DAJ CYNK

Rynek tabletów jutro i dziś

LuiN

Wydarzenia

Jak przewiduje Gartner, udział iOS w rynku tabletów będzie stopniowo kurczył się, aż do zejścia poniżej 50% w 2015 roku. Jednocześnie wielkość sprzedaży będzie stale rosła i w 2015 roku Apple sprzeda 10 razy więcej iPadów niż w roku 2010.

Jak przewiduje Gartner, udział iOS w rynku tabletów będzie stopniowo kurczył się, aż do zejścia poniżej 50% w 2015 roku. Jednocześnie wielkość sprzedaży będzie stale rosła i w 2015 roku Apple sprzeda 10 razy więcej iPadów niż w roku 2010.



W 2015 roku drugie miejsce pod względem sprzedaży dzierżyć ma Android - z bagatela 38,6% rynku, a na miejscu trzecim plasować ma się QNX (od RIM), z aż 10% rynku. Zdaniem analityków HP sprzeda w 2011 roku niespełna 3 mln sztuk swoich tabletów z WebOS, co da mu 4% udział w rynku, a wielkość sprzedaży będzie rosła wolniej niż cały rynek, osiągając niespełna 9 mln sztuk w 2015 roku i 3% udziałów w rynku.

Mimo swojej tabletowej przeszłości MeeGo pozostać ma systemem niszowym na rynku tabletów - Gartner przewiduje, że system ten będzie oscylował w okolicy 1% udziałów w rynku.

Najbardziej zaskakujące są jednak przewidywania dotyczące QNX - w 2015 roku RIM sprzedać miałby 29,5 mln swoich PlayBooków, a więc dwa razy więcej niż Apple iPadów w 2010 roku. Zatem okrzyknięcie BlackBerry PlayBook pierwszym typowo biznesowym tabletem odniesie marketingowy sukces? BlackBerry Bridge czy szyfrowany dostęp do aplikacji to argumenty za tym, że biznesowy charakter urządzenia to nie tylko pusty marketing.

W 2010 roku na rynek trafiło nieco ponad 17,5 mln tabletów, w tym roku ma ich zostać sprzedanych już prawie 70 mln sztuk, a w roku 2015 blisko 300 mln.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Gartner, wł