DAJ CYNK

Rynek tabletów w 2Q2016 wg Strategy Analytics

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Sprzedaż tabletów, zgodnie z oczekiwaniami, cały czas spada. W II kwartale 2016 roku na rynek trafiło 8% mniej tego typu urządzeń niż przed rokiem.

Sprzedaż tabletów, zgodnie z oczekiwaniami, cały czas spada. W II kwartale 2016 roku na rynek trafiło 8% mniej tego typu urządzeń niż przed rokiem.

Cały czas na świecie najlepiej sprzedają się przysłowiowe no name'y, czyli tablety bez logo producenta, wypuszczane później na rynek pod marką GoClever, czy też Manta. Drugiej miejsce przypada Apple (21,3% udziału w rynku), trzecie Samsungowi (13,2%). Za podium znalazły się - Lenovo (5,4%) i Huawei (4,8%). Tylko te dwie firmy zanotowały wzrost sprzedaży tabletów w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku.

Sprzedaż tabletów w 2Q2016 w mln egzemplarzy
Producent Sprzedaż w 2Q2016 Udział w rynku w 2Q2016 Sprzedaż w 2Q2015 Udział w rynku w 2Q2015 Wzrost rok do roku
White Box 13,6 29,10% 15,5 30,60% -12%
Apple 10 12,30% 10,9 21,50% -9%
Samsung 6,1 13,20% 8 15,80% -23%
Lenovo 2,5 5,40% 2,5 4,80% 4%
Huawei 2,3 4,80% 2 3,90% 15%
Suma 46,7 - 50,8 - -8%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics; wł