sprzedaży. Wtedy idą punkty procentowe. Tutaj powinny być faktycznie %, poprawione.

  • 2

    4. ~Gliwice  2017-02-06 16:11:06  host: pub-137.65.multiplay.pl

    Producent SUMA jest niekwestionowanym liderem, ma 100% rynku:-D

  • 2

    5.  2017-02-06 16:17:40

    @4, Gliwice - to również znany producent truskawek i aut :)

  • 0

    6. ~Alan  2017-02-07 09:12:38  host: 89-65-211-59.dynamic.chello.pl

    Dziwne,ze w tej tabelce znalazł się Lenovo. Na ich tabletach nie chcą działać najbardziej popularne aplikacje, takie jak choćby TVN-Player, że o innych już nie wspomnę i o mailach do nich. Zero reakcji i jakiejkolwiek poczucia winy w stosunku do nabywców ich tabletów.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-198-222.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.