DAJ CYNK

Rynek tabletów po 1Q2016 wg IDC

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Coraz większe ekrany w smartfonach powodują, że coraz rzadziej sięgamy po tablety. W I kwartale 2016 roku sprzedano o 6,8 mln mniej tabletów niż przed rokiem. To spadek o 14,7%.

Coraz większe ekrany w smartfonach powodują, że coraz rzadziej sięgamy po tablety. W I kwartale 2016 roku sprzedano o 6,8 mln mniej tabletów niż przed rokiem. To spadek o 14,7%.

Liderem rynku zdecydowane pozostaje Apple. iPady rozeszły się w I kwartale 2016 roku w ilości 10,3 mln egzemplarzy, o mniej 18,8% niż przed rokiem. Najwięcej stracił Samsung, którego wynik spadł o 28,1%. Na trzecie miejsce, legitymując się ogromnym wzrostem na poziomie 5421,7%, wskoczył Amazon. Drugim producentem, który zaliczył wzrost jest Huawei (o 82,2%), co pozwoliło na uzyskanie piątek lokaty.

Światowy rynek tabletów w I kwartale 2016 roku (w mln egzemplarzy):

Producent Sprzedaż w 1Q2016 Udział w rynku w 1Q2016 Sprzedaż w 1Q2015 Udział w rynku w 2Q2016 Zmiana rok do roku
1. Apple 10.3 25.9% 12.6 27.2% -18.8%
2. Samsung 6.0 15.2% 8.3 18.0% -28.1%
3. Amazon.com 2.2 5.7% 0.0 0.1% 5421.7%
4. Lenovo 2.2 5.5% 2.5 5.4% -13.8%
5. Huawei 2.1 5.2% 1.1 2.4% 82.2%
Inni 16.9 42.6% 21.8 46.9% -22.5%
Suma 39.6 100.0% 46.4 100.0% -14.7%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC; wł