DAJ CYNK

Rynek tabletów po 1Q2017 wg IDC

msnet

Sprzęt

Rynek tabletów wciąż kurczy się. W I kwartale 2017 roku sprzedano o 8,5% mniej takich urządzeń niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Rynek tabletów wciąż kurczy się. W I kwartale 2017 roku sprzedano o 8,5% mniej takich urządzeń niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Pierwszy kwartał 2017 roku jest dziesiątym z kolei, w którym sprzedaż tabletów spadła w ujęciu rok-do-roku, choć zmiana ta tym razem jest "tylko" jednocyfrowa. Według słów Ryana Reitha z IDC, głównym powodem coraz mniejszej popularności tabletów jest coraz większe uzależnienie użytkowników od smartfonów oraz zastój w rozwoju technologii i formy ich większych kuzynów.

Nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem, że liderem sprzedaży pozostaje Apple, który w I kwartale 2017 roku sprzedał 8,9 miliona iPadów, czyli o 13% mniej niż rok wcześniej. Na drugim stopniu podium znalazł się Samsung z 6 milionami sprzedanych tabletów (spadek o 1,1%), a na trzecim Huawei, który jako jedyny w czołówce zanotował wzrost i to aż o 31,7%, sprzedając 2,7 miliona swoich produktów.

Światowy rynek tabletów w I kwartale 2017 roku (w mln egzemplarzy):

Producent Sprzedaż w 1Q2017 Udział w rynku w 1Q2017 Sprzedaż w 1Q2016 Udział w rynku w 1Q2016 Zmiana rok do roku
1. Apple 8,9 24,6% 10,3 25,9% -13,0%
2. Samsung 6.0 16,5% 6,0 15,2% -1,1%
3. Huawei 2,7 7,4% 2,0 5,1% 31,7%
4. Amazon.com 2,2 6,0% 2,2 5,6% -1,8%
5. Lenovo 2,1 5,7% 2,1 5,2% -3,8%
Inni 14,4 39,8% 16,9 42,7% -14,7%
Suma 36,2 100.0% 39,6 100.0% -8,5%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: pixabay

Źródło tekstu: IDC, wł