Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rynek pozaoperatorski będzie rósł

Rynek pozaoperatorski będzie rósł

WitekT 4 Lutego 2014 08:29

11 2

Duże marki chcą sprzedawać coraz więcej urządzeń na wolnym rynku, małe chcą wejść do oferty operatorów. Coraz droższe telefony w promocjach telekomów zachęcają do zakupu telefonu na raty u niezależnego dystrybutora - pisze Dziennik Gazeta Prawna.






Samsung sprzedaje teraz około 75% urządzeń w Polsce poprzez sieci komórkowe, planuje jednak zwiększenie liczby smartfonów i tabletów oferowanych w sklepach do 40%. Z kolei NTT, które niedawno pochwaliło się umową z Plusem, chce połowę urządzeń sprzedawać w kanale operatorskim. Sławomir Mastej z Manty uważa, że w ciągu pięciu lat dojdzie do sytuacji, w której większość urządzeń sprzedawana już będzie za pośrednictwem marketów.

Dla producentów nowy trend nie jest korzystny. W umowach z sieciami komórkowymi marże są stabilne i wynoszą około 20%. Markety pozwalają zarobić 10-15% i stawki lecą w dół. Do współpracy z największymi sieciami telefonii komórkowej producentów zachęcają nie tylko marże. Dzięki umowom z operatorami większa jest przewidywalność biznesu, bo z wyprzedzeniem znana jest wielkość zamówień.

Źródło tekstu: Dziennik Gazeta Prawna     

Dodaj do:

Tagi: manta | ntt | samsung

w sumie: 50
  • 0

    35. ~Engoe  2014-02-04 14:43:37  host: py29.internet.piotrkow.pl

    ~wlo Tez prawda, jest pewna grupa ktora telefon musi miec od sieci, chodz na tym traca. Wolny kraj, ja juz telefonu od zadnej sieci nie wezm, zgadzam sie z reszta ze lepiej jest zakupic telefon na wlasna reke.

  • 0

    36. ~ZBYSZEK  2014-02-04 15:43:32  host: cpc14-rdng20-2-0-cust242.15-3.cable.virginm.net

    @14: bajki opowiadasz, w abonamentach o których piszesz owszem, dostajesz te telefony za darmo, ale oferty są nie do przyjęcia, dostaje się tak żałosne ilości minut i danych, że nie wiem po co ten telefon, oferty (początkowe, nie mówię o przedłużeniu) na iP5s z przyzwoitym pakietem zaczynają się od 52F, a na S4 od 42F, przelicz sobie ile to złotówek, popatrz na oferty w Polsce za takie pieniądze i juz oferta Polskich operatorów nie wygląda tak źle.

  • 0

    37. ~PlayBoy  2014-02-04 17:02:24  host: host-89-228-169-166.dynamic.mm.pl

    @31. SPrzedaż słuchawek przez operatorów napędza rynek. Tak jak w artykule, ok. 80% telefonów sprzedają właśnie oni. Gdyby nie to że co 2 lata kończy się umowa to wciąż większość ludzi korzystałaby z telefonów klasycznych (ponieważ nie dostaliby smartfona za 1zł a na smartfona za ok 1000zł nie każdy może sobię pozwolić w wolnej sprzedaży), więc również nie korzystaliby z internetu w telefonie który kosztuje teraz ok 20zł/mies. od użytkownika abonamentowego. Pomijam już fakt że operatorzy zaczęli sprzedawać telefony właśnie dlatego że samej usługi by nie sprzedali, jeśli ludzie nie mają telefonów. Ponadto bardzo często motywacją do podpisania umowy za ok 60-70zł miesięcznie jest właśnie sam telefon, z czego operator zarabia głównie na usłudze, dajmy 40zł, wciąż jest to lepiej niż na prepaidzie gdzie mało korzystający użytkownik zużyje 10-15zł/mies.

  • 0

    38. ~fylypek  2014-02-04 17:43:56  host: public-gprs514605.centertel.pl

    Dlaczego w wyliczeniach cen telefonów w abonencie nie uwzględniacie usług? Jak liczyłem to w nju płaciłbym ok 40zł miesięcznie i to oszczędzając na internecie. W orange po 30% rabacie płacę 91zł za no limit i 2GB neta. Czyli moje lg g2 kosztowało 1200 w ratach plus 240 przy odbiorze. Znajdźcie mi ofertę w takiej cenie. I to ze 100%fwarancją.

  • 2

    39. ~  2014-02-04 18:01:28  host: user-46-113-182-63.play-internet.pl

    @38: Nie zwróciłeś uwagi na to, że umowa w NJU nie posiada zobowiązania czasowego, a w orange podpisujesz cyrograf na 24 miesiące. Jeżeli NJU/Orange lub inny operator wprowadzi korzystniejszą ofertę to będąc w trakcie zobowiązania czasowego - nie skorzystasz i do końca okresu zastrzeżonego masz takie same warunki (zwykle gorsze niż w nowszych ofertach), a będąc np. w NJU - możesz skorzystać z nowej oferty lub zmienić operatora na korzystniejszego w ciągu ok. 1 miesiąca (okres wypowiedzenia)

  • 0

    40.  2014-02-04 18:08:12

    Ja nie wiem jak Wy to liczycie... Ja co jakiś czas się skuszę sprawdzić czy się opłaca kupować telefon przy umowie i zawsze mi wychodzi, że suma ceny zakupu i różnicy pomiędzy abonamentem a abonamentem tej samej usługi ale bez telefonu zawsze wychodzi na niekorzyść. - tzn. cena w sklepie jest niższa niż cena po 2 latach płacenia abonamentu. Tak więc opłaca się na raty wziąć- roczne np. niż od operatora kupować. Ja wiem - sa tacy co potrafią wyliczyć po swojemu, w szczególności ze sprzedażą telefonu... Ale nie po to oni je dają tylko do używania ;-)

  • 0

    41. ~fylypek  2014-02-04 18:20:02  host: public-gprs514605.centertel.pl

    @Teoretycznie masz rację, ale wydaje mi się, że rynek jest w takim miejscu, że już żadnej rewolucji nie uświadczymy. Co najwyżej nowe technologie, ale nie przeceny usług. Wazyscy piszą, że operatorzy już jadą na minimalnych marżach. Ogólnie rzecz biorąc, wybór oferty to bardzo ciężki temat. Ja zacząłem analizować oferty operatorów już pół roku przed końcem umowy, żeby mieć rozeznanie w rynku. Miałem gotówkę, żeby kupić telefon w sklepie albo od kogoś, kto przedłużył umowę, ale wybrałem abonament. A dobrze wiedziałem jakie są inne możliwości.

  • 0

    42. ~fylypek  2014-02-04 18:25:43  host: public-gprs514605.centertel.pl

    To było @39 oczywiście

  • 0

    43. ~Nick  2014-02-04 19:42:11  host: 92.60.132.22

    Jakbym nie liczył i ile nie sprawdzał to kupienie telefonu w markecie na np 24 raty 0% wychodzi taniej niż branie go u operatora. Zawsze i u każdego... bez wyjątku. Wyjątkiem jest Plus gdzie w ten sposób można kupić czasem dwa telefony, co Plus ze swoją drożyzną chce nam wcisnąć jeden xD

  • 0

    44. ~fylypek  2014-02-04 20:05:43  host: public-gprs514515.centertel.pl

    @43 No to przeczytaj moją wypowiedź, nr 38. Różnie to bywa.

  • 0

    45.  2014-02-04 20:16:53

    Opłacalność abonamentu z telefonem w stosunku do zakupu telefonu w sklepie to czysta matematyka. W abonamencie mamy usługi i telefon a w sklepie sam telefon. Czasami operatorzy robią promocje np. Orange z rabatami 30% i szalone dni. To nie jest robione dla wszystkich tylko sprzedadzą "parę" tych gruponów ;) Jak się kupi grupon to jeszcze telefon musi być na stanie w magazynie ;) Sam kupiłem kilka telefonów w abonamentach Playa w czasach gdy ostro je dotowali. Teraz opłaca mi się prepaid i darmowy internet a telefon w sklepie.

  • 0

    46. ~krzysiek  2014-02-04 20:21:35  host: bhh24.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I ogolnie o to chodzi ze jednym sie oplaca kupic telefon z abonamentem a drugim sam sim ale bez tych pierwszych "oszczednych" ja bym nie mogl kupic sluchawki taniej ;) Tu nie ma co sie kłócić i robic dziwnych przepychanek bo na ten temat kazdy ma swoje zdanie a juz napewno ci co kupili w abonamecie.

  • 0

    48. ~ciekawy  2014-02-04 22:10:05  host: ip-37-109-148-133.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @47. Mam pytanie jako klient indywidualny, ale posiadający osiem numerów abonenckich w wysokich kwotach, to czy przy przedłużeniu umowy, biorąc jeszcze pod uwagę fakt kilkunastoletniej współpracy mogę liczyć na potraktowanie jak klienta biznes, czyli atrakcyjniej niż indywidualnie?

  • 0

    49. ~pabloki  2014-02-04 22:32:27  host: public-gprs516539.centertel.pl

    @ciekawy nie, nie możesz bo nie ma znaczenia fakt długoletniej współpracy a jedynie max ostatnie 6 m-cy i to jaka umowę brałeś wcześniej i jakie benefity otrzymałeś.

  • 0

    50. ~LepikPL  2014-02-04 22:40:14  host: 87-205-220-64.adsl.inetia.pl

    A ja tam codziennie porównuję ceny umów bez telefonów i z telefonami. Jest jeszcze jedno ciekawe zjawisko. Można kupić bardzo dobry telefon w cenie niższej niż zakup gołego abonamentu, jednak nie dotyczy to przereklamowanych marek. Zapomnij o SGS4, zapomnij o FajfonieS. Marki walczące o udział w rynku (Nokia, LG, Samsung, HTC) potrafią dać po prostu operatorowi ekstra rabat, o ile nie jest to przereklamowana nowość. Dominator Samsung i lansiarskie Aple ma to oczywiście w d. Dlatego najbardziej opłacalne oferty są z nieco starszymi telefonami ze średniej półki np. od LG czy Nokii. Klientela też tego nie za bardzo chce kupować, bo się naoglądała debilnych reklam, no i dzieciaki cisną na najdroższą półkę. Takie fony wolniej tracą cenę, są którąś tam edycją (stabilne), mają tańszy serwis. Tylko wytłumacz to Klientowi co mu szczęka opada że dopłata do S4 to ponad 1000 złotych (i jeszcze te pretensje...).

  • 0

    51. ~LepikPL  2014-02-04 22:47:13  host: 87-205-220-64.adsl.inetia.pl

    @49 nie chcę być wulgarny, więc nie napiszę szczerze na co możesz liczyć ... w najlepszym razie na uśmieszek politowania. Błagam też, w imieniu braci sprzedawców (znowu moja uzurpacja): 1. nie rozpoczynaj rozmowy od "chciałbym negocjować" (moja odpowiedź zawsze: "negocjuję od 50 sztuk"); 2. nie blefuj że konkurencja zrobiła ci lepszą ofertę (moja odpowiedź zawsze: "proszę iść tam, gdzie Panu będzie lepiej"). Naprawdę nikt nikomu do zadka nie wchodzi (wbrew pozorom). Ty chcesz kupić, ja chcę sprzedać a spotykamy się pośrodku. Każda inna sytuacja rodzi patologie.

  • 0

    52. ~ciekawy  2014-02-04 23:01:29  host: ip-37-109-148-133.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @51. Zgoda. Idę tam, gdzie mi lepiej po nieudanej, jako potencjalny klient, pertraktacji umowy przedłużeniowej i zabieram osiem numerów do innej sieci za które płacę 750PLN miesięcznie. To tak ma wyglądać podtrzymanie klienta: ..."niech Pan idzie, gdzie będzie Panu lepiej"...? Nie rozumiem, a gdzie lojalność wobec klienta?

  • 0

    53. ~tata  2014-02-05 07:14:08  host: apn-31-1-234-233.dynamic.gprs.plus.pl

    @52 Dzis zaden polityk nie jest lojalny wobec wyborcy a ktos oczekuje ze operator bedzie wobec klienta.

  • 0

    54. ~Nick  2014-02-05 09:47:41  host: static-62-233-239-2.devs.futuro.pl

    Jak chciałem szybko mieć tel i nie bawić się w raty to wybór u operatora był dobry, bo tel. zawsze był, ale podliczając kwotę abonamentu x 24 m-ce to i tak wychodzi drożej... Nie każdy też może skorzystać z rat 0%.

  • 0

    55. ~ELVIS  2014-02-05 10:27:26  host: 93-181-143-144.internetia.net.pl

    Warto zauważyć , że jeśli ktoś chce mieć telefon z górnej pólki , to idzie do operatora i w 15 minut wychodzi np. z iphonkiem lub jakimś htc one max etc. Gdyby chciał to wziąć na raty w sklepie, a jest np. na działąlności gospodarczej , to musi im pokazać np. odcinki opłacanyc ZUS'ów. U operatora takich cyrków nie ma. Dlatego też operatorzy będą mieli dużą przebitkę na takich telefonach , sprawa abonamentu jest dla takich klientów rzeczą wtórną .

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-146-179-146.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jaki sposób zakupu telefonu jest bardziej opłacalny?

T-Mobile: telefon od operatora nie musi być droższy

 

Zobacz wynik | Opinie (7)

Archiwum Ankiet