DAJ CYNK

Rynek tabletów w 2Q2011 wg Strategy Analytics

Q!

Wydarzenia

W II kwartale 2011 roku na rynek trafiło ponad 15 mln tabletów. Większość z nich stanowiły iPady, jednak jego udział wyraźnie się zmniejsza - wynika z danych przedstawionych przez Strategy Analytics.

W II kwartale 2011 roku na rynek trafiło ponad 15 mln tabletów. Większość z nich stanowiły iPady, jednak jego udział wyraźnie się zmniejsza - wynika z danych przedstawionych przez Strategy Analytics.

W II kwartale nabywców znalazło około 15,1 mln tabletów. Ponad 61% z nich (dokładnie 61,3%) należało do Apple i chociaż wciąż posiada on ponad połowę rynku, jego udział wyraźnie się zmniejszył. Według danych sprzed roku, udział Apple wyniósł 94,3%, co oznacza spadek aż o 33 pkt proc. Nie miało to jednak wpływu na wyniki Apple w 2Q2011.

Sprzedaż platform (mln szt.) 2Q2010 2Q2011
Apple iOS 3,3 9,3
Android 0,1 4,3
Microsoft 0,0 0,7
QNX 0,0 0,5
Pozostali 0,1 0,1
Łącznie 3,5 15,1

Różnicę tę zagarnęły dla siebie urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Google Android. W II kwartale zanotowały one udział na poziomie 30,1%, czyli o 27,2 pkt proc. więcej niż przed rokiem. Na trzecim miejscu znalazł się Microsoft z 4,6% udziałem (+4,6 pkt proc.), a za nim platforma QNX od RIM - 3,3% (+3,3 pkt. proc.).

Udział w rynku (proc.) 2Q2010 2Q2011
Apple iOS 94,3 61,3
Android 2,9 30,1
Microsoft 0,0 4,6
QNX 0,0 3,3
Pozostali 2,9 0,7
Łącznie 100 100

Na tak duży wzrost udziałów Androida miało wpływ pojawienie się wielu urządzeń różnych producentów pracujących pod kontrolą tego systemu. Wśród nich znalazły się tablety m.in. takich firm jak Samsung, Acer, Asus czy Motorola.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics, wł