W II kwartale 2011 roku na rynek trafiło ponad 15 mln tabletów. Większość z nich stanowiły iPady, jednak jego udział wyraźnie się zmniejsza - wynika z danych przedstawionych przez Strategy Analytics.
W II kwartale nabywców znalazło około 15,1 mln tabletów. Ponad 61% z nich (dokładnie 61,3%) należało do Apple i chociaż wciąż posiada on ponad połowę rynku, jego udział wyraźnie się zmniejszył. Według danych sprzed roku, udział Apple wyniósł 94,3%, co oznacza spadek aż o 33 pkt proc. Nie miało to jednak wpływu na wyniki Apple w 2Q2011.
Sprzedaż platform (mln szt.) | 2Q2010 | 2Q2011 |
Apple iOS | 3,3 | 9,3 |
Android | 0,1 | 4,3 |
Microsoft | 0,0 | 0,7 |
QNX | 0,0 | 0,5 |
Pozostali | 0,1 | 0,1 |
Łącznie | 3,5 | 15,1 |
Udział w rynku (proc.) | 2Q2010 | 2Q2011 |
Apple iOS | 94,3 | 61,3 |
Android | 2,9 | 30,1 |
Microsoft | 0,0 | 4,6 |
QNX | 0,0 | 3,3 |
Pozostali | 2,9 | 0,7 |
Łącznie | 100 | 100 |
Źródło tekstu: Strategy Analytics, wł